pogrzebalem przy dawce w SB iiii

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adas86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 09, 2007 17:17
Lokalizacja: przemysl
Kontakt:

pogrzebalem przy dawce w SB iiii

Post autor: adas86 » czw gru 04, 2008 22:32

witam mam sb i podkrecilem sobie w nim turbinke i dawke ale ze zaczol mi troszke za duzo palic chcialem skrecic dawke spowrotem tak jak byla, ale sie pogubilem i niewiem jak to zrobic poniewaz niemam tego zabezpieczenia a niepamietam ile podkrecilem go na dawce i niewiem ile sie cofnac zeby bylo tak samo moze ktos pomorze????????????


auto powinno miec uziemienie

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt gru 05, 2008 01:20

Koszt u pompiarza 70 zł taka rada podjedz do niego jak sie dobrze nie znasz łatwo można uwalić silnik pompe grzegiąc i jak się żle ustawi


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
adas86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 09, 2007 17:17
Lokalizacja: przemysl
Kontakt:

Post autor: adas86 » pt gru 05, 2008 08:34

dzieki chyba tak zrobie a co sie stanie jak bedzie za lmala dawka???????


auto powinno miec uziemienie

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt gru 05, 2008 09:04

adas86 pisze:...dzieki chyba tak zrobie a co sie stanie jak bedzie za lmala dawka???????...
Wzrośnie za bardzo temperatura spalin i będzie dziura w tłoku...


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pt gru 05, 2008 09:29

Po pierwsze to jakie ciśnienie ustawiłeś,a po drugie- bardzo Ci dymi???
Bo nie powinien dużo więcej palić.Mi jak butowałem to spalił więcej,nawet 8,5/100 w trasie 150km/h non stop,ale przy normalnej jeździe spalił tyle samo.Zmniejszałem dawkę ale to oprócz osiągów nic nie zmieniało,no może 0,5 l/100.



Awatar użytkownika
adas86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 09, 2007 17:17
Lokalizacja: przemysl
Kontakt:

Post autor: adas86 » pt gru 05, 2008 19:49

turbo dmucha 1,1bara a z kopceniem to prawie wogle nie dymi delikatnie tylko jak mu depne ,a tak to prawie wcale


auto powinno miec uziemienie

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt gru 05, 2008 22:41

adas86 pisze:turbo dmucha 1,1bara a z kopceniem to prawie wogle nie dymi delikatnie tylko jak mu depne ,a tak to prawie wcale
czyli chcesz wrócić do ustawień mniej więcej fabrycznych!!??
wizyta u pompiarza, albo skręć doładowanie do seryjnego ciśnienia i dopasuj do tego dawke paliwa żeby przy pełnym bucie lekko zadymił...
ważne żeby nie dymił przy jezdzie ze stałą prędkością jak pprzy mocnym przyśpieszaniu lekko zadymi to moze być.
adas86 pisze:le ze zaczol mi troszke za duzo palic
może kąt wtrysku nie teges!? przy podnoszeniu mocy max moment obr jest już wcześniej to też "ekonomiczna" technika jazdy się zmienia

a duzo pali więcej?
Ostatnio zmieniony pt gru 05, 2008 22:42 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt gru 05, 2008 22:46

adas86 napisał/a:
...dzieki chyba tak zrobie a co sie stanie jak bedzie za lmala dawka???????...

Wzrośnie za bardzo temperatura spalin i będzie dziura w tłoku...
:shock:
koledze chyba sie pomylily silniki albo nie ma pojecia , to nie benzyna , przy malej dawce nic sie nie stanie bedzie tylko slabszy



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt gru 05, 2008 23:14

DANIEL LHR, stanie się. Nie wiem kto wpadł na taki pomysł że po zmniejszeniu dawki paliwa w dieslu nie rośnie temperatura, ale jest to dość często powtarzana nie prawda. Temperatura zależy od współczynnika nadmiaru lambda, mówiąc po ludzku, im więcej powietrza tym więkrzą temperaturę osiągają spaliny, samochód wydziela mniej CO, więcej NOx, itd.. powołuję się tu na literaturę z zakresu układów wktryskowych, ewentualnie możesz podjechać na silnikówkę najbliższej politechniki. Co do zwiękrzania mocy, najprościej podjechać do kogoś kto się na tym zna, by ustawił wszystkie parametry pompy i turba w dopuszczalnych granicach (dawkę paliwa, wyprzedzenie zapłonu, ciśnienie doładowania itd) nie jest to drogi zabieg ok 200-300zł, samochód będzie "jedynie" głośniejszy, ale zyskamy na dynamice, nie skracając żywotności silnika.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob gru 06, 2008 00:00

DANIEL LHR pisze:koledze chyba sie pomylily silniki
chyba tak
kwietek pisze:Nie wiem kto wpadł na taki pomysł że po zmniejszeniu dawki paliwa w dieslu nie rośnie temperatura
Na przykład ja !!!
kwietek pisze:Temperatura zależy od współczynnika nadmiaru lambda
A to jest prawda ale żywcem wzięta z silnika benzynowego.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob gru 06, 2008 00:20

kwietek pisze:Nie wiem kto wpadł na taki pomysł że po zmniejszeniu dawki paliwa w dieslu nie rośnie temperatura
i ja tez wpadlem na to
kwietek pisze:Temperatura zależy od współczynnika nadmiaru lambda, mówiąc po ludzku, im więcej powietrza tym więkrzą temperaturę osiągają spaliny
w kiblach jezdzacych na pb

naucz sie kolego miły ze w dieslu - wiecej powietrza to mniejsze egt, wiecej paliwa to wyzsze egt


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » sob gru 06, 2008 02:04

DANIEL LHR pisze:...koledze chyba sie pomylily silniki albo nie ma pojecia , to nie benzyna , przy malej dawce nic sie nie stanie bedzie tylko slabszy...
DANIEL LHR, homsky, souler, być może się mylę, ale czytałem temat o zaworze EGR. Zaślepienie EGR'a to trochę podobna sytuacja tylko zwiększa się ilość tlenu, a nie zmniejsza dawka paliwa. W tym poście i następnych http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1120029#1120029 kolega dziechu, wyjaśnia różnicę między ciepłem, a temperaturą i dlaczego po zaślepieniu zaworu EGR może dojść do lokalnych przegrzań i nadpaleń.
Poczytajcie i powiedzcie co o tym sądzicie. To co tam jest napisane wydaje się być logiczne i trzyma się kupy. Gdzieś w necie widziałem ten artykuł o którym pisze dziechu.
Prawdopodobnie kolega kwietek, też próbował wytłumaczyć to co kolega dziechu napisał w temacie o zaworze EGR.

Jaka jest prawda?


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
adas86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 09, 2007 17:17
Lokalizacja: przemysl
Kontakt:

Post autor: adas86 » sob gru 06, 2008 09:17

dobra panowie w takim razie moze tak!!! jak ma ktos czas niech mi zmiezy dokładnie ile wystaje ta srobka z pompy do regolacji dawki ale od nakretki . bo niemam tego zabezpieczenia i niewiem ile mam skrecic, a tak bede mial jakis punkt odniesienia i mniej wiecej bede pozniej po troszke go ustawial a co do turba to wlasnie dzis mam zamiar go skrecic spowrotem


auto powinno miec uziemienie

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » sob gru 06, 2008 09:33

Jeżeli już bardzo chcesz założyć mu cugle to wykręć tą śrubę o 1/2 obr.,ustaw doładowanie na 0.6-0.8 bara.Zmierzenie śruby nic nie da bo każdy będzie miał inaczej.Zasada jest prosta-może puścić bąka,ale tylko w chwili wciśnięcia pedału ,do czasu aż turbo napompuje pełne ciśnienie.Wykręcaj aż będzie dobrze. :bigok:
A tak na marginesie zwiększenie osiągów zmienia charakterystykę silnika i moment obr.jest wcześniej,więc trzeba zmienić styl jazdy,co niezwykle trudne jest gdy się ma pod butem :chytry: .Wtedy zazwyczaj samochodzik potrafi spalić mniej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości