Optymalna temp. dla sterowania silnikiem przez ECU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Optymalna temp. dla sterowania silnikiem przez ECU

Post autor: tomch » wt gru 23, 2008 20:29

Czy 5÷7°C różnicy wskazań temperatury między odczytem na blacie a ECU (silnik rozgrzany, na blacie 90°C, ECU pokazuje 85°C) wpływa negatywnie na sterowanie silnikiem, czy jednak mieści się w granicach tolerancji kompa (czy silnik przy 85°C na kompie dostaje optymalne wytyczne, czy jednak wg ECU silnik jest min niedogrzany)?

Dodam, że czujnik G62 wymieniony (na starym różnica była wieksza). Pozdro



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 23, 2008 20:36

cos sie dzieje z autkiem czy sie uparles zeby znalezc jakas usterke?



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt gru 23, 2008 20:49

agrala pisze:cos sie dzieje z autkiem czy sie uparles zeby znalezc jakas usterke?
W zasadzie to ani się nie uparłem, ani nie szukam usterki, tylko po prostu chcę znać odp.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 23, 2008 20:59

optymalna temp to ok 90 a nie dokladnie 90
to ze vag ci pokazuje 85 nie oznacza ze jest tam naprawde 85 stopni
to samo tyczy sie wskaznika
5 stopni temp roznicy przy ok 90 stopniach nie robi dla silnika roznicy
poszukaj sobie charakterystyki czyjnika temp plynu chlodzacego lub tabeli do niego - skok rezystancji pomiedzy temp 85 a 90 jest minimalny wiec w sterowaniu przez ECU sie nic nie zmienia



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » wt gru 23, 2008 21:11

agrala pisze:optymalna temp to ok 90 a nie dokladnie 90
to ze vag ci pokazuje 85 nie oznacza ze jest tam naprawde 85 stopni
to samo tyczy sie wskaznika
5 stopni temp roznicy przy ok 90 stopniach nie robi dla silnika roznicy
poszukaj sobie charakterystyki czyjnika temp plynu chlodzacego lub tabeli do niego - skok rezystancji pomiedzy temp 85 a 90 jest minimalny wiec w sterowaniu przez ECU sie nic nie zmienia
Dzięki. Faktycznie, nie pomyślałem o rezystancji czujnika.



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » wt gru 23, 2008 22:41

z tego wychodzi że ECU nie wie czy jest 85 czy 90
Obrazek


[b]148KM/326Nm[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości