Problem z wspomaganiem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Problem z wspomaganiem.

Post autor: taurus06 » pt kwie 03, 2009 20:02

Witam wszystkich.

Mam problem dotyczący prawdopodobnie ukladu wspomagającego kierownice.
Otoz podczas skretu kierownica slychac ''bzyczenie'' zarowno podczas skretu jadac lub stojąc.
Po otworzeniu maski ów bzyczący dzwięk dochodzi jakby z lewej strony koła przedniego (jeśli patrzyć od strony otworzonej przedniej maski )

Próbowałem odpowiecznić pompe wspomagania,odpaliłem autko odkręciłem zbiorniczek z olejem do wspomagania(zaznaczam iż poziom oleju jest w normie)i na postoju zaczołem kręcić kierownicą w lewo do oporu i w prawo i tak kilka razy.
Po czym jakby ''bzyczenie'' lekko ucichło ale niestety nie ustało.

Słyszałem że może to być pasek który łaczy silnik z pompą ale nie wiem dokładnie gdzie ten pasek sie znajduje tzn. Może inaczej sprawdzałem pasek który znajduje sie z lewej strony (p.od strony otwartej maski) pod paskiem ktory napedza alternator.
Nie wydawało mi się żeby był tam jakiś luz(...)

Autko to golf 3 -1.9 TD

P.S.

Prosze o wybaczenie jeśli coś żle napisałem lub przedstawiłem- skoryguje.
Jestem laikiem w tych sprawach.
Dziekuje z góry za pomoc.



Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » pt kwie 03, 2009 20:08

pompa lub pasek u mnie tez to jest


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » pt kwie 03, 2009 21:54

Skoro pasek ma dobry naciąg, to pewnie pompa klęka powoli. Pracę pompy zawsze słychać, ale jeśli mocno hałasuje to może niedługo paść. Odczułeś jakieś zmiany jeśli chodzi o siłę samego wspomagania? Jak dokręcisz kierownicę, w skrajne położenie obroty silnika spadają/ zwiększają się?? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a7 ... 98a41.html
Ostatnio zmieniony pt kwie 03, 2009 21:56 przez Alex_220, łącznie zmieniany 2 razy.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: taurus06 » sob kwie 04, 2009 11:09

Nie wiem czy to dobrze czy to zle ale podczas skrecania kierownicy do oporu obroty spadały. :blush:



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » sob kwie 04, 2009 16:37

100 % Ci nie dam, ale wg. mnie pompa do regeneracji albo wymiany. Podjedź do mechanika i się upewnij. Pozdro !


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: taurus06 » sob kwie 04, 2009 21:38

ok

A nie wiesz ile mnie może za to skasować ?!



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob kwie 04, 2009 22:23

u mnie jest podobnie o dziwo po zmianie paska wspomagania problem ustał lecz po pewnym czasie ponownie problem powraca.Który pasek jest od wspomagania ten najmniejszy czy srodkowy ( mam 3 wspomagania klimy i klinowy )



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » sob kwie 04, 2009 23:48

Pompa od 200-300zł plus robocizna ze 100 :D, ale warto dobrze sprawdzić jeszcze sam pasek, może przyczyna jest błaha. :bigok:

Polecam również temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=98157
krxychu pisze:Który pasek jest od wspomagania ten najmniejszy czy srodkowy ( mam 3 wspomagania klimy i klinowy )
Pompa napędzana jest paskiem klinowym od wału korbowego. (prawidłowo 5mm ugięcia po silnym nacisnięciu kciukiem) :)
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 00:12 przez Alex_220, łącznie zmieniany 3 razy.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: taurus06 » ndz kwie 05, 2009 11:23

No więc właśnie,zapomniałem jednak dodać iż bzyczenie raz jest raz go nie ma czesem jest oki przez jakiś czas a czasem bzyczy i bzyczy:/

Szkoda Tylko że nie wiem dokadnie czy to pompa czy pasek bo jak Gościu mi powie pompa a wymini mi pasek i skasuje mnie jak za zboże to sie zdenerwuje . :(



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » ndz kwie 05, 2009 11:26

taurus06, pompe uzywke mozna kupic za 100 zł.
JEsli twoja pompa wspomaganai działa dobrze, czyli i w jedna i druga wspoma działa + nie cieknie nigdzie, to pewnie łożysko na wykończeniu.

Łożysko Samo mozna wymienic jeśli masz wogole jakies pojęcie o mechanice.
Ja ostatnio to robilem w swojej wspomie.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » ndz kwie 05, 2009 12:20

Dokładnie, ciężko zdiagnowzować na odległość. Dobry mechanik od razu wychwyci, jeżeli znasz takiego to uderzaj. Jeśli wymieni łożysko albo pasek to łatwo zauważyć że pompa nietknięta. Jeżeli powie, że wymienia pompę to kup sam i przywieź. Potem zobacz cz rzeczywiście zamontował nową i w ten sposób unikniesz oszustwa.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: taurus06 » ndz kwie 05, 2009 15:36

No z moim doswiadczeniem mechanika jest cienko więc bedę zmuszony skorzystać ze specjalisty ,najwiekszy problem jest taki że nie mam takiego zaufanego wiec bedę muisiał mu patrzeć na ręce.

Może ktoś z was wie lub zna w Krakwie albo okolice jakiegoś mechanika godnego polecaniea?!

[ Dodano: 06 Kwi 2009 14:44 ]
Byłem dziś u mechanika okazało sie że jednak to nie pompa ufff ani pasek :bajer:

Tylko końcówka drążka w prawym kole,wstrzyknoł olej i po robocie :helm:

Powiedział jednak iż będzie ją trzeba kiedyś wymienić.


Dziękuję wszytkim za rady :pub:

Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 552 gości