Witam wszystkich fanów VW,
Postanowiłem poddać lekkiemu tuningowi Seata Leona 110 KM (ASV)
Na początku, żeby wiedzieć na czym stoję zdecydowałem się zobaczyć na hamowni ile Leonik ma seryjnie. Oto i wykres. Niestety nie mam pojęcia czym spowodowane może być to "załamanie" wzrostu mocy i momentu pomiędzy 3500 a 4000 obr./min (cieńszy wykres).
Na hamowni poradzono mi, aby przed chipowaniem, usunąć usterkę która to powoduje.
Liczę na Wasze doświadczenie i pozdrawiam.
Wykres z hamowni Leon ASV
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pierwsze co mi przyszło na myśł to turbina jak by była jakaś dziura ale się nie znam niech się wypowiedzą znawcy tematu
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Najpierw diagnoza tak jak cowboy napisał. Które grupy logować, możesz się dowiedzieć na techniczne/TDI.
To co możesz sprawdzić empirycznie to kierownice spalin i sztange nimi regulującą. Zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy, nałóż swój nowy węzyk i pociągnij ustami (tak zeby podcisnienie wytworzyć). Sztanga kierownic (ta ktora steruje grucha) powinna sie podnieść do maksymalnego skrajnego polozenia (przy mocnym zassaniu) i powinna swobodnie delikatnie opadać wraz ze spokojnym zmniejszaniem podcisnienia w wezyku. Jesli sztanga staje/zacina się lub nie porusza się płynnie w całym zakresie to albo grucha zepsuta (mało prawdopodobne) albo kierownice spalin zapieczone (95% problemów w TDI). Jeśli kierownice są OK, to problem leży zapewne w zaworku N75 lub przepływomierzu, ale to wyjdzie dopiero po diagnozie.
Zanim zrobisz to co napisalem powyzej sprawdź czy wężyki od podciśnienia nie są pozałamywane/poprzecierane. Podciśnienia muszą byc całkowicie sprawne.
To co możesz sprawdzić empirycznie to kierownice spalin i sztange nimi regulującą. Zdejmij wężyk podciśnienia z gruchy, nałóż swój nowy węzyk i pociągnij ustami (tak zeby podcisnienie wytworzyć). Sztanga kierownic (ta ktora steruje grucha) powinna sie podnieść do maksymalnego skrajnego polozenia (przy mocnym zassaniu) i powinna swobodnie delikatnie opadać wraz ze spokojnym zmniejszaniem podcisnienia w wezyku. Jesli sztanga staje/zacina się lub nie porusza się płynnie w całym zakresie to albo grucha zepsuta (mało prawdopodobne) albo kierownice spalin zapieczone (95% problemów w TDI). Jeśli kierownice są OK, to problem leży zapewne w zaworku N75 lub przepływomierzu, ale to wyjdzie dopiero po diagnozie.
Zanim zrobisz to co napisalem powyzej sprawdź czy wężyki od podciśnienia nie są pozałamywane/poprzecierane. Podciśnienia muszą byc całkowicie sprawne.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości