stan silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

stan silnika

Post autor: abpel » pt gru 19, 2008 08:43

Witam,
Silnik 1.8 ADZ z przebiegiem 230 kkm olej 10w/40 lotos zuzycie oleju ok 1-1.5 litra pomiedzy wymianami (wymiana co 10kkm) od 30 kkm auto zagazowane czasmi rano po odpaleniu potrafi puscic niebieskiego dymka lub przez ok 1-2 sek zaraz po odpaleniu zaklekotac. Wczoraj zrobiony pomiar kompresji:
1-14
2-14
3-13.6
4-12.8
po probie olejowej na 4 cylindrze cisnienie wzrosło do 16
co sadzicie o takim motorze?


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 19, 2008 10:03

Sprężanie jest właściwie dobre. Różnica na ostatnim cylindrze jest dopuszczalna, przyjmuje się że do 3 barów różnicy pomiędzy pozostałymi cylindra jest jeszcze dopuszczalne, chociaż duży wzrost po próbie olejowej świadczy o sporym zużyciu pierścieni na tym cylindrze. Przy czym wzrost do 16 świadczy o złej kalibracji użytego przyrządu bo aż taki nie powinien być. Dymek po uruchomieniu może świadczyć o zużyciu samych uszczelniaczy zaworowych, które można zmenić bez ścigania głowicy, o ile znajdziesz takiego mechanika co to zrobi. Klakotanie ustępujące chwlę po odpaleniu też jest dopuszczalne.
Ja bym jeszcze jeździł spokojnie, a za jakiś czas pojechał do pomiaru sprężania jeszcze raz, najlepiej u innego mechanika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » pt gru 19, 2008 10:21

Paweł Marek, dzieki za info


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt gru 19, 2008 10:48

Możesz sobie zmienić olej na Valvoline Max Life 10w40.
Nie jest to drogi olej a może trochę pomóc na uszczelniacze i "klekotanie".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pt gru 19, 2008 11:37

Paweł Marek pisze:Przy czym wzrost do 16 świadczy o złej kalibracji użytego przyrządu bo aż taki nie powinien być

:bajer: sobie wypraszam. Poprostu troche za duzo mu oleju wlalem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 19, 2008 11:42

Majek666 pisze: Poprostu troche za duzo mu oleju wlalem.
no dobra, ale nie lej za dużo, bo abpel, -owi silnik rozsadzisz :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Majek666
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Majek666 » pt gru 19, 2008 11:52

Paweł Marek pisze:no dobra, ale nie lej za dużo, bo abpel, -owi silnik rozsadzisz
tak wyszlo :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości