regeneracja turbiny i zmiana oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

regeneracja turbiny i zmiana oleju

Post autor: di4blos » czw kwie 02, 2009 23:25

Oddalem auto do mechanika bo mi turbina przeladowala (mam silnik 1,9 tdi 110KM ASV)- diagnoza turbina do regeneracji. Po zregenerowaniu turbiny mechanik wymienil mi olej i nie wiem czy zrobil to dobrze bo jezdzilem 15tys. km na oleju mineralnym, a on teraz zalal mi pol synttyk 10W40 castrola bo to niby lepiej dla turbiny. Nie wiem jaki byl lany wczesniej olej bo kupilem auto 15tys km temu (ale wydaje mi sie z byl to 10w40). jego przebieg to 200tys. Jak myslicie mechanik dobrze zrobil czy na jego dzialaniu moze niezle ucierpiec moj klekot??



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » czw kwie 02, 2009 23:42

na mineralu to mozna jezdzic starym 1.9d a nie tdi.. min. to 10w
a tak wg. to jak jezdziles na mineralu to trzeba go bylo wczesniej wymienic..



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw kwie 02, 2009 23:45

Ja bym nawet powiedział że zle zrobuł powinien zalać 5w40


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

Post autor: di4blos » pt kwie 03, 2009 00:13

tylko martwi mnie fakt ze auto bralo ok 1-2 litrów oleju na 10tys, przed regeneracją turbiny...

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 00:27 ]
dodam jeszcze ze moim poprzednim tdi (1z) przejechalem 90kkm na mineralnym....



arwam

Post autor: arwam » pt kwie 03, 2009 09:26

di4blos pisze:dodam jeszcze ze moim poprzednim tdi (1z) przejechalem 90kkm na mineralnym....
mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TD



Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

Post autor: di4blos » pt kwie 03, 2009 10:32

qrde to swietnego mialem mechanik...... :grrr:
Co myslicie na temat tego ze auto nawet bralo mi olej mineralny przy nie zregenerowanej turbinie?? Bo ja mam obawy ze po przejsciu na pol syntetyk auto bedzie bralo jeszcze wiecej tego oleju w koncu ten olej jest mniej gesty...



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pt kwie 03, 2009 10:45

di4blos, pewnei przez turbo uciekal olej..



Awatar użytkownika
di4blos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 15:34
Lokalizacja: wągrowiec
Kontakt:

Post autor: di4blos » pt kwie 03, 2009 10:50

jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi. czy to mozliwe aby silnik po zmianie oleju (z15w40 na 10w40) zaczal ciszej chodzic?? Bo wydaje mi sie ze teraz silnik ciszej chodzi jak jest rozgrzany i nie wiem czy mi sie tylko tak wydaje....



KrisXP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr gru 03, 2008 00:22
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: KrisXP » pt kwie 03, 2009 11:44

Nigdy pod zadnym pozorem nie wolno cofac sie z wyzszego (Gorszego ) oleju na nizszy (lepszy. jesli juz zalales 15w40 to nie powinienes wracac do 10w40. poniewaz silnik sie szybciej wyeksplotuje. kazdry mądrzejszy mechanik ci to powie.



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pt kwie 03, 2009 11:47

KrisXP, a Ty to skad wiesz? z badan jakis? 15tys na mineralu i przejscie na polsynt. wyjdzie tylko silnikowi na dobre.. nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pt kwie 03, 2009 13:18

arwam pisze:mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TD
maroTdi pisze:nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..
No to obaj w wielkim błędzie jesteście. Ja poprzednim (AHU) zrobiłem prawie 350 tyś km na Lotosie Mineralnym 15W-40 i jak po zakupie (i 167 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany, tak przy sprzedaży (512 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany...
Absolutnie żadnego zużycia silnika - zauważalnego na słuch, zapach, odpalanie, spalanie czy cokolwiek innego.
Ja mam wielki RESPECT dla tego oleju.

P.S.
Skoro producent silnika zaleca stosowanie oleju 505.00 a producent oleju zapewnia iż jego produkt spełnią tą normę - to w czym problem... Wiadomo że w nowy silnik nikt minerala nie wleje... Ale w taki który ma już parę stów nabite... Jeżeli jest taka konieczność i potrzeba - bez obaw można stosować...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

arwam

Post autor: arwam » pt kwie 03, 2009 23:33

Nigdy pod zadnym pozorem nie wolno cofac sie z wyzszego (Gorszego ) oleju na nizszy (lepszy. jesli juz zalales 15w40 to nie powinienes wracac do 10w40. poniewaz silnik sie szybciej wyeksplotuje. kazdry mądrzejszy mechanik ci to powie.
jak się nie znasz to głupot nie gadaj bo ja jakoś do wszystkich swoich leję tylko syntetyki i nie mam żadnych problemów.
Jedyne ryzyko to takię że mogą stwardnieć simerringi i może zacząć lać ale jest to bardzo małe ryzyko.

[ Dodano: 03 Kwi 2009 23:36 ]
Piasek pisze:
arwam pisze:mineranly jest dobry do traktora a nie do TDI czy TD
maroTdi pisze:nigdy to sie nie powinno zalewac mineralny do tdi..
No to obaj w wielkim błędzie jesteście. Ja poprzednim (AHU) zrobiłem prawie 350 tyś km na Lotosie Mineralnym 15W-40 i jak po zakupie (i 167 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany, tak przy sprzedaży (512 tyś km) brał litr od wymiany do wymiany...
Absolutnie żadnego zużycia silnika - zauważalnego na słuch, zapach, odpalanie, spalanie czy cokolwiek innego.
Ja mam wielki RESPECT dla tego oleju.

P.S.
Skoro producent silnika zaleca stosowanie oleju 505.00 a producent oleju zapewnia iż jego produkt spełnią tą normę - to w czym problem... Wiadomo że w nowy silnik nikt minerala nie wleje... Ale w taki który ma już parę stów nabite... Jeżeli jest taka konieczność i potrzeba - bez obaw można stosować...
Piasek,

Ja już bym od Ciebie auta nie kupił jak ty takimi rarytasami poisz własne auto Ciekaw jestem jeszcze na jakim paliwie jeździsz

[ Dodano: 03 Kwi 2009 23:42 ]
minerał to tylko do silnika który już jest w agonii i pobiera duże ilości oleju np 1l/1000km
ja do wszystkich aut w rodzinie leję syntetyk i najgorszy silnik bierze 0,5l od wymiany do wymiany czyli od zalania oleju przy wymianie to przed zlaniem przy następnej wymianie ubędzie go na bagnecie 2mm i między wymianami NIE DOLEWAM



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob kwie 04, 2009 01:31

arwam dobrze napisał ja nawet w swoim TD leje półsynetyk , co z tego że olej spełnia normy na papierku jak w realu jest inaczej i to w dodatku lotos olej do kosiarek


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob kwie 04, 2009 08:45

Piasek, a ile lat tym 1z jezdziles? 350tys to kupa kilometrow. jesli robiles kilkadziesiat/kilkaset w ciagu dnia w trakcie jednej jazdy to nie widze problemu, zeby silnik mial sie niemilosiernie zuzyc. zacznij jezdzic na mineralu i robic w roku 10 tys, wiekszosc po miescie, na krotkich odcinkach, z niedogrzanym silnikiem. czasem jeszcze lekko przybutuj zimny silnik i dowiesz sie czy mineral zachowa sie tak samo jak polsyntetyk czy syntetyk. nie wlasciwosci oleju w temp roboczej, ale na zimnym silniku decyduja o zuzyciu silnika. parametry lepkosiowe olei w40 sa bardzo zblizone w temp 100 st.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 188 gości