Czujnik Climatronicu - o co chodzi ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gienekk113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
Lokalizacja: Świat

Czujnik Climatronicu - o co chodzi ?

Post autor: gienekk113 » śr mar 11, 2009 23:48

Witam, mam problem z czujnikiem temperatury, najlepiej będzie jak opisze cała sytaucje:

Ostatnio na panelu climatronica zaczęła mi się pokazywać zła temperatura, -50, -12 gdzie na dworze było około +10. Więc wjechałem na kanał rozebrałem kratkę w zderzaku i okazało się, że oderwał się kabel od wtyczki czujnika, przez tydzień jeździłem bez czujnika i nawet nie wiem kiedy na panelu zaczęła mi się pokazywać teoretycznie dobra temperatura.

Wczoraj kupiłem nowy czujnik z wtyczką i go wymieniłem.

Obrazek
fota


Ale teraz jest problem bo po wymianie czujnika na VAG-u teoretycznie wszystkie czujniki działają, ale jest znaczna różnica w temperaturze pomiędzy temperatura zewnętrzną a tą która wyświetla się na climatronicu.

I tu jest moje pytanie czy jest to możliwe, że przed wymiana na panelu climatronica była wyświetlana temperatura z czujnika za kratką w zderzaku a teraz z innego ?

Fota
Obrazek
Fota
Obrazek

Dwie temperatury (Outside air temperature) orz (Temp air intake duct) wskazują dobrą temperaturę, ponieważ domowy termometr pokazywał 7 stopni.

Ewentualnie proszę pomóc mi zlokalizować czujnik który wskazuje temperaturę na panelu climatronica.

KOMORA SILNIKA

Fota
Obrazek
Fota
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 00:55 przez gienekk113, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw mar 12, 2009 01:31

Na początek mały opis bloków pomiarowych :grin:

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 12 Mar 2009 00:43 ]
Przeczytaj dokładnie opis pola 1 grupy 6


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » czw mar 12, 2009 09:37

A ten czujnik od temperatury nie jest przypadkiem w zderzaku przednim po stronie kierowcy??Bynajmniej w a3 tak jest.
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 09:38 przez J3L3N, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw mar 12, 2009 12:02

Wartość temperatury zewnętrznej na panelu klimy jeśt średnią z dwuch czujników. Temp zewnętrznej w zderzaku i powietrza zasysanego przez klime w kanale dolotowym za mikrofiltremDlatego jak jeden padł to na panelu miałeś -50 stopni
Tu jest to opisane, wskazania pola 1 grupy 6 i wartości na panelu to to samo.

Obrazek

[ Dodano: 12 Mar 2009 11:20 ]
Prosze oto schemacik.

Obrazek


8 – zespół obsługi i wskazań E87
(Komputer sterujący J255, zespół obsługi i wskazań E87 oraz czujnik temperatury
G56 tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury stanowią jedną część.)
13 – czujnik G89 temperatury kanału świeżego powietrza
(Steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od temperatury. (Przebieg w razie awarii: zadania przejmuje czujnik temperatury zewnętrznej).

[ Dodano: 12 Mar 2009 11:38 ]
I jeszcze jedno. :grin:
Za jakiś czas czujniki powinny sie same dopasować i wskazywać temperature OK. (jeśli obydwa są sprawne)
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 12:27 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
gienekk113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
Lokalizacja: Świat

Post autor: gienekk113 » czw mar 12, 2009 20:19

Odczyty z temperatur z wczoraj podczas jazdy (na dworze 5 stopni- z domowego termometru):

Obrazek



Odczyt z temperatur z dzisiaj podczas jazdy (na dworze 5 stopni- z domowego termometru):

Obrazek

mariusz75 pisze:Wartość temperatury zewnętrznej na panelu klimy jeśt średnią z dwuch czujników.
Średnia to nie jest bo raczej 17+6/2 nie równa się 5 :) Ale pewnie jakoś to się tam przelicza.

Temperatura wczoraj na panelu trochę odbiegała od prawidłowej, ale dzisiaj już chyba wszystko gra. Co o tym myślicie ??

Jeszcze chciałem zapytać czy ma być taka równica temperatur pomiędzy tą z czujnika za kratką (6 stopni) a czujnikiem z nawiewu (17 stopni) ??

Wielkie dzięki za pomoc :)
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 20:34 przez gienekk113, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt mar 13, 2009 19:58

Z tego, co napisałeś to na domowym term. było 5st, a w polu 1 blok 6 też jest 5 st. więc na wyświetlaczu klimy było również 5 st. bo blok 6 pole 1 i wartość temp. zewnętrznej na wyświetlaczu klimy to to samo. czyli wszystko OK.

tak jak napisałem, po wymianie czujnika temp. zewnętrznej komputer klimy potrzebował trochę czasu by sobie to wszystko dopasować i teraz pokazuje już dobrze.
Możesz go jeszcze przez pewien czas kontrolować czy dobrze sobie dopasował nowy czujnik, ale moim zdaniem powinno już być wszystko OK.

A wartościami w polach 2 i 3 bloku 6 w ogóle się nie sugeruj, są to wartości pośrednie do obliczenia temp zewnętrznej przez komputer klimy, a ich średnia do obliczenia temperatury zewnętrznej to nie jest średnia matematyczna. Komputer na podstawie tych dwóch wartości i algorytmu zapisanego w swoim epromie oblicza i podaje temp. zewnętrzną.

Ciebie jako kierowcę interesuje tylko wartość na wyświetlaczu klimy.

Wszystkie inne wartości jakie odczytujesz za pomocą VAG-a są wartościami pośrednimi i bez specjalistycznych tabel dla danego modelu klimatronika nie możesz ich w żaden sposób weryfikować.

Trochę to zagmatwane :crazy: ale myślę że szczaisz baze. :grin:
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 20:01 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
gienekk113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn lut 16, 2009 22:18
Lokalizacja: Świat

Post autor: gienekk113 » pt mar 13, 2009 20:25

Czaje, czaje :) Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości