turbina padła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 29, 2008 13:47
Lokalizacja: wwa

turbina padła

Post autor: czez » sob lis 29, 2008 14:03

Panowie, po 2,5 roku (czyli 0,5 roku od skończenia się gwarancji) padła mi turbina - Golf V 1.9 TDI 105 KM. Już się dowiedziałem, że to typowe dla tej wersji.

Mam do wyboru teraz 2 wyjścia:
1. Regenerować lub kupić regenerowaną.
2. Kupić nową - koszt ok. 3000 PLN + montaż.

Pytanie co warto ? Czy bawić się w regeneracje i modlić się żeby więcej nie walnęła czy wydać od razu więcej i mieć nówkę z gwarancją ??


Ps.
Jest jeszcze 3 wyście... kupić od razu większą (wytrzymalszą ???) turbine - może ta nie padnie od jazdy w korkach ?

Poradźcie proszę co bardziej warto.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32782
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob lis 29, 2008 14:05

Golf V
0,5 roku od skończenia się gwarancji
już? :panna:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob lis 29, 2008 14:09

czez pisze:kupić od razu większą (wytrzymalszą ???) turbine - może ta nie padnie od jazdy w korkach ?
od jazdy w korkach ??

zmiana turbiny nie jest taka prosta jeśli byś chciał wsadzić co innego bo większośc nie pasuje od tak sobie ze kupisz inną przykręcisz i będzie działać.

czez pisze:padła mi turbina
jeśli moge zapytać jak to stwierdziłeś ?



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » sob lis 29, 2008 14:12

kolega chyba mosial strasznie o nia nie dbac... albo poprostu zrobil 600tys km ;]

pozatyk korki zabijaja turbine ? czy butowanie na ledwo co odpalonym silniku i gaszenie silnika po ostrym butowaniu... no i byc moze zle paliwo ? :P


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

czez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 29, 2008 13:47
Lokalizacja: wwa

Post autor: czez » sob lis 29, 2008 14:30

Ok, takie złośliwości są nie potrzebne.
To nie jest moje pierwsze TDI i wiem o zasadzie chłodzenia turbiny po jeździe.
Poza tym miej na uwadze, że to jest mój prywatny samochód kupiony za moją "krwawice" więc nie widzę powodów abym miał go traktować jak większość użytkowników służbowych aut.

Turbina siadła jak zmieniałem pas w korku... też na początku nie mogłem w to uwierzyć.
Myślałem, że może przewód podciśnieniowy... albo zawór w najgorszym wypadku :(


Ale nie.

Powracając do mojego pytania:
regenerować czy kupić nową ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lis 29, 2008 14:34

czez pisze:Turbina siadła jak zmieniałem pas w korku... też na początku nie mogłem w to uwierzyć.
ale dalej nie wiemy co znaczy siadła i jakie dawała wtedy objawy, może coś nam przybliżysz.


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: turbina padła

Post autor: PinkFloyd » sob lis 29, 2008 14:37

czez pisze:Panowie, po 2,5 roku (czyli 0,5 roku od skończenia się gwarancji) padła mi turbina - Golf V 1.9 TDI 105 KM. Już się dowiedziałem, że to typowe dla tej wersji.

Mam do wyboru teraz 2 wyjścia:
1. Regenerować lub kupić regenerowaną.
2. Kupić nową - koszt ok. 3000 PLN + montaż.

Pytanie co warto ? Czy bawić się w regeneracje i modlić się żeby więcej nie walnęła czy wydać od razu więcej i mieć nówkę z gwarancją ??


Ps.
Jest jeszcze 3 wyście... kupić od razu większą (wytrzymalszą ???) turbine - może ta nie padnie od jazdy w korkach ?

Poradźcie proszę co bardziej warto.
Może ci ona nie padłą tylko zapiekły sie kierowniczki od zamulania- to łatwo zrobić za 300zł, a ASO od razu wymienia na nową :kac:



czez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 29, 2008 13:47
Lokalizacja: wwa

Post autor: czez » sob lis 29, 2008 14:45

Sztomel - będe maiał wyniki i diagnoze w poniedziałek z ASO - wtedy będe wiedział dokładnie - dam znać na forum.
Na razie objawy są takie, że jak wcisne gaz to po przekroczeniu ok. 1500 obrotów pojawia się "głośne wyciw" i samochód nie ma mocy.
Prawie się nie rozpędza. Z wydechu leci dużo białego dymu - czyli do mieszanki nie dostaje się odpowiednia ilość powietrza.

PinkFloyd - może. Mam nadzieje, dowiedzieć się więcej w poniedziałek.
Ostatnio zmieniony sob lis 29, 2008 14:47 przez czez, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob lis 29, 2008 15:00

czez pisze:Z wydechu leci dużo białego dymu - czyli do mieszanki nie dostaje się odpowiednia ilość powietrza.
hmm coś pokręciłeś bo jeśli jest mało powietrza czyli za dużo paliwa do dymi na czarno :P
czez pisze:To nie jest moje pierwsze TDI
nie obraź sie ale wygląda jakby jednak było to twoje 1 tdi. auto nie ciągnie jak powinno a Ty od razu z grubej rury chcesz wydawać tysiące na turbine.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » sob lis 29, 2008 15:05

czez pisze:Ok, takie złośliwości są nie potrzebne.
To nie jest moje pierwsze TDI i wiem o zasadzie chłodzenia turbiny po jeździe.
Poza tym miej na uwadze, że to jest mój prywatny samochód kupiony za moją "krwawice" więc nie widzę powodów abym miał go traktować jak większość użytkowników służbowych aut.
OK wybacz ;] ludzie tacy jak ja maja fioła na punkcie vw wiec nie dziw mi się


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

czez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob lis 29, 2008 13:47
Lokalizacja: wwa

Post autor: czez » sob lis 29, 2008 18:23

To_mas: nie jestem expertem... dym wali na bialo i to jest fakt. Czemu, to pwenie ty wiesz lepiej - ja powtarzam to co ulysze.
Nie wiem na podstawie czego uwazasz ze to moje pierwsze TDI... ale to pewnie tez wiesz lepiej.
Zauwaz prosze, ze po to pisze na tym forum zeby od expertow dowiedziec sie jak dalej postapic
aby, jak to napisales "z grubej rury nie wywalac tysiecy".
Pytam o porade.

abrams: wiem, ludzie z ktorymi o tym rozmawaim od razu mi sugeruja to samo albo dopytuja sie jak uzywam smochodu.


Wracajac do tematu, ponawiam pytanie:
regenerowac czy kupic nowa ?
Ostatnio zmieniony sob lis 29, 2008 18:33 przez czez, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lis 29, 2008 18:40

czez pisze:regenerowac czy kupic nowa ?
chyba za wcześnie zadajesz to pytanie skoro dopiero w poniedziałek będziesz wiedział co jest grane, mam jakieś przeczucie, że turbina będzie OK a sypnęło się coś innego.


Obrazek

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lis 29, 2008 19:08

sprawdz poziom oleju. jesli sie rozleciala to bedzie zarla oleum.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob lis 29, 2008 21:00

czez pisze:Nie wiem na podstawie czego uwazasz ze to moje pierwsze TDI... ale to pewnie tez wiesz lepiej.
na podstawie tego:
czez pisze:Wracajac do tematu, ponawiam pytanie:
regenerowac czy kupic nowa ?
A tłumacząc to :
od razu zakładasz ze to turbina a mogło sie kilka innych rzeczy sypnąć, co jest bardziej prawdopodobne niz to ze padła turbina.

Posprawdzaj wszystko a jak będziesz pewny to wtedy będziesz sie zastanawiać co zrobić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości