co sie mogło stać?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawell407
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw mar 30, 2006 00:00
Lokalizacja: W-wa

co sie mogło stać?

Post autor: pawell407 » wt mar 31, 2009 22:15

witam
dziś zdjąłem głowice żeby zdiagnozować dziwne stukanie które brzmiało jakby odgłos uszkodzonych szklanek. mimo że szklanki były niedawno wymieniane przejechałem może 6 tyś. na nowych. A po wymianie to niewiele dało dalej to stukanie nie ustępowało więc podejrzenie padło na zawory, że mają luz na prowadnicy okazało się że luz mają ale nie to jest najciekawsze; okazało sie że jedna szklanka (pierwsza od rozrządu) jest wadliwa, w przeciwienstwie do innych jest strasznie miękka i teraz pytanie albo wadliwa szklanka albo zatkany kanał olejowy do tej szklanki? a druga sprawa jest taka że są one strasznie zniszczone co widac na zdjęciach i niech ktoś mnie oświeci czy to kiepska jakość szklanek czy coś innego. Dodam że stare szklanki tak nie wygłądały
Obrazek

vw bora 1.9 tdi pd ajm 2000r 180 tyś Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 22:23 przez pawell407, łącznie zmieniany 1 raz.



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » wt mar 31, 2009 23:43

lipne szklanki, do zwrotu na gwarancji.
Co prawda z oryginalnymi tez sie tak dzieje ale nie po 6 tys. km.
jaki olej lejesz?



pawell407
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw mar 30, 2006 00:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: pawell407 » śr kwie 01, 2009 00:03

olej leje castrol edge 5W40.
i najdziwniejsze jest to, że stare szklanki, które nie wiadomo ile czasu siedziały tego nie miały, a nowe po 6tyś tak się zniszczyły. dodam jeszcze, że ciśnienie oleju jest w normie.
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 00:08 przez pawell407, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr kwie 01, 2009 00:30

Ciekawi mnie jak wałek wygląda...
Kiedyś w fordzie escorcie :) (taa miałem takie cos) wymieniałem to ładne dołeczki były wykopane w szklankach, ale żeby dwie tak głębokie rysy?

to chyba wałek rozrządu jest papierem sciernym owinięty :crazy:

ps oczywiście szklanki do reklamacji, możesz jechać na polibude jakąś to za piwo majster zbada Ci twardość stali, bedziesz miał czarne na białym, a jak nie to ja moge załatwić badanie :bigok:

[ Dodano: 01 Kwi 2009 00:34 ]
A no i zapomnałem, jakby kanał olejowy do szklanki był zatkany to by wogóle zaworu nie otwierała, jeśli słabe smarowanie od strony wałka to krzywka nosiłaby wyraźne ślady zużycia, byłaby niższa.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt kwie 03, 2009 15:06

Sprawdź oski dźwigienek pompo wtrysków,czy nie wyleciały kołeczki aluminiowe które blokują otwory w tych ośkach bo tam też gubi ciśnienie jak ich nie ma.Tak miałem jak ściągnąłem pokrywę zaworów a tam leżą dwa malutkie wałeczki a to były właśnie zaślepki od tych osi dźwigienek.I musiałem zmienić wałek rozrządu.



pawell407
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw mar 30, 2006 00:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: pawell407 » pt kwie 03, 2009 19:59

kupiłem nowe szklanki oryginalne INA o takim samym symbolu jaki miały te przed ostatnią wymianą, troche mnie to kosztowało ale nie mam zamiaru jeszcze raz tego rozbierac. A te szklanki co widać na fotkach to były jakieś zamienniki czy coś i widocznie kiepska jakość, jak to mówią "chytry dwa razy traci". Ale ciekawi mnie jedno czemu pierwsza szklanka od rozrządu była mięka a pozostałe nie? czy to przypadek czy coś jest nie tak z głowicą??

[ Dodano: 03 Kwi 2009 20:03 ]
roman58 pisze:Sprawdź oski dźwigienek pompo wtrysków,czy nie wyleciały kołeczki aluminiowe które blokują otwory w tych ośkach bo tam też gubi ciśnienie jak ich nie ma.Tak miałem jak ściągnąłem pokrywę zaworów a tam leżą dwa malutkie wałeczki a to były właśnie zaślepki od tych osi dźwigienek.I musiałem zmienić wałek rozrządu.
sprawdze jutro dzięki za rade



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości