Samodzielna próba wymiany amortyzatorów w G4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Samodzielna próba wymiany amortyzatorów w G4

Post autor: Magnus » śr lut 25, 2009 21:26

Witam.Posiadam w G4 amortyzatory sportowe(oryginalne VW) i chce je zmienic na "normalne" bo oszaleje jak jeszcze raz najade na jakas niedoskonalosc na drodze i uslysze jak i poczuje po raz kolejny trzask dobicia amora a na dodatek zauwazam ze coraz glosniej pracuje tapicerka:/zaczyna trzeszczec:/.Dodam ze sprezyny mam juz normlane -zakupilem CS i sa juz zamontowane ok 6 miechow temu -teraz czas na amory.
Amortyzatory zamierzam wymienic na wlasna reke ino potrzebuje kilka waszych rad:
1. Jakich kluczy bede potrzebowal przy wymianie amortyzatora (1.6 16v -motor)
2. Jest mozliwa wymiana bez wyciagania zwrotnicy?bo jedni pisza ze nie da sie a jedni ze sie da:/ Ja mysle ze odkrece mocowanie przy zwrotnicy i pod klapa i gitara tylko nie wiem na 100% czy dam rade.
3. zdaje sobie sprawe ze bede potrzebowl sciagacz sprezyn- chce zakupic taki tylko nie wiem ile szt bede potrzebowal i jaki zakres pracy ma miec taki sciagacz czy 25 cm czy 30 cm.? nphttp://www.allegro.pl/item555030784_s ... e_hit.html
4. Amortyzator z kayabe czy bilstein? -cena podobna:
http://www.allegro.pl/item558030099_amo ... lf_iv.html
http://www.allegro.pl/item542015079_amo ... zedni.html

5. i czy po wymianie amortyzatorow bede musial podjechac na zbieznosc?

z gory Panowie dziekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lut 25, 2009 21:41

kolego wszystko masz ładnie napisane i (narysowane ) w faq
i nie tylko tam
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 21:45 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Re: Samodzielna próba wymiany amortyzatorów w G4

Post autor: Bronco » śr lut 25, 2009 21:56

Magnus pisze:Witam.Posiadam w G4 amortyzatory sportowe(oryginalne VW) i chce je zmienic na "normalne" bo oszaleje jak jeszcze raz najade na jakas niedoskonalosc na drodze i uslysze jak i poczuje po raz kolejny trzask dobicia amora a na dodatek zauwazam ze coraz glosniej pracuje tapicerka:/zaczyna trzeszczec:/.
I pomyśleć, że są tacy, którzy wymieniają w drugą stronę i robią "glebę"... :bajer:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr lut 25, 2009 22:10

na kicie bilsteina dobijania nie zauważyłem
Zawieszenie trzeba dobierać z głową (nie odnoszę tego konkretnie do Ciebie), do warunków w jakich ma sie auto poruszac, ale niestety w naszym pieknym kraju panuje moda na betonowe zawieszenia które mają się jak ...nie powiem co do czego.
Generalnie uzytkownicy popadają w skrajnosci tzn albo zupełna seria albo totalna gleba i beton bo nic innego zawieszenia tanie zaoferowac nie mogą a wynika to po ptostu z kosztu produkcji porzadnego amora. Dlatego sie ludzie zniechęcają się do sportowych zaiwasów które na prawdę dobrze pracują bo mieli przeważnie na początku swojej przygody z zawieszenia do czynienia głównie z tuningowymi zaiweszeniami z niższej półki o minimalnym skoku i bardzo twardymi. na tym faktycznie nie da sie normalnie jezdzic po 90% dróg.
Nic nie wspominasz o marce amorów ale właściwosci trakcyjne niestety zależą głównie od tego.
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 22:13 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 186 gości