Akumulator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wieslaw608
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr gru 10, 2008 06:36
Lokalizacja: Zaklików
Kontakt:

Akumulator

Post autor: wieslaw608 » pn mar 30, 2009 07:47

Witam!
Mój problem polega na tym, że od pewnego czasu chyba rozrusznik rozładowuje mi akumulator. Polega to na tyym że rozrusznik pobiera cały czas prąd, a nie chce kręcić jak chce odpalić silnik.
Silnik to 1,3 NZ



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn mar 30, 2009 08:07

Ze sposobu zadania pytania odnoszę wrażenie, że elektrykiem nie jesteś, więc jak chcesz sam powalczyć z problemem to zacznij od pomiaru napięcia ładowania aku na pracującym silniku. Jeden pomiar na światłach i np. z dmuchawą ogrzewania i drugi bez niczego. Zawsze napięcie powinno być ok. 14V. Jak się z tym uporasz to trzeba by zmierzyć prąd pobierany z aku przez instalację samochodu na niepracującym silniku.


JaroW

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 30, 2009 08:08

a pewny jesteś że to rozrusznik , nie chce mi sie wierzyć , bo w elektromagnesie rozrusznika jest włącznik , i jeśli on nie jest włączony , to rozrusznik jest całkowicie odcięty od zasilania



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » wt mar 31, 2009 00:05

Czy dobrze rozumiem, że po przełączeniu kluczyka na pozycję "start" poprostu wszystko gaśnie i rozrusznik też nie kręci?
1) Aku napewno jest ok?
2) Rozrusznik może robić zwarcie- zużyte tulejki
3) Sprawdziłbym też wszystkie połączenia elektr., czyli: aku --> rozrusznik, aku -->buda. Trzeba je wyczyścić, żeby nie było rdzy ani nalotu.

Poza tym warto też sprawdzić ładowanie, tak jak pisze kolega Jarowo. pozdro


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
wieslaw608
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr gru 10, 2008 06:36
Lokalizacja: Zaklików
Kontakt:

Post autor: wieslaw608 » wt mar 31, 2009 07:21

A więc tak. Ładowanie jest na poziomie 13.8V przy włączonych światłach i nawiewie
również akumlator nie powinien być dobry jeszcze roku nie ma.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt mar 31, 2009 07:36

wieslaw608 pisze:również akumlator nie powinien być dobry jeszcze roku nie ma.
Chyba o jedno "nie" za dużo :bajer:

Jeśli Twój miernik ma funkcję amperomierza, to możesz sprawdzić czy w ogóle i ile tego prądu Ci ubywa. Należy odpiąć ten cienki czerwony kabel od akumulatora i przypiąć go za pośrednictwem amperomierza (szeregowo). Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach pobór powinien być praktycznie zerowy (jakieś miliampery może pobierać zegarek, podtrzymanie pamięci radia itp., ale to naprawdę pomijalnie małe wartości). Jeżeli jednak będzie jakiś pobór, to można spróbować po kolei wyciągać bezpieczniki i obserwować amperomierz, gdy pobór zniknie, mniej więcej będzie wiadomo gdzie szukać winowajcy.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 07:37 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » wt mar 31, 2009 21:45

Ja stawiam na zwarcie rozrusznika. Ale tak jak piszę sprawdź jeszcze kable- mniej roboty, a może to będzie przyczyną


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Post autor: osaVWosa » śr kwie 01, 2009 09:53

Ja w poprzednim Golfiku mialem zwarcie na przewodach nad puszka bezpiecznikow i kradlo prad jak orera Poza tym kabelek ten cienki od wzbudzenia alternatora byl slabo przymocowany i poprostu alter nie ladowal jak trzeba Posprawdzaj wszystkie kable od rozrusznika akumulatora i alternatora



tasmanvir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr maja 23, 2007 08:32
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: tasmanvir » śr kwie 01, 2009 13:08

Witam!
Mój problem polega na tym, że od pewnego czasu chyba rozrusznik rozładowuje mi akumulator. Polega to na tyym że rozrusznik pobiera cały czas prąd, a nie chce kręcić jak chce odpalić silnik.
Silnik to 1,3 NZ
Miałem u siebie podobny problem tyle co. Jak sie okazało akumulator miał już dość współpracy (faktycznie stary był) oraz rozrusznik po wyjęciu z auta okazał sie zgnity w środku i nie miał prawa działać. Po wymianie jednego i drugiego działa bez problemu.

U Ciebie pewnie wystarczy wymienić rozruch skoro aku masz pewne i w miare nowe


Przeciwnik gazu - zwolennik PB 98 :D

piotrekk512245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 01, 2009 09:34
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: piotrekk512245 » śr kwie 01, 2009 20:28

moim zdaniem zużyte tulejki w wyniku czego wirnik dotyka obudowy i dochodzi do zwarcia ale popatrz także na kable od rozrusznika do akumulatora też mogą gdzies dotykać i wtedy takie cyrki się dzieją


Pioterek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 241 gości