[mk2 PN] Pytanie o zapłon - sory ale szukaczka nie działa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

[mk2 PN] Pytanie o zapłon - sory ale szukaczka nie działa

Post autor: paulox » sob sie 06, 2005 19:47

Pewnie bym tą informację znalazł w archiwum ale szukacz nie działa.

Pytanie: jak samemu sprawdzić czy mam dobrze ustawiony zapłon? Czy potrzebne są jakieś sprzęty typu lampa strobo czy można jaoś inaczej? Chodzi mi o silnik 1,6 PN.
Ewentualnie jak skorygować, przyśpieszyć (mam LPG)????

Czy w tym golfie jest czujnik Halla? bo mysle nad wariatorem.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » sob sie 06, 2005 20:18

tak masz czujnik halla , jest w aparacie zaplonowym, a zaplon najlepiej sprawdzic na lampe stroboskopowa


Zyj kolorowo :)

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn sie 08, 2005 13:05

Ok. Jak przestawić zapłon. Próbowałem to zrobić w taki sposób że poluzowałem śrube (13) trzymającą taki jakby półksiężyc na dole pod aparatem zapłonowym. Jak poluzowałem ten półksiężyc to aparat ani drgnął ani w jedną ani w drugą. jak i co poluzować żeby można było przekręcić aparatem???? Czy kręcenie w kierunku przeciwnym do ruchu wsk. zegara to przyśpieszanie zapłony czy też odwrotnie?

Byłbym wdzięczny za dokładny opisc kogoś kto wie jak to zrobić lub już to robił.

Dzięki :chytry:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn sie 08, 2005 14:43

Hmm , aparat nie drgnal , wez go lekko obstukaj , -ale to mam byc naprawde lekko, najpierw sciag kopulke i zobacz przy kreceniu w ktora strone siekreci "iskrownik" , przeciwny kierunek do ruchu iskrownika przyspieszasz zaplon , kireunek zgodny opuzniasz , a ustawiaj na "ucho" poprostu patrz kiedy silnik chodzi najrowniej , ijak szybko wchodzi na obroty , to sa wytyczne , do jako takiego ustawienia, u mnie w gti od lampy nie dalo sie ustawic za holere , wiec na "pale" ustawilem



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn sie 08, 2005 18:13

OK już poszło.
Trzbea bylo troche mocniej kręcić. Kilka razy w te i wewte i poluznilo sie elegancko.

Przekręciłem aparat o jakies 2 do 3 mm (patrząc przy mocowaniu) w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Subiektywnie chyba czuc lekką poprawe przyspieszenia. Na benzynie nie sprawdzalem.

Pytanko jeszcze na zakonczenie: Czy kąt o jaki przekręci się aparat zapłonowy odpowiada kątowi wyprzedzenia zapłonu? Czy to są dwie różne sprawy?

Chodzi mi o to że jak np. moj silnik ma kąt domyślnie na 18 st. przed ZZ to czy przekręcając aparatem zapłonowym o kąt 5 st. czy wtedy będzie 23 st czy to zupełnie dwie różne rzeczy?


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sie 08, 2005 18:24

Zauważ, że jednemu pełnemu obrotowi palca rozdzielacza odpowiadają 2 obroty wału korbowego. Pomiar i ustawianie wyprzedzenia zapłonu odbywa się albo na kole pasowym wału korbowego, albo na znakach na kole zamachowym. Czyli nawet idąc twoim tokiem rozumowania, jeśli matematyka mnie nie zawodzi, 1 stopniowi na aparacie zapłonowym będą odpowiadały 2 stopnie na znakach na wale korbowym (koło pasowe/zamachowe), i 5 stopni na aparacie = 10 stopni na wale korbowym.
Ale ponieważ to zajęcia z mechaniki a nie z matmy, daruj sobie takie wyliczenia i ustaw to na stroboskopie na znaki, tak, jak Pan Bóg, Stwórca nas i wszystkich golfów przykazał :)
Albo pod kątem LPG, jak niektórzy radzą, 2-3 stopnie późniejszy od tego który wynika ze znaków (czyli na stroboskopie znak na kole pasowym musi "powędrować" trochę od znacznika punktu ustawiania zapłonu do znaku GMP - górnego maksymalnego położenia tłoka, in. górnego punktu zwrotnego).



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn sie 08, 2005 18:44

czyś pisze:Zauważ, że jednemu pełnemu obrotowi palca rozdzielacza odpowiadają 2 obroty wału korbowego. Pomiar i ustawianie wyprzedzenia zapłonu odbywa się albo na kole pasowym wału korbowego, albo na znakach na kole zamachowym. Czyli nawet idąc twoim tokiem rozumowania, jeśli matematyka mnie nie zawodzi, 1 stopniowi na aparacie zapłonowym będą odpowiadały 2 stopnie na znakach na wale korbowym (koło pasowe/zamachowe), i 5 stopni na aparacie = 10 stopni na wale korbowym.
Ale ponieważ to zajęcia z mechaniki a nie z matmy, daruj sobie takie wyliczenia i ustaw to na stroboskopie na znaki, tak, jak Pan Bóg, Stwórca nas i wszystkich golfów przykazał :)
Albo pod kątem LPG, jak niektórzy radzą, 2-3 stopnie późniejszy od tego który wynika ze znaków (czyli na stroboskopie znak na kole pasowym musi "powędrować" trochę od znacznika punktu ustawiania zapłonu do znaku GMP - górnego maksymalnego położenia tłoka, in. górnego punktu zwrotnego).
Wszyscy radzą przyspieszyć zapłon na gazie. Jak bede miec lampe to na lampe ustawie.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości