brak mocy po przekroczeniu 120 km/h po zmianie silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
brak mocy po przekroczeniu 120 km/h po zmianie silnika
Mam dość spory problem, bo niedawno miałem w golfie rozbiegniecie silnika. Czekała mnie wymiana na nowy. Naprawa trwała dośc długo, ale w końcu dostałem spowrotem podobno "naprawione" auto( trafiłem na niezbyt pojętnego mechanika) . Po jakims czasie okazalo sie, ze golf przy 120 km/h traci moc i w ogole nie jedzie. Pojechałem podłączyć go po vaga do podobno najlepszego warsztatu w miescie i wykazało błąd doładowania turbiny. Mechanik powiedział, ze aby auto poruszało się sprawnie trzeba wymienic komputer razem zaworem ciśnienia turbosprężarki lub wstawic nowa turbine. Dodam, ze poprzedni model silnika to 90 konny ALH, a wstwiony nowy to 90 konny AGR. Wymieniono cały słupek wraz z turbina i pompa. Reszte gratow przełożono ze starego. Mechaniki powiedzial, że tak bedzie się działo bo poprzednia turbina była ze zmienna geometria łopatek i po prostu komp jest do niej przystosowany. Poradzcie co zrobic, bo wydałem kupe kasy na remont, a golf dalej nie jezdzi jak powinien.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
ksmundek, zmienic turbine na zmienna geometrie (jesli da rade to od starego silnika) i nic wiecej
AGR i ALH to blizniacze silniki rozniace sie tubina
wkladaj od ALH bo bedzie roznica w zbieraniu sie auta mimo ze oba maja 90 KM to jednak zmienna geometria lepiej sobie radzi
a mechanik faktycznie malo pojetny
AGR i ALH to blizniacze silniki rozniace sie tubina
wkladaj od ALH bo bedzie roznica w zbieraniu sie auta mimo ze oba maja 90 KM to jednak zmienna geometria lepiej sobie radzi
a mechanik faktycznie malo pojetny
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
No starej za bardzo nie da rady założyć, bo trafił ja szlak razem z silnikiem. A czy zmiana turbiny w stu procentach rozwiąze problem " muła", bo dodam, że golf jeszcze ze starym silnikiem miał tą samą przypadłość i własnie podczas jazdy z tą usterka do diagnosty miałem rozbiegnicie silnika i nie dało już rady okreslić co było przyczyna notlafu. Pytam bo jednak koszt turbiny jest spory.
No tak, ale w poprzednim silniku wszystko było oryginalne, a jednak turbina też się wyłączała. Własnie dlatego się zastanawiam czy zmiana turbiny rozwiąze problem, biorąc pod uwagę, że to samo występowało wczesniej z turbiną ze zmienna geometria łopatek. A przy okazji, czy ktoś wie gdzie można dostać turbiny w dobrym stanie, bo jakos nie mam odwagi kupować w ciemno czegoś ze szrotu. A może wiadomo komus o checi zamiany, bo ta moja z AGR'a jest w całkiem dobrj formie.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
ksmundek, no to Ci przeciez napisalem ze mogla lapac notlaufy, np z powodu zapieczonych kierownic
wroc wszystko do serii a potem sie bedzie szukac dziury
ewentualnie zaloz wieksze turbo przyszlosciowo
wroc wszystko do serii a potem sie bedzie szukac dziury
ewentualnie zaloz wieksze turbo przyszlosciowo
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
ksmundek, bez ingerencji w ecu (w sensie strojenia) moze turbo lapac notlaufy (mowa o wiekszym)
a co do tego jakie to juz masz pole do popisu , moze byc od AWX, ARL, moze byc hybryda
lub po prostu seria ALH, ASV
a co do tego jakie to juz masz pole do popisu , moze byc od AWX, ARL, moze byc hybryda
lub po prostu seria ALH, ASV
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
laczek, wymien sie na turba z zalozycielem tematu hehe
a jak chcesz miec zmienna geometrie to zmieniasz uklad sterowania sprezarka i soft w kompie i bedzie git
a jak chcesz miec zmienna geometrie to zmieniasz uklad sterowania sprezarka i soft w kompie i bedzie git
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Adamm, Niekoniecznie potrzebuje zmienna geometrie poniewaz z tego co slyszalem turbinka z AGR jest "niezla" po prostu niedopatrzenie przy zakupie nie wiem ile by kosztowala zmiana ukladu sterowania i sofcik ale turbinke do AGR moge kupic za okolo 500zl wiec nie wiem co lepiej a pewnie ta ktora teraz posiadam uda mi sie sprzedac wiec moze jednak lepiej bedzie gdy kupie taka jaka trzeba:)?Nie jestem demonem predkosci jak i 90 konny moj samochodzik wiec nie potrzebuje super "powera" raczej kupilem dieselka poniewaz duzo jezdze i potrzebuje autko solidne i w miare oszczedne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości