Grzanie świec żarowych 1.9 TDI '94 90KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pako_pr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:20
Lokalizacja: Burzenin
Kontakt:

Grzanie świec żarowych 1.9 TDI '94 90KM

Post autor: pako_pr » ndz kwie 19, 2009 12:18

Witam. Szukam i szukam i znaleźć nigdzie nie mogę odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam problem z grzaniem świec w golfie. Objawy są następujące:
niekiedy dzieje się tak że po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka od świec i nie gaśnie (bardzo długo nie gaśnie a jest już ciepło) Jak walnę ręką w przekaźniki to zgaśnie. Jak cofnę kluczyk i przekręcę jeszcze raz to jest normalnie, świece grzeją ok 1s. Niekiedy pomaga dopiero po dwóch cofnięciach kluczyka. Jest też tak że jak przekręcę kluczyk i świece się normalnie podgrzeją czyli nie ma objawu opisanego powyżej to jak nie odpalę auta tylko jest na przekręconej stacyjce to kontrolka nieregularnie mruga. Nie cyklicznie tylko tak jakby coś nie łączyło. Jak np wtedy otwieram elektryczne szyby to też tak mruga. Po zapaleniu auta niekiedy raz mrugnie po jakiejś sekundzie i potem trakcie jazdy już nigdy się nie zapala. Dzieje się też tak że niekiedy (rzadko) auto po zapaleniu po paru sekundach gaśnie. Tak jakby odłączyć zapłon. Przekręcam kluczyk i bez problemu odpala i jest już wszystko ok. Dodam jeszcze że auto nie ma żadnych problemów z odpalaniem. W zimę też radziło sobie bardzo dobrze.


No co Pan zrobisz...

Awatar użytkownika
swirrr
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz lip 13, 2008 10:30
Lokalizacja: pow.staszów
Kontakt:

Post autor: swirrr » ndz kwie 19, 2009 13:29

jest mnustwo nprzyczyn takiego stanu7 ja sam mam podobnie ale swiece nie pala sie pełnym swiatlem i na poczatek bede sprawdzał przekaznik a tobie radze poszukac wiecej gdyz było mnostwo podobnmych tematow powodzenia



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz kwie 19, 2009 15:15

wymień przekaźnik



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » ndz kwie 19, 2009 15:20

W TDI lampka od świec żarowych nie służy tylko do sygnalizacji ich grzania.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz kwie 19, 2009 16:06

arturo pisze:W TDI lampka od świec żarowych nie służy tylko do sygnalizacji ich grzania.
zgadza sie, ale coś chyba jest nie tak z przekaźnikiem jak stukanie w niego pomaga.



pako_pr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:20
Lokalizacja: Burzenin
Kontakt:

Post autor: pako_pr » ndz kwie 19, 2009 21:16

Poszukać lepiej... jak to łatwo powiedzieć... tylko że jest mnóstwo PODOBNYCH tematów ale tam dioda mruga cyklicznie, sygnalizując coś. Wiem także że dioda ta w tym modelu spełnia rolę diody CHECK ale moja dioda mruga inaczej, pisałem jak. Kolega radzi mi żebym zdjął klemy z aku i złączył je, chyba po to żeby wyzerować potencjały czyli usunąć jakieś niepożądane ładunki statyczne. Czy ktoś o takim czymś słyszał?? Jeszcze jedno: Jak działa to grzanie świec, w innych modelach był taki duży przekaźnik (np robiłem od nowa instalacje w vw lt 2.5D), który odpowiadał za grzanie świec i pompę paliwową itd. Jak jest tutaj? Jest tylko ten 103 co tylko załącza świece a steruje nim co? inny przekaźnik który w swoim obwodzie ma czujnik temperatury i inne pierdoły czy steruje nim komputer ECU??


No co Pan zrobisz...

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 19, 2009 22:24

Moim skromnym zdaniem coś ci tam nie łączy albo masz jakieś zwarcie.

w mk3 TDi grzanie świec wygląda tak ze to ECU steruje podgrzewaniem świecami i kontrolką !! te 2 rzeczy są od siebie nie zależne bo to ECU synchronizuje gaśnięcie kontrolki z zaprzestanie grzania świec. Przekaźnik jest po toby puścić prąd na świece.
czyli przekręcasz kluczyk ECU zależnie od temp włącza przekaźnik i zaświeca lampke (gdy jest poniżej 5st a gdy więcej kontrolka tylko mrugnie świece sie nie grzeją :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn kwie 20, 2009 04:23

arturo pisze:W TDI lampka od świec żarowych nie służy tylko do sygnalizacji ich grzania.
tu taka mała dygresja - w TDI ta lampka nigdy (choć by się tak mogło wydawać) nie służyła do sygnalizacji ich grzania a jednie do sygnalizacji momentu kiedy z czystym sumieniem można było uruchamiać silnik - po jej zgaszeniu. To, że świeci się przez jakiś czas ta kontrolka wcale nie sygnalizuje nam, że świece są grzane a jedynie fakt, że "tak powinno być" - zastanawiające "dla niektórych", prawda ?

[ Dodano: 20 Kwi 2009 04:30 ]
pako_pr pisze:w innych modelach był taki duży przekaźnik (np robiłem od nowa instalacje w vw lt 2.5D), który odpowiadał za grzanie świec i pompę paliwową itd. Jak jest tutaj? Jest tylko ten 103 co tylko załącza świece a steruje nim co? inny przekaźnik który w swoim obwodzie ma czujnik temperatury i inne pierdoły czy steruje nim komputer ECU??
obecnie steruje nim ECU na podstawie sygnału z czujnika G62 a przekaźnik o którym wcześniej wspomniałeś wygląda tak :
http://209.85.135.132/translate_c?hl=pl ... oHM4AwtGow


Obrazek

pako_pr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:20
Lokalizacja: Burzenin
Kontakt:

Post autor: pako_pr » pn kwie 20, 2009 16:56

Ciekawych rzeczy się dowiedziałem ale nie tego co zrobić żeby mi ta kontrolka nie mrugała. Wszyscy myślą że po podgrzaniu świec coś mi w nich nie łączy i mruga kontrolka jak oszalała. Jakby się spawały te świece albo coś. No więc... sam już nie wiem. A jeśli jest ciepło i nie ma przymorzków to wychodzi na to że mogę wyciągnąć 103-ke przekaźnik i zobaczyć co się będzie działo??? Bo jek jest powyżej 5 stopni C to one w ogóle nie pracują, ani chwili?? Jeszcze jedno... możliwe jest że mam w 1.9 tdi rok 94 wersja Pink Floyd immobilaizer w kluczyku?? no bo to gaśnięcie niekiedy...

I jeszcze coś...może ma ktoś schemat instalacji tdi-ka albo chociaż tablicy przekaźników.
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 17:09 przez pako_pr, łącznie zmieniany 1 raz.


No co Pan zrobisz...

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn kwie 20, 2009 18:01

pako_pr pisze:I jeszcze coś...może ma ktoś schemat instalacji tdi-ka albo chociaż tablicy przekaźników.
o schemat całej instalacji będzide trudno
schemat skrzynki z bezpiecznikami jest na forum :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości