czy przepływomierz z 1.8 będzie pasował do 1.3 NZ'a
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
czy przepływomierz z 1.8 będzie pasował do 1.3 NZ'a
Otóż niebawem będę wywalał ze swojego pojazdu KE-Jetronic'a i montował w jego miejsce wtrysk benzyny z 1.3NZ'ta na wtryskach z listwą i regulatorem ciśnienia od silnika ADY. I mam pytanie. Czy przepływomierz z silnika 1.8 PB/PF nada się pod podpięcie instalacji z 1.3 NZ'ta?? Pytam się dlatego, że przepływomierz z NZ'a ma małą średnicę i może być ona za mała do 1.8 i czy jest możliwość zamiany tej przepływki na jakąś większą?? Docelowo auto ma być zasilane gazem więc potrzebowałbym układ zasilania paliwem tylko do rozruchu.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
przeplywomierz od 1.3 nie pasuje do 1.8 (inne parametry)
zmieniajac silnik i zostawiajac przeplywomierz od 1.8 mozesz miec problemy przy odpalaniu z benzyny, silnik moze nawet nie odpalic bo moze go zalac komputer lub podac za mala dawke paliwa
jezeli zostawisz komputer z przeplywomierzem to wtedy tez moze byc problem gdyz silnik moze zasysac mniej powietrza i komputer bedzie oszukiwany przez przeplywomierz
zmieniajac silnik i zostawiajac przeplywomierz od 1.8 mozesz miec problemy przy odpalaniu z benzyny, silnik moze nawet nie odpalic bo moze go zalac komputer lub podac za mala dawke paliwa
jezeli zostawisz komputer z przeplywomierzem to wtedy tez moze byc problem gdyz silnik moze zasysac mniej powietrza i komputer bedzie oszukiwany przez przeplywomierz
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Trochę się nie zrozumieliśmy. Mam silnik JH na mechanicznym wtrysku paliwa + do tego sonda lambda. Chce to wywalić i zamontować "komputer" wraz z reszta osprzętu z NZ'ta, tylko problem pojawia się w tym, że przepływomierz od 1.3 może mieć nie wystarczającą "średnicę" i zdławić mi tego 1.8. Dlatego pytałem się wyżej czy podmianka samego przepływomierza będzie dobrym posunięciem, żeby nie mieć "zwężki" w postaci przepływomierza z NZ'ta
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
W Scirocco mam obecnie 1.8 JH 95PS. Jest on na mechanicznym wtrysku paliwa. Auto mi pali 16-17L paliwa po mieście. Chce wtrysk mechaniczny wywalić w cholerę i założyć listwę z wtryskami od silnika ADY ( 2.0 z golfa mk3 ) do tego komputer z NZ'ta wraz z instalacją i przepływką. Dlatego też pytałem się czy nie da się podmienić przepływki na tą z 1.8 po to, aby była "średnicą" odpowiednia do silnika 1.8, bo ta z 1.3 może mi przymulać auto. Wiem, że będzie za mało paliwa, ale dlatego chcę zamontować LPG, aby nie trzeba było robić nowej mapy paliwa dla mojej hybrydy. Ma to tylko służyć do odpalenia zimnego silnika.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jak zalozysz komputer i przeplywke od NZta to bedzie za duzo ssal powietrza na tym przeplywomierzu i bedzie dostawal zle dawki paliwa - prawdopodobnie nawet nie zapali
to samo bedzie jak zalozysz komputer od NZta a przeplywke od 1.8 - przelywka bedzie dawale zle dane do komputera a ten poda zle dawki
wloz kompa i przeplywke od 1.8 - do odplania powinno byc ok
to samo bedzie jak zalozysz komputer od NZta a przeplywke od 1.8 - przelywka bedzie dawale zle dane do komputera a ten poda zle dawki
wloz kompa i przeplywke od 1.8 - do odplania powinno byc ok
Witam. Na sprzęcie od NZ napewno będzie działało. Pojemność silnika nie ma znaczenia dla prawidłowego działania przepływki, która daje sygnał proporcjonalny (wg wew. charakterystyki) do masy przepływającego powietrza. Jednak tak jak Autor postu zauważył może ona ograniczyć osiągi silnika, ale w jakim stopniu to ciężko przewidzieć. A czy ta od Digifanta podejdzie do Digijeta tego nie wiem trzeba by było mieć je obie o obmierzyć. Pozdrawiam.
Macos
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
marcosmail masz racje ze bedzie chodzil
mialem mk1 z silnikiem 16v i digifanta z t4 2.5!!!!!!
sterownik od silnika 5cio cylindrowego chodzil z 4 cylindrowym ale byl odczuwalny spadek mocy poprostu inna mapa wtrysku i zaplonu byla i ta sama sytuacja by byla w 1.8 ze sterownikiem z 1.3
kup tego digi to nie bedziesz sie szarpal wiecznie z zaplonem i bedzie dzialalo jak original
mialem mk1 z silnikiem 16v i digifanta z t4 2.5!!!!!!
sterownik od silnika 5cio cylindrowego chodzil z 4 cylindrowym ale byl odczuwalny spadek mocy poprostu inna mapa wtrysku i zaplonu byla i ta sama sytuacja by byla w 1.8 ze sterownikiem z 1.3
kup tego digi to nie bedziesz sie szarpal wiecznie z zaplonem i bedzie dzialalo jak original
Ostatnio zmieniony sob maja 02, 2009 22:12 przez Jesionvr6, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości