Świece żarowe grzeją przy rozgrzanym silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pedrosem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 22:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Świece żarowe grzeją przy rozgrzanym silniku

Post autor: Pedrosem » śr kwie 29, 2009 22:43

Witam, mam problem polegający na tym, że podczas pracy ciepłego silnika świece żarowe grzeją przez 2-3 minuty. Przy zimnym to normalne, ale chyba nie przy gorącym.



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » śr kwie 29, 2009 23:24

trzeba bylo troszke poszukac w szukajce
moze byc czujnik temp uszkodzony i podaje bledne odczyty


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Pedrosem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 22:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Pedrosem » czw kwie 30, 2009 19:30

jestem przekonany, że czujnik jest dobry, ponieważ temperaturę pokazuje poprawnie, czas świecenie kontrolki jest różny, przy zimnym i ciepłym silniku. Przy ciepłym świeci się parę sekund, a zimnym dużo dłużej, tylko po zapaleniu silnika, niezależnie od temperatury, świece grzeją przez jakiś czas. Wydaję mi się, że przyczyna leży w sterowniku silnika, a nie w czujniku, apropos czujnika jakie opory powinien mieć przy zimnym i rozgrzanym??
wtedy da się potwierdzić lub wykluczyć winę czujnika.
P.S. użyłem szukajki, ale tyle tego jest, że po 30 stronach tematów o niedziałających świecach dałem se siana



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 30, 2009 20:15

Pedrosem,

w niektórych silnikach masz osobne czujniki a w niektórych masz podwójny i nie ma znaczenia że dobrze Ci temp pokazuje.
są dwie a właściewie trzy opcje:
1. uszkodzony czujnik
2. uszkodzony kabel lub innego rodzaju przerwa w obwodzie elektrycznym czunika
3. uszkodzony przekaźnik świec żarowych



Pedrosem
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 22:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Pedrosem » czw kwie 30, 2009 20:57

No dobra ale jak sprawdzić czujnik, u mnie jest podwójny, czteropinowy, i które przewody odpowiadają za sterowanie świecami, a które za sygnał dla wskaźnikai jaki mają mieć opór. Zmierzyłem na czujnikach w Polo 86C 2F i wyszło, że na czujniku od świec jest zimny ok. 500 Ohm, gorący ~200 Ohm i tam wszystko działa jak trza. Ile ma być w golfie AAZ, z podwójnym czujnikiem?



arwam

Post autor: arwam » czw kwie 30, 2009 22:26

ma być podobnie
mierzysz między kolorowymi kablami a czarnym od masy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości