Zgrzyta skrzynia przy malych predkosciach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Zgrzyta skrzynia przy malych predkosciach

Post autor: ggregorii » czw kwie 16, 2009 21:37

Witam wiem ze juz takie tematy były ale ja z innej beczki. Wiem ze kazdy pisał czy jak sprzegło bierze u samej góry to juz konie to fakt róznie bywa ale co jesli u mnie bierze tez przy górze a jak probuje przy nie wiem 20-40 km/h wrzucic pierwszy bieg to zgrzyta jak w maluchu. Co o tym myslicie czy wystarczy regulacja???. I ile moze kosztowac wymiana sprzęgiełak. Mk4 1.6 SR
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 00:24 przez ggregorii, łącznie zmieniany 1 raz.


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw kwie 16, 2009 21:52

Sprzęgło ma barać wysoko. I nigdy w życiu nie wkłada się jedynki przy 40 km/h!



cytrolexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 13:35
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: cytrolexus » czw kwie 16, 2009 22:01

redukować do jedynki przy 40km/h, człowieku bój się Boga, nic dziwnego że Ci sprzęgło czy skrzynia wysiada. Pierwsza lekcja nauki jazdy brzmi.... z jedynki tylko ruszamy!!!!! jeżeli wózek choć trochę toczy to kwalifikuje się to już na dwóje, pozdrawiam



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: ggregorii » czw kwie 16, 2009 22:07

No wiecie morze i macie racje ale ja tylko pytam z ciekawosci bo mam rownierz mk3 i on nie ma problemów przy 20 bo 40 to przesadziłem z włozeniem jedynki.No co auto to inny urok. Lol no troche mnie uspokoiliscie dzieki.Pojezdzimy zobaczymy. A a moze Mk4 mają takie specificzne sprzegło albo cos. :bigok:


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » czw kwie 16, 2009 22:22

He he....w każdej skrzyni z synchronizacją 1 biegu nie wrzucisz jedynki przy 20 km/h ( a jeśli tak to z dużym oporem), czy to golf I czy VI. Ja mam Gofra III i za cholerę nie wrzucę jedynki przy 20 :) Pozdro


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: ggregorii » czw kwie 16, 2009 22:37

No dobra dzieki za info jak cos to bede pisał:)


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw kwie 16, 2009 22:40

Weźcie tez pod uwagę, ze skala zaczyna sie od 20km/h, i tutaj pojawia się pytanie czy da rade czy nie da rade, wskazówka lezy caly czas na 20, możesz mieć prędkość 5km/h i wrzucisz z 2 na 1 bez problemu


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw kwie 16, 2009 22:49

Alex_220 to własnie po to ludzie wymyslili synchronizacje biegów zeby mozna było płynnie wyrównac prędkości obrotowe 2 kół zębatych które obracają sie z róznymi prędkościami, więc nie musisz zatrzymywac sie do zera zeby wrzucic jedynke tak jak to było w maluchu.
Gdyby tej synchronizacji nie było to kazda redukcja była by ze zgrzytem .
Fakt jest taki ze synchrinizator jedynki zawsze najbardziej dostaje w dupe, bo uzytkownicy redukują z za duzej prędkości.
w każdej skrzyni z synchronizacją 1 biegu nie wrzucisz jedynki przy 20 km/h
Bez tej synchronizacji nie wrzucisz tego biegu na 100%
Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2009 22:52 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » czw kwie 16, 2009 23:07

Dlatego mówię, że ciężko jest wrzucić jedynkę przy 20, a przy 40 to nawet nawet mój szwagier po pijaku nigdy nie próbował :grin: Zgadzam się, że synchronizacja wyrównuje obroty i tak też to ma działać na I biegu, ale bez przesady. Jadąc 20 opór dla wrzucenia pierwszego biegu duży. Wynika to z jego przełożenia. I dobrze że jest duży bo nikomu nie przyjdzie żeby z nim walczyć.
szatanek pisze:Bez tej synchronizacji nie wrzucisz tego biegu na 100%
Wrzucisz ale tylko jedne raz. Pozdrawiam


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pt kwie 17, 2009 00:08

Druga sprawa to z tego co wiem to sprzęgło to posiada samoregulację, czyli jak już się kończy to nic nie podciągniesz/wyregulujesz...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 358 gości