Dziwne objawy kiedy gubi trakcję....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Dziwne objawy kiedy gubi trakcję....

Post autor: _Chudy_ » pn lut 23, 2009 16:18

Witam
Samochód to MK3 z 1996 roku z silnikiem 1z.
Otóż mój problem wygląda następująco:
Podczas gwałtownego przyspieszania na 1 i czasami na 2 biegu kiedy wciskam pedał gazu do oporu kiedy auto zgubi trakcję nagle traci moc, zaczyna telepac całą budą i za samochodem widac siwy dym. Podczas jazdy na wyższych biegach pomimo gwałtownych przyspieszeń nawet ponad 4 tys. obr. auto zachowuje się całkowicie normalnie.
Dodam również, że auto jest po wymianie wtrysków na AFN, ma założony FMIC i zrobiony program. Przed programem auto było sprawdzone na vagu podczas mocnego przyspieszania na 3 biegu i wszystko było z nim ok.
Z góry dzięki za Waszą pomoc.
Pozdro



Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Dziwne objawy kiedy gubi trakcję....

Post autor: mobi65 » pn lut 23, 2009 18:07

_Chudy_ pisze:Witam
Samochód to MK3 z 1996 roku z silnikiem 1z.
Otóż mój problem wygląda następująco:
Podczas gwałtownego przyspieszania na 1 i czasami na 2 biegu kiedy wciskam pedał gazu do oporu kiedy auto zgubi trakcję nagle traci moc, zaczyna telepac całą budą i za samochodem widac siwy dym. Podczas jazdy na wyższych biegach pomimo gwałtownych przyspieszeń nawet ponad 4 tys. obr. auto zachowuje się całkowicie normalnie.
Dodam również, że auto jest po wymianie wtrysków na AFN, ma założony FMIC i zrobiony program. Przed programem auto było sprawdzone na vagu podczas mocnego przyspieszania na 3 biegu i wszystko było z nim ok.
Z góry dzięki za Waszą pomoc.
Pozdro
moim skromnym zdaniem podpiera ci sie hydraulika auta
:bajer:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lut 23, 2009 18:22

_Chudy_, gazujesz go tak na zimnym? jesli tak to jest to o czym wspomnial kolega wyzej, za duze cisnienie oleju i pupa


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » wt lut 24, 2009 09:49

Na zimnym nie katuje auta. Praktycznie zawsze jeżdżę nie przekraczając 2tys. obr. do momentu aż silnik nie złapie 90 stopni. Problem występuje kiedy chce czasami ruszyc dynamicznie na pierwszym biegu kiedy to wcale nie ma trakcji pojawiają się wyżej wymienione objawy oraz to, że silnik strasznie stuka (nie wiem jak nazwac ten dźwięk). Później po pewnym czasie zaczyna normalnie pracowac. Jeśli mówicie o hydraulice to co muszę wymienic, żeby zlikwidowac te objawy??



Awatar użytkownika
mobi65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 21:02
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: mobi65 » wt lut 24, 2009 10:28

_Chudy_ pisze:Na zimnym nie katuje auta. Praktycznie zawsze jeżdżę nie przekraczając 2tys. obr. do momentu aż silnik nie złapie 90 stopni. Problem występuje kiedy chce czasami ruszyc dynamicznie na pierwszym biegu kiedy to wcale nie ma trakcji pojawiają się wyżej wymienione objawy oraz to, że silnik strasznie stuka (nie wiem jak nazwac ten dźwięk). Później po pewnym czasie zaczyna normalnie pracowac. Jeśli mówicie o hydraulice to co muszę wymienic, żeby zlikwidowac te objawy??
na twoim mniejscu zmienilbym kierowce tego auta albo styl jazdy:bigok:



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lut 24, 2009 12:42

_Chudy_, dzieje się tak wyłącznie na zimnym silniku,czy także na rozgrzanym?
Czytałem gdzieś,że pałowanie na zimnym powoduje jakieś podwieszanie się zaworów,już dokładnie nie pamiętam i generalnie odradza się takie traktowanie silnika.
Kiedyś kolega na zimnym silniku wcisnął do podłogi i tez miał takie objawy.Silnik zaczął kuleć.
Niby nic złego się nie stało,ale trochę się zdygał.
Nie butuj na zimnym i będzie po problemie.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lut 24, 2009 12:58

_Chudy_ pisze:Jeśli mówicie o hydraulice to co muszę wymienic, żeby zlikwidowac te objawy??
Trzeba zająć sie pompą oleju , a konkretnie zaworkiem który reguluje cisnienie oleju , on u ciebie przycina sie i za wysokie cisnienie oleju powoduje podparcie zaworów i takie objawy jak opisujesz


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » wt lut 24, 2009 13:47

Czujnik zegarowy i w drogę,tylko musi być podłączony i czujnik oleju.



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » wt lut 24, 2009 14:35

Dzieje się tak kiedy silnik jest już rozgrzany na zimnym nie ma mowy o jakimkolwiek "pałowaniu".
Czyli do wymiany jest cała pompa oleju czy da radę kupic sam ten zaworek i go wymienic??



arwam

Post autor: arwam » śr lut 25, 2009 11:27

_Chudy_ pisze:Dzieje się tak kiedy silnik jest już rozgrzany na zimnym nie ma mowy o jakimkolwiek "pałowaniu".
Czyli do wymiany jest cała pompa oleju czy da radę kupic sam ten zaworek i go wymienic??
Raczej calej pompy szukaj



_Chudy_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 09:25
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: _Chudy_ » wt kwie 28, 2009 14:02

Odświeżam temat.
Posłuchałem Waszej rady i zamówiłem nową pompę oleju. Teraz pytanie do Was jak wygląda jej wymiana czy jest bardzo skomplikowana?? Mile widziane jakieś opisy i może fotki. Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt kwie 28, 2009 14:17

_Chudy_, odkrecasz miske olejowa (uprzednio spuszczajac olej)
potem odkrecasz pompe i zakladasz nowa, trzeba tylko odpowiednio trafic w walek posredni

no i zalej na poczatku pompe olejem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Pikusplock
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 28, 2007 17:53
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Pikusplock » wt kwie 28, 2009 16:14

Mam podobny problem tylko ze u mnie podiweszenie dzieje sie na kazdym biegu :P heh



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 114 gości