Wtyczka dochodzaca do przedniego czujnika abs
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wtyczka dochodzaca do przedniego czujnika abs
Witam,
dostawalem sporadyczny blad czujnika abs lewego od strony kierowcy. Dzisiaj postanowilem ustrojstwo przeczyscic. Pociagajac za wtyczke, ktora tam dochodzi wyskoczyly mi 2 kabelki i wtyczka zostala w czujniku. Jak sie okazalo gdy porownalem ja z tym z drugiego kola jest nie kompletna - nie ma tej zewnetrzej czarnej obudowy. I kabelki sa prowizorycznie wlozone do wtyczki. W VW dowiadywalem to samej wtyczki nie ma, jedynie caly kabel za 140 zl:D. A teraz moje pytanie.
Czy kolejnosc wtykow ma znaczenie? Sa tam 2 kabelki bodajze brazowy i szary. Czy po prostu zamykam nimi i czujnikiem obwod. Bo jak wyciagnalem to juz kolejnosci nie moglem odtowrzyc, prowizorycznie to zlapalem i lutnalem. Teraz po kasowaniu bledu natychmiast dostaje blad o uszkodzonym obowodzie lub uszkodzenie mechaniczne. Ew czy sa gdzies dostepne podobne wtyczki?:)
Jutro biore miernik i robie kolejne podejscie.
Czujnik tak zapieczony ze nie mozna wyciagnac, udalo sie tylko srube odkrecic. Macie jakis sposob zeby go wydrzec? Psikalem cx80 i nic ani rusz. Troche mi go nawet peklo przy srubie.
Dobre rady mile widziane
Dzieki!
[ Dodano: 30 Gru 2008 19:49 ]
Znazlem info ze sa 2 rodzaje czujnikow abs. Aktywne i pasywne.
"Czujniki ABS w tej chwili dzielimy na pasywne i aktywne.
Zasadę działania pasywnych znasz i nie sa one raczej u ciebie, bo nie generowały napięcia.
Aktywne czujniki to po prostu czujniki Halla najczęściej. Masa brana jest z obudowy, jeden kabel to zasilanie, a drugi to sygnał.
Teraz już chyba wiesz jak sprawdzić prawidłowość działania tych czujników. "
Orientuje sie ktos jaki rodzaj jest w MK4? Bo jesli aktywny to zdecydowanie kolejnosc przeowod ma znaczenie ;/
dostawalem sporadyczny blad czujnika abs lewego od strony kierowcy. Dzisiaj postanowilem ustrojstwo przeczyscic. Pociagajac za wtyczke, ktora tam dochodzi wyskoczyly mi 2 kabelki i wtyczka zostala w czujniku. Jak sie okazalo gdy porownalem ja z tym z drugiego kola jest nie kompletna - nie ma tej zewnetrzej czarnej obudowy. I kabelki sa prowizorycznie wlozone do wtyczki. W VW dowiadywalem to samej wtyczki nie ma, jedynie caly kabel za 140 zl:D. A teraz moje pytanie.
Czy kolejnosc wtykow ma znaczenie? Sa tam 2 kabelki bodajze brazowy i szary. Czy po prostu zamykam nimi i czujnikiem obwod. Bo jak wyciagnalem to juz kolejnosci nie moglem odtowrzyc, prowizorycznie to zlapalem i lutnalem. Teraz po kasowaniu bledu natychmiast dostaje blad o uszkodzonym obowodzie lub uszkodzenie mechaniczne. Ew czy sa gdzies dostepne podobne wtyczki?:)
Jutro biore miernik i robie kolejne podejscie.
Czujnik tak zapieczony ze nie mozna wyciagnac, udalo sie tylko srube odkrecic. Macie jakis sposob zeby go wydrzec? Psikalem cx80 i nic ani rusz. Troche mi go nawet peklo przy srubie.
Dobre rady mile widziane
Dzieki!
[ Dodano: 30 Gru 2008 19:49 ]
Znazlem info ze sa 2 rodzaje czujnikow abs. Aktywne i pasywne.
"Czujniki ABS w tej chwili dzielimy na pasywne i aktywne.
Zasadę działania pasywnych znasz i nie sa one raczej u ciebie, bo nie generowały napięcia.
Aktywne czujniki to po prostu czujniki Halla najczęściej. Masa brana jest z obudowy, jeden kabel to zasilanie, a drugi to sygnał.
Teraz już chyba wiesz jak sprawdzić prawidłowość działania tych czujników. "
Orientuje sie ktos jaki rodzaj jest w MK4? Bo jesli aktywny to zdecydowanie kolejnosc przeowod ma znaczenie ;/
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 16:22 przez damiannn, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
czujniki indukuja napiecie sinusoidalne gdzie czestotliwosc jest wprost proporcjonalna do predkosci kola
nie spotkalem sie jeszcze z czujnikami od absu ktore by nie generowaly napiecia
prpopnuje sprawdzic rezystancje czujnika (900-1300ohm), bycmoze uszkodziles go przy lutowaniu
sprawdz opornosc przy wtyczce od pompy
najleiej byloby zamienic czujnik z innym kolem i byloby wiadomo czy to czujnik
nie spotkalem sie jeszcze z czujnikami od absu ktore by nie generowaly napiecia
prpopnuje sprawdzic rezystancje czujnika (900-1300ohm), bycmoze uszkodziles go przy lutowaniu
sprawdz opornosc przy wtyczce od pompy
najleiej byloby zamienic czujnik z innym kolem i byloby wiadomo czy to czujnik
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 21:53 przez agrala, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jezeli jest to napieciesinusoidalne to polaryzacja nie ma znaczenia
czy blad wyskakuje ci po wlaczeniu zaplonu czy po ruszeniu autem?
[ Dodano: 30 Gru 2008 21:03 ]
jezeli blad wyskakuje po przekreceniu kluczyka to jest uszkodzona cewka lub przerwany obwod czujnika
jezeli blad wyskakuje po ruszeniu to uszkodzony czujnik lub jest zla przerwa pomiedzy tarcza a czujnikiem
jezeli blad wyskakuje po przekreceniu kluczyka to mozesz dla sprawdzenia zamiast czujnika podpiac rezystor 1000ohm, jezeli blad nie wyskoczy (jezeli pojedziesz autem to oczywiscie ze wyskoczy) to czujnik do wymiany
[ Dodano: 30 Gru 2008 21:04 ]
poszukaj wtyczki na allegro od jakiegos rozbitka
czy blad wyskakuje ci po wlaczeniu zaplonu czy po ruszeniu autem?
[ Dodano: 30 Gru 2008 21:03 ]
jezeli blad wyskakuje po przekreceniu kluczyka to jest uszkodzona cewka lub przerwany obwod czujnika
jezeli blad wyskakuje po ruszeniu to uszkodzony czujnik lub jest zla przerwa pomiedzy tarcza a czujnikiem
jezeli blad wyskakuje po przekreceniu kluczyka to mozesz dla sprawdzenia zamiast czujnika podpiac rezystor 1000ohm, jezeli blad nie wyskoczy (jezeli pojedziesz autem to oczywiscie ze wyskoczy) to czujnik do wymiany
[ Dodano: 30 Gru 2008 21:04 ]
poszukaj wtyczki na allegro od jakiegos rozbitka
Wczesniej, sporadycznie raz na pare dni - 'niewiarygodny sygnal'
Po dzisiejszej mojej naprawie i przygodzie z wtyczka:D Blad pojawia sie odrazu po zaplonie. Wykasowalem na zapalonym pare razy bo sprawdzalem bloki w czasie jazdy i odrazu wyskakiwalo. Teraz (po 'naprawie'd ) dostaje, ze przerwa w obwodzie albo uszkodzenie mechaniczne. Jestem niemal pewny ze ktorys z kabelkow sie odczepil, bo z braku czasu i narzei przylutowalem to prowizorycznie.
Po dzisiejszej mojej naprawie i przygodzie z wtyczka:D Blad pojawia sie odrazu po zaplonie. Wykasowalem na zapalonym pare razy bo sprawdzalem bloki w czasie jazdy i odrazu wyskakiwalo. Teraz (po 'naprawie'd ) dostaje, ze przerwa w obwodzie albo uszkodzenie mechaniczne. Jestem niemal pewny ze ktorys z kabelkow sie odczepil, bo z braku czasu i narzei przylutowalem to prowizorycznie.
agrala, wielkie dzieki!
Czyli rozumiem ze sterownik abs sprawdza opornosc tego czujnika i jesli wykryje poprawna a stoje w miejscu to nie odkryje ze z predkoscia jest cos nie tak bo na wszystkich kolach jest 0 km/h, 0V z kazdej czujki.
Jeszcze jesli ktos moglby powiedziec, wskazac na zdjeciu gdzie dochodza te przewody od czujnikow to byloby super:) Sprawdzilbym czy obwod jest przerwany aktualnie bez odkrecania kola w tej temperaturze jutro i wiedzial na czym mniej wiecej stoje .
Czyli rozumiem ze sterownik abs sprawdza opornosc tego czujnika i jesli wykryje poprawna a stoje w miejscu to nie odkryje ze z predkoscia jest cos nie tak bo na wszystkich kolach jest 0 km/h, 0V z kazdej czujki.
Jeszcze jesli ktos moglby powiedziec, wskazac na zdjeciu gdzie dochodza te przewody od czujnikow to byloby super:) Sprawdzilbym czy obwod jest przerwany aktualnie bez odkrecania kola w tej temperaturze jutro i wiedzial na czym mniej wiecej stoje .
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Fahoo dzieki za profesjonalna wypowiedz
abs Teves Mark60 IE 08/2000 ->
przednia lewa 45, 46
tylna lewa 36, 37
przednia prawa 34, 33
tylna prawa 43, 42
abs Teves Mark 20 IE 1/1997->
przednia lewa 1, 2
tylna lewa 5, 6
przednia prawa 19, 20
tylna prawa 22, 23
sterownik jest w pompie abs wiec tam szukaj tych pinow
abs Teves Mark60 IE 08/2000 ->
przednia lewa 45, 46
tylna lewa 36, 37
przednia prawa 34, 33
tylna prawa 43, 42
abs Teves Mark 20 IE 1/1997->
przednia lewa 1, 2
tylna lewa 5, 6
przednia prawa 19, 20
tylna prawa 22, 23
sterownik jest w pompie abs wiec tam szukaj tych pinow
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
wczesniej blad wystepowal co jakis czas, pozniej przewody byly przylutowane i od tego czasu blad jest caly czas wiec jezeli przewody sa przylutowane to moim zdaniem rezystancja lutu jest zbyt duza skoro blad teraz wystepuje ciagleFahoo pisze:agralachodziło o tę wypowiedz,raczej zastosowal bym sie do punktu wyzej czyli opornik i kontrola błędu .Zimne luty zostawmy na koniec po doprowadzeniu do stanu pierwotnego czujnika absagrala pisze:moze zimne luty
agralaa moze zwarcie?a moze przerwa...długo jeszcze bedziesz wróżyć?
jak napisałem ,najpierw doprowadzic trzeba czujnik do stanu uzywalnosci
jak napisałem ,najpierw doprowadzic trzeba czujnik do stanu uzywalnosci
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 16:31 przez Fahoo, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeszcze przed robieniem czegokolwiek kontrolka zapalila sie pierwszy raz w momencie jak dojezdzalem 5km/h do czerwonego swiatla, lekko hamowalem i poczulem abs sie wlaczyl a przeciez nie powinien. Gdy ruszylem na zielonym po tym incydencie kontrolki sie zapaplily. Pozniej sporadycznie gasla np. caly dzien bylo ok ale znowu delikatne hamowanie do 0 i abs zalacza niepotrzebnie.
Pozniej grzebalem przy tym czujniku jak opisalem w temacie i po grzebaniu caly czas bylo uszkodzenie mechaniczne lub przerwa w obwodzie (kontrolka zapalala sie odrazu po zapaleniu a nie jak przed moja ingerencja - w czasie jazdy). Jeden dzien (pewnie przewody jakims szczesliwym trafem zalaczyly) abs chodzil, sytacuja z hamowaniem i mala predkoscia sie powtorzyla i znowu blad. Dodatkowo zauwazylem w blokach mierzalnych jak ruszalem i inne kola mialy jakies 6km/h to lewe mialo 0 dopiero po chwili zalapalo - dodam ze kontrolka sie nie palila przy tych pomiarach. Wygladalo na to ze czujnik przy malych predkosciach daje po dupie.
Dzisiaj bylo kolejne podejscie, resztke tej wtyczki wzialem do domu, dosztukowalem kabel. Pozniej znowu pod auto, opaski termokurczliwe, tasmy izolatycjne takie materialowe gdzie sie da. Dodatkowo czujnik (bez wyciagania go z otworu) wyczyscilem starannie szmatka i poskrobalem srubokretem bo byl lekko zasyfiony. Wszystkie styki psiknalem CX80. Odpalam i poki co pelen sukces. Zadnych bledow,abs i esp zachowuja sie poprawnie nawet przy malych hamowaniach. Co do kolejnosci pinow w wtyczce faktycznie wychodzi na to, ze kolejnosc nie ma znaczenia. Zrobilem z 20 km i jest w porzadku. Jak znowu mi sie wywali to pooddaje sie i zrobie to dopiero jak bedzie cieplej .
Dzieki!
Pozniej grzebalem przy tym czujniku jak opisalem w temacie i po grzebaniu caly czas bylo uszkodzenie mechaniczne lub przerwa w obwodzie (kontrolka zapalala sie odrazu po zapaleniu a nie jak przed moja ingerencja - w czasie jazdy). Jeden dzien (pewnie przewody jakims szczesliwym trafem zalaczyly) abs chodzil, sytacuja z hamowaniem i mala predkoscia sie powtorzyla i znowu blad. Dodatkowo zauwazylem w blokach mierzalnych jak ruszalem i inne kola mialy jakies 6km/h to lewe mialo 0 dopiero po chwili zalapalo - dodam ze kontrolka sie nie palila przy tych pomiarach. Wygladalo na to ze czujnik przy malych predkosciach daje po dupie.
Dzisiaj bylo kolejne podejscie, resztke tej wtyczki wzialem do domu, dosztukowalem kabel. Pozniej znowu pod auto, opaski termokurczliwe, tasmy izolatycjne takie materialowe gdzie sie da. Dodatkowo czujnik (bez wyciagania go z otworu) wyczyscilem starannie szmatka i poskrobalem srubokretem bo byl lekko zasyfiony. Wszystkie styki psiknalem CX80. Odpalam i poki co pelen sukces. Zadnych bledow,abs i esp zachowuja sie poprawnie nawet przy malych hamowaniach. Co do kolejnosci pinow w wtyczce faktycznie wychodzi na to, ze kolejnosc nie ma znaczenia. Zrobilem z 20 km i jest w porzadku. Jak znowu mi sie wywali to pooddaje sie i zrobie to dopiero jak bedzie cieplej .
Dzieki!
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 21:43 przez damiannn, łącznie zmieniany 2 razy.
brawo od razu obstawiałem czujnik a nie jakies tam zimne luty lub zbyt duza impedancja panie agralawiesz ile by musiał nawalic cyny zeby zmienic rezystancje??
nastepnym razem poszukaj calego czujnika sa na allegro od 30-150zł w zaleznosci od rodzaju auta...nawiasem mówiac miałes szczescie ze udało sie go reanimowac czasami pomaga tylko wymiana
pozdrawiam
nastepnym razem poszukaj calego czujnika sa na allegro od 30-150zł w zaleznosci od rodzaju auta...nawiasem mówiac miałes szczescie ze udało sie go reanimowac czasami pomaga tylko wymiana
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości