Drgania silnika, nierówna praca, błąd czujnika ciśnienia atm
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Drgania silnika, nierówna praca, błąd czujnika ciśnienia atm
Witam,
3 dni temu Golf MK4 1,6 16V 2002r. zaczął szarpać, silnik na niskich obrotach wpadał w drgania, naturalnie spadła moc silnika, pojawiła się kontrolka silnika, mrugająca i stale występująca. Diagnoza była następująca na Vagu, problem 3 cylindra, nadmienię, że już 2 razy miał ten problem w przeciągu 2 lat i problem przepustnicy.
Cewka zapłonowa została wymieniona, plus wszystkie świece, aby nie było przebić, przepustnica wyczyszczona, silnik krokowy nastawiony lepiej.
Auto przeszło także adaptację, niestety obroty jeszcze wahają się w okolicach 1100-1200, czasem zejdą do poziomu około 900. Zauważyłem, że jak naciskam hamulec i go puszczam, obroty delikatnie wzrastają, CZEMU?
Dodatkowo wyskoczył błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego, co można na to poradzić? Być może dalej jest problem na przepustnicy...
Dziękuję bardzo za odpowiedź
3 dni temu Golf MK4 1,6 16V 2002r. zaczął szarpać, silnik na niskich obrotach wpadał w drgania, naturalnie spadła moc silnika, pojawiła się kontrolka silnika, mrugająca i stale występująca. Diagnoza była następująca na Vagu, problem 3 cylindra, nadmienię, że już 2 razy miał ten problem w przeciągu 2 lat i problem przepustnicy.
Cewka zapłonowa została wymieniona, plus wszystkie świece, aby nie było przebić, przepustnica wyczyszczona, silnik krokowy nastawiony lepiej.
Auto przeszło także adaptację, niestety obroty jeszcze wahają się w okolicach 1100-1200, czasem zejdą do poziomu około 900. Zauważyłem, że jak naciskam hamulec i go puszczam, obroty delikatnie wzrastają, CZEMU?
Dodatkowo wyskoczył błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego, co można na to poradzić? Być może dalej jest problem na przepustnicy...
Dziękuję bardzo za odpowiedź
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212247
W związku z powyższym poszukałbym nieszczelności w okolicach filtru powietrza, korka wlewu oleju, odpowietrzenia (odmy) i zaworu EGR, przewody schodzą się do przepustnicy i rozpięcie któregokolwiek z nich daje taki efekt.
Co do błedu na 3 cylindrze, to na ogół cewka, świeca lub uszczelnienie przy wtryskiwaczu, sprawdzić w ostateczności kompresję na tym cylindrze.
W związku z powyższym poszukałbym nieszczelności w okolicach filtru powietrza, korka wlewu oleju, odpowietrzenia (odmy) i zaworu EGR, przewody schodzą się do przepustnicy i rozpięcie któregokolwiek z nich daje taki efekt.
Co do błedu na 3 cylindrze, to na ogół cewka, świeca lub uszczelnienie przy wtryskiwaczu, sprawdzić w ostateczności kompresję na tym cylindrze.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Na rozgrzanym silniku (90 stopni) zakres obrotów jałowych 640-720 obrotów.
W takim razie odpalano silnik przy zdjętym filtrze i/lub korku oleju i/lub odpowietrzeniem od wlewu (mały zaworek i rurka) jak robione było z cewką - to powoduje wyskoczenie błędu ciśnienia.
W takim razie odpalano silnik przy zdjętym filtrze i/lub korku oleju i/lub odpowietrzeniem od wlewu (mały zaworek i rurka) jak robione było z cewką - to powoduje wyskoczenie błędu ciśnienia.
Ostatnio zmieniony pt lut 13, 2009 17:36 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Witam serdecznie.Chciałbym podpiąć się do tego tematu.Otórz w moim MK4 1.6 16V 2000r,pojawił się podobny problem,z tym że u mnie najpierw zapalił się EPC a później CHECK.Błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego.Przed wykasowaniem błędu objawy niby ustąpiły,a kasowanie błedu pomogło tylko na chwilę,kontrolki dalej się zapalają.Parę dni wcześniej zaślepiłem zawór EGR.Czy może to mieć coś wspólnego i czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik ciśnienia atmosferycznego.Pozdrawiam.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Czujnik ciśnienia w benzynie jest w kolektorze ssącym. Błąd oznacza gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym (lewe powietrze). W benzynie nie wolno zaślepiać EGR (sorry nie sprawdziłem co to AUS)
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
5 to czujnik rzeczony, do sprawdzenia szczelnosc: 32 (idzie do pokrywy przy wlewie oleju), 20 lub 20a w zaleznosci od modelu i wersji egr - 13, 13a no i filtr który leży na 11
Ciągły błąd ciśnienia może być od zaślepionego/uszkodzonego EGR
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 22:22 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 191 gości