Czy mam uszkodzony termostat?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Czy mam uszkodzony termostat?

Post autor: pablodesign » ndz sty 04, 2009 17:29

Witam.

Wczoraj przekopałem pół forum szukając informacji o termostacie. Potrzebuję jednak waszego potwierdzenia czy dobrze myślę.

Mam golfa 1.8 ADZ, monowtrysk, bez gazu. Od pewnego czasu zaczął więcej palić oraz wydaje mi się że nie grzeje w środku tak jak kiedys. Dzisiaj zrobiłem test - trasa około 15km, trochę ponad 20 minut jazdy. Połowa to miasto ze światłami a reszta droga 'szybszego' ruchu. Wyłączyłem całkowicie ogrzewanie, jechałem w miarę płynnie nie więcej niż 90-100 na godzinę. Po dotarciu na miejsce temperatura na zegarach byla w okolicach 85 stopni. Kiedy sie zatrzymywalem, troche rosla ale po ruszeniu znow spadala. Wieczorem podlacze vag'a i porownam wskazania z kompa i z zegarow, ale z tego co ostatnio pamietam to jak mialem na zegarach 90 stopni to vag pokazywal mi okolo 80-83.

Czy takie objawy swiadcza o uszkodzonym termostacie? Ile moze kosztowac wymiana u mechanika, z tego co wiem dojscie jest troche nieciekawe. Z tego co wyczytalem, wymieniac tylko na wahlera. Wymieniac od razu plyn? Ostatnio mialem sprawdzany plyn czy jest jeszcze dobry i byl ok, ale od kiedy mam auto, niecaly rok plynu chłodzącego jeszcze nie wymieniałem.



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » ndz sty 04, 2009 17:41

jak nie masz wspomagania to dojscie jest pewnie jak w MK2 na 2 srubki -jak na zdjeciu na czerwono Obrazek



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » ndz sty 04, 2009 18:55

całkiem możliwe, że termostat już Ci nawala... nie jest już taki szczelny i nie potrafi się całkiem domknąć, choć z tego co piszesz.. to nie jest on na max wykończeniu. Jednak najlepiej i najpewniej będzie jeśli go wymienisz... na Wahlera oczywiście, Vernety czy tam jakieś inne paści sobie odpuść



wojewoda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 20:46
Lokalizacja: Krosno

Post autor: wojewoda » ndz sty 04, 2009 20:46

Jesli teraz trzyma ponad 85 stopni,spokojnie mozesz smigac do wiosny.



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » ndz sty 04, 2009 22:37

albert1973: Niestety mam wspomaganie, wiec pewnie będę musiał odkręcić pompę wspomagania?

Podłączyłem przed chwilą vag'a i zrobiłem rundkę. Postałem trochę, (na wyłączonym ogrzewaniu) - wskazówka doszła do pionu, czyli 90 stopni. Odpalam vag'a a tam pokazuje temp 79 stopni. Podgazowałem trochę stojąc, doszła do 80 z kawałkiem. Cały czas na wyłączonym ogrzewaniu przejechałem się kawałek. Dałem ostro po garach, tak do 5-6 tys, rozpędziłem się do około 110 na godzinę - temp spadła do 76 stopni. Jak jechałem wolniej to doszła do 79. Na postoju włączyłem ogrzewanie na max'a i potrzymałem trochę silnik tak na 2-3tys, temp w ogóle nie rosła.

O ile dobrze myślę to należy olać wskazania na zegarach i kierować się vagiem - sprawdzałem zarówno vag-com jak i polski vag, odczyty takie same.

Czyli termostat siada i lepiej go jak najszybciej wymienić? Proszę o potwierdzenie moich dochodzeń.

Pozdrowienia.



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » ndz sty 04, 2009 23:26

jak masz wspomaganie to musisz ja odkrecic bo bedziesz mial trudno sie dostac do tego termostatu -od dolu jak pamietam sa suby do naciagania paska ,trzeba je bedzie zluzowac i odkrecic dolne mocowanie pompy wsp. bo jest bardzo niewygodnie sie tam dostac -dalej to juz prosta sprawa,krociec jw



hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Post autor: hanys » ndz sty 04, 2009 23:29

Zrób tak zostaw go na wolnych obrotach na wylączonym ogrzewaniu az dobije do 90 stopni rownych na wskażniku na desce,potem siadasz i jedziesz tak powyzej 60 km/h,jezeli ci temperatura zacznie spadać to na 100% jest termostat i możesz zmieniać bo sam tak miałem.Oczywiście jak wszyscy piszą na Wahlera ale podobno ostatnio im jakos spadla,ja zmienilem na Vermeta bo taki mi z PL przyslali i poza tym ze zadna uszczelka z zestawu ani stara ktora byla nie pasowala wiec musialem na silikon dac.Od tamtego czasu 4 km w temp. -5 i silnik ma już 90 stopni i stoi jak zamurowane póżniej. :grin: :bigok: :helm:

[ Dodano: 04 Sty 2009 22:33 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
:helm: :bajer:
bedziesz miał bardzo podobnie lub identycznie:-)



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » pn sty 05, 2009 00:11

Dzieki za fotoporade, przyda sie jesli sprobuje to zrobic sam, chociaz teraz zimno to moze jednak oddam do mechanika.

Jesli chodzi o test ktory zaproponowales to mniej wiecej cos takiego dzis zrobilem, wskazowka stala idealnie pionowo na postoju, jak zaczalem jezdzic to spadla - wprawdzie niewiele ale spadla, na zegarach to bylo cos kolo 1mm w lewo od kreski pionowej, na vagu wyraznie bylo widac spadek.

Pozdrawiam.



hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Post autor: hanys » pn sty 05, 2009 12:39

To jeszcze Ci całkiem nie padł ten termostat bo u mnie byl po 4km jazdy spadek z 90 stopni na 75 :grrr: .No ale zrobione i teraz 90 zamurowane. :bigok:
Powodzenia
ps ja wumieniale na podnosniku zwyklym nie kanale czy cos powiem przeje...... juz wiem jak smakuje ciecz chlodząca :grin:



pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » pn sty 05, 2009 12:50

Własnie zadzwoniłem do swojego mechanika - wymiana termostatu około 40zł o ile nic się przy odkręcaniu nie pourywa itd. Poza odkręceniem pompy wspomagania są tam jeszcze jakieś problemowe lub lubiące się urywać śruby?

Myślę że za te pieniądze nie ma sensu się męczyć samemu w obecne mrozy.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pn sty 05, 2009 14:04

stary nie ma się co z tym pieprzyć, a dla mechanika to jest żaden problem w golfie wymienić termostat...
Pozdro!


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

pablodesign
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pablodesign » śr sty 14, 2009 20:54

No i jestem po wymianie. Niestety okazalo sie ze mechanik mial nadzieje na dostep do termostatu od gory i do tej wersji podal cene. Oczywiscie musial odkrecac pompe wspomagania, wspornik klimy, sporo wiecej roboty, jeszcze sie ze srubami meczyl bo nie chcialy sie odkrecic i wyszlo 120zl do zaplaty za sama robocizne :/ Chyba mnie troche nacial ale juz auto na podnosniku, ja sie z pracy zwalnialem wiec odpuscilem i zaplacilem.

Z dobrych rzeczy - po pierwszych krotkich testach, ogrzewanie na max, 110 na liczniku i temperatura nie spada ponizej 90 stopni, jak sie zatrzymam na swiatlach pokazuje dokladnie 92,7. Wszystkie pomiary polskim vagiem robione. Termostat wahlera oczywiscie. Mam nadzieje ze teraz nie bedzie znikad cieklo, te kolanka plastikowe nie wygladaja na bardzo wytrzymale...

Pozdrawiam.



Wyku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn sty 28, 2008 15:46
Lokalizacja: www

Post autor: Wyku » pn sty 26, 2009 16:02

Mam polskiego VAG-a 4.9. Na pierwszym bloku danych pokazuje temperaturę obciążenia silnika, a na trzecim bloku teperaturę silnika. Pytam z ciekawości, który odczyt podajesz? U mnie na pierwszym bloku pokazuje to co w kabinie (no prawie), a na trzecim niestety już nie. Jak jest u Ciebie?



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » pn sty 26, 2009 20:39

witam
nie chcem sie rozpisywac ale mam podobną sytuacje w tym temacie moj post te z jest http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91212


silnik mam 1,6 ABU+lpg ale ja mam trochę inny problem bo obudowę raczej ma nie ori (chyba z passata)
Obrazek

i tu moje pytanie jak kupie termostat pod abu czy mi spasuje czy musze jakis inny kupic ( tylko jak sprawdzić żeby mieć odpowiedni )

Może mi w tym problemie pomożecie

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 226 gości