Kolektor od AWX'a w silniku 1Z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Kolektor od AWX'a w silniku 1Z

Post autor: _Chudy_ » pn maja 11, 2009 17:56

Witam
Zastanawiam się nad zakupem kolektora dolotowego pochodzącego z silnika AWX. Chcę go zamontowac w silniku 1Z z seryjną turbiną. Czy kolektor jest P&P czy musiałbym dokupic jeszcze jakieś złączki lub rury?? Co tak na prawdę daje zastosowanie takiego kolektora w silniku 1Z??
Z góry dzięki za Wasze odpowiedzi i porady.
Pozdro



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 11, 2009 20:00

w seryjnym 1Z niewiele to da, ten kolektor poprawia napełnianie cylindrów i przy modzeniu powyżej 140KM warto go zastosować

kolektor w AFN jest P&P - zobacz fotki moim temacie - wiec i w 1Z podejdzie

musisz wywalić zawór EGR, i zastosować flansze - mnóstwo jest fotek na forum



Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » pn maja 11, 2009 20:03

Myjac na myjni cisnieniowej kolektor ARL ktory rozni sie tym ze wychodzi w innym kierunku flansza a kolektor afn byla kolosalna roznica wylatujacej wody. W afnie glownie wylatywaly przez 2 srodkowe cylindry :P Napewno jak wymienisz to nic nie zaszkodzi a poprawi napelnianie cylindrow silnika :P



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » pn maja 11, 2009 20:18

Chodzi o taką flanszę jak na foto :?: :
Obrazek

Jeśli tak to rozumiem, że będę mógł dokręcic ten kolektor do seryjnego orurowania czy będę musiał zastosowac jakąś inną rurę :?:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 11, 2009 20:18

Furia pisze:Napewno jak wymienisz to nic nie zaszkodzi a poprawi napelnianie cylindrow silnika :P
potwierdzam jak mi oliwa poszła w dolot to bardzo dobrze napełniło 1 cylinder ... az się korba wygła :)

zreszta wystarczy poaptrzec na fotke:

Obrazek



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn maja 11, 2009 20:20

cowboy, wrong image :]

Obrazek
To jest porownanie malego pierdka 1Z z AWXem ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » pn maja 11, 2009 20:21

No fotka sama mowi za siebie. Kolektor afnowski/1z to taki kwadrat. A co do flanszki i polaczenia to mozesz to zrobic na silikon samco albo kabinowac jakos w tym stylu :P
Ostatnio zmieniony pn maja 11, 2009 20:22 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 11, 2009 20:25

bradley pisze:cowboy, wrong image :]
ale ja pokazałem różnice AWX / AFN

ale jak widać 1Z to jeszcze większa porażka



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » pn maja 11, 2009 20:36

Czyli ta flansza z mojego zdjęcia będzie pasowac do seryjnego orurowania tak :?:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn maja 11, 2009 20:50

_Chudy_, flansza wg mnie to cos przykrecanego. To co zapodales to jest przyheftana rurka do kolektora. Ale tak..to tez zda egzamin ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 11, 2009 20:51

_Chudy_ pisze:Czyli ta flansza z mojego zdjęcia będzie pasowac do seryjnego orurowania tak :?:
na oko tak, byc moze trzeba bedzie ją skrócić



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » pn maja 11, 2009 20:55

Wielkie dzięki za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn maja 11, 2009 20:56

cowboy pisze:byc moze trzeba bedzie ją skrócić
Glebiej nasadzi sie waz :bigok:
A ja czekam na swoja flansze, kumpel mial zrobic i jak dotad ni ma :/ Kolektor z AJMa, bardzo podobny do tego z AFNa


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 11, 2009 21:03

bradley pisze:To co zapodales to jest przyheftana rurka do kolektora. Ale tak..to tez zda egzamin ;)
a co złego w przyspawanej ?

ja sie nie bawiłem we flaszne tylko przyspawałem redukcje na fi 50 i po temacie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 32 gości