Golf 1.6 TD wskaznik temperatury dzialal i przestal

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Golf 1.6 TD wskaznik temperatury dzialal i przestal

Post autor: zaprzal » czw wrz 08, 2005 23:21

Wskaznik temperatury pokazywal poczatkowo polowe skali, pojakims czasie zaczal pokazywac tylko 1/4 a teraz juz sie wcale nie podnosi. Co powinienem sprawdzic?



Art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 17, 2004 12:42
Lokalizacja: Pruszków

temperatura

Post autor: Art » czw wrz 08, 2005 23:41

Po pierwsze czujniki - ten co podaje wskazanie na deskę to ten po prawej w kominku gdzie wychodzi wąż z silnika.
Zamień go np. z tym z góry i zobacz co wtedy - jak zadziała to wiesz że czujnik.
Uwaga - zamiana na zimnym silniku i najpierw wyjmij ten z góry bo trzeba szybko włozyć ten z boku gdyż płyn ucieka.
Kolejna sprawa to kompletnie rozwalony termostat - ale bardziej obstawiam czujnik - ewentualnie kabel łącący go z deską, względnie uszkodzenie wskaźnika na zegarach!

Narta - mam podobny problem tyle że wskazuje za dużo : ) - też walcze



MistiqChild
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 17, 2005 03:23
Lokalizacja: Wawa

Post autor: MistiqChild » pt wrz 09, 2005 00:22

a ja mam troszkę inne pytanko ale utrzymane w temacie temperatury...dzisiaj pierwszy raz zauważyłem że wskaźnik temperatury wskazywał więcej niż zwykle (zwykle czy lekko wychylony w prawo poza pion) Nie byłoby może w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że wskaźnik ten powracał do normalnego stanu co jakiś czas podczas jazdy i znów zaczynał wyskakiwac o 1/4 może jedną 1/3 wiecej niż zwykle. Co to może być? coś z temperaturą czy moze też czujnik zaczyna padać?



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt wrz 09, 2005 01:35

MistiqChild pisze:a ja mam troszkę inne pytanko ale utrzymane w temacie temperatury...dzisiaj pierwszy raz zauważyłem że wskaźnik temperatury wskazywał więcej niż zwykle (zwykle czy lekko wychylony w prawo poza pion) Nie byłoby może w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że wskaźnik ten powracał do normalnego stanu co jakiś czas podczas jazdy i znów zaczynał wyskakiwac o 1/4 może jedną 1/3 wiecej niż zwykle. Co to może być? coś z temperaturą czy moze też czujnik zaczyna padać?
to normalne przeciez jest goraco stoisz w miescie i silnik sie nagrzewa jedziesz szybciej schładza sie i tak w kolko a jezeli stoisz dalej w miescie to pewnie wentylator sie włacza i chlodzi silnik



MistiqChild
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 17, 2005 03:23
Lokalizacja: Wawa

Post autor: MistiqChild » sob wrz 10, 2005 07:51

Dzięki Krzylu...to by wszystko wyjaśniało...przedwczoraj w Wawie nastałem się w korkach :[ a dzień do najzimniejszych nie należał :)



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » sob wrz 10, 2005 08:46

Jeste jeszcze opcja taka ze poszedl bimetal w liczniku, co do czujnika bodarzje jak przewody zewrzesz to wskazowka powinna sie podniesc na maska czy jakos tak a czujniki masz ew dwa wiec tylko przepnij przewody a nie wyciagaj ich fizycznie:)



Awatar użytkownika
guitarman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob sie 20, 2005 10:25
Lokalizacja: Zamość nad Łabuńką
Kontakt:

Post autor: guitarman » pn wrz 12, 2005 16:08

a ja mam też coś dzwinego. Termostatu wcale nie mam, bo pare razy mialem przez niego kolpoty i wywalilem calkiem.

Problem polega na tym, ze temperature na wskazniku pokazuje dopiero jak wlacze swiatla mijania (na pozycyjnych nie wskazuje). co moze byc nie tak?


GOLF. Connecting People (-:

Aktualnie:
Ford Sierra 1.8 TD GL

Awatar użytkownika
guitarman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob sie 20, 2005 10:25
Lokalizacja: Zamość nad Łabuńką
Kontakt:

Post autor: guitarman » pn wrz 12, 2005 18:49

tomcio666 pisze:Nie tak masz na pewno to że jeździsz bez termostatu
hehe. juz drugi rok. Kiedys trafiło termostat i wybuchła mi chłodnica bo za długo przytrzymał. Mam nowy, lezy juz z rok w schowku, ale sie boje zakładać (-:

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2005 18:50 ]
a zimy spokojnie. 5 min i jest ciepło (-:

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2005 18:51 ]
z ktorego toku masz GOLFa? Tez myslalem o zegarach z obotomierzem. Ile to kosztuje? trzeba cos poza tym przerabiac? jakas linke do obrotomierza?


GOLF. Connecting People (-:

Aktualnie:
Ford Sierra 1.8 TD GL

Awatar użytkownika
guitarman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob sie 20, 2005 10:25
Lokalizacja: Zamość nad Łabuńką
Kontakt:

Post autor: guitarman » pn wrz 12, 2005 19:45

ja mam na jedną kostkę, a tych też są 2 rodzaje: 1 jest na pin'y, takie jak blaszki a drugi ta na takie jak szpilki. Kiedys chciałem wymienić caly licznik, ale nigdzie nie moglem dostac. teraz juz nie pamietam czy mam blaszki czy szpilki, ale dostac jakikolwiek licznik to problem.

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2005 19:46 ]
znalazlem słowa (-: PINy płaskie i okrągłe
(-:


GOLF. Connecting People (-:

Aktualnie:
Ford Sierra 1.8 TD GL

szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » pn wrz 12, 2005 23:21

hehe. juz drugi rok. Kiedys trafiło termostat i wybuchła mi chłodnica bo za długo przytrzymał. Mam nowy, lezy juz z rok w schowku, ale sie boje zakładać (-:

I to jest już bardzo ciekawe... A dlaczego wybuchła? Nie bardzo rozumiem chyba, jak to się stało, napisz proszę.
--
Szsz



Awatar użytkownika
guitarman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob sie 20, 2005 10:25
Lokalizacja: Zamość nad Łabuńką
Kontakt:

Post autor: guitarman » wt wrz 13, 2005 11:20

Termostat blokuje przeplyw wody dopuki woda nie osiagnie jakiejs temperatury. Tamten zablokowal na stale. woda sie zagotowala i cisnienie rozsadzilo chlodnice (-:


GOLF. Connecting People (-:

Aktualnie:
Ford Sierra 1.8 TD GL

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt wrz 13, 2005 11:45

Zamienilem kabelki i wskaźnik działa. Od czego jest ten drugi czujnik w trójniku? Jak można sprawdzić czy wentylator jest sprawny? Nigdy mi się jeszcze nie włączył, ale nigdy nie zagrzałem silnika


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości