Obraz świecy - co o tym sądzicie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Obraz świecy - co o tym sądzicie

Post autor: szalonykon » śr lut 25, 2009 09:48

Witam,
Oto są zdjęcia świecy z cylindra, który mi nie chodzi (błąd P0302). Ma ona przejechane ok 500km. Co o niej sądzicie. Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 09:49 przez szalonykon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » śr lut 25, 2009 10:06

Podejrzewam że do tego cylindra dostaje się zbyt dużo oleju i jest słabe spalanie. Wyczyść tą świece i zobacz czy znowu zastaniesz ją w takim stanie.

Tylko jedna świeca tak wygląda?



szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » śr lut 25, 2009 10:49

Tak, tylko ta jedna. A co do świec wymieniałem już dwie i od razu były problemy z pracą tego cylindra.
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 10:50 przez szalonykon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mate81 » śr lut 25, 2009 11:14

kable do sprawdzenia no i może już ci cewka niedomaga



szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » śr lut 25, 2009 12:29

Kable wymieniłem, a iskra jest, bo wypiąłem przewód i podłączyłem świecę, na której iskra była.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 25, 2009 17:08

Taką świecę wymieniłbym natychmiast, pisałem chyba Tobie już w innym poście na ten temat. Jeżeli tylko jedna taka jest, to znaczy, że może iskra jest ale niewystarczająca z powodu samej świecy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » śr lut 25, 2009 18:44

Tylko,że to jest już druga świeca z tego cylindra. Jak założę trzecią to po paru dniach będzie tak samo wyglądać.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 25, 2009 19:01

No jak tak i jesteś pewny kabli i modułu zapłonowego to zostaje tylko wtryskiwacz: leje albo jest nieszczelny w osadzeniu - wtedy powinien być wokól niego jakiś syf.

apropo impulsatora, który kiedyś przerabiałeś - zrobiłeś go? (mam na zbyciu impulsator używany sprawny)

Chociaż błąd 16686 czy jak podałeś kiedyś hex 412E - oznacza przerwę w zapłonie, dlatego tak się czepiam świec, kabli, cewek, modułu zapłonowego. Wtryskiwacze - inne błędy (poza nieszczelnością wokół).
Jeżeli to już 2 świeca to przynajmniej świece wykluczyłeś.
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 19:11 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
mate81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn maja 12, 2008 08:38
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mate81 » śr lut 25, 2009 20:03

podmień kable na tym cylindrze i zobacz co będzie



szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » śr lut 25, 2009 20:11

Odnośnie impulsatora - musiałem kupić nowy, bo nigdzie na szrotach nie było. Co do wtryskiwaczy to sprawdzałem, żadnego większego syfu wokół nich nie ma. Pożyczyłem stetoskop z pracy, spróbuje bez wyjmowania wtryskiwaczy posłuchać czy coś tam "pyka" w nich. Nowatorski sposób tylko nie wiem czy zda egzamin. Odnośnie cewki zapłonowej, dzwoniłem do serwisu gdzieś w Polsce, gdzie majster poradził jak sprawdzić cewkę zapłonową. A mianowicie kazał wziąć jakąś świecę z jedną elektrodą, obciąć ją i tak dotykać do masy. Jeśli będzie iskra to jest OK. Nie wiem, może źle gościa zrozumiałem, ale chyba tak gadał. To miało być coś w rodzaju świecy testowej. Znacie coś podobnego?



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » śr lut 25, 2009 21:20

To wygląda jak nagar spowodowany spalaniem oleju
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 22:45 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » śr lut 25, 2009 22:41

miałem kiedyś coś takiego/podobnego w mk2 1.8 16V okazało się że pierścienie na 3 tłoku były pęknięte i olej dostawał się do cylindra.



szalonykon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pt maja 18, 2007 00:37
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: szalonykon » śr lut 25, 2009 23:17

Na tym cylindrze mam kompresję 14 bar, to chyba raczej pierścienie nie są pęknięte.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 25, 2009 23:19

szalonykon, zmierz ty może ciśnienie sprężania bo coś mi się wydaje, że mrEd, wskazał dobry kierunek. P0302 oznacza że na drugim cylindrze nie pali lecz jednym z powodów tego błędu i tu cytat z opisu jego jest "engine mechanical fault" czyli usterka mechaniczna silnika. Błąd ten także powodują usterki elektryczne, ale przy takim obrazie świecy zaczął bym od wyeliminowania usterek czysto mechanicznych.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 183 gości