Problem z New Beetle 1.9 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

shifty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 17:56
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z New Beetle 1.9 TDI

Post autor: shifty » ndz lis 23, 2008 18:07

Jestem posiadaczem VW NewBeetle 1.9 TDI z 1998 r (90 KM) , lecz mam w nim mały problem związany z instalacją podciśnienia. Chodzi o to, że auto do 110 km/h jest agresywne i bardzo ładnie chodzi, lecz po przekroczeniu tej prędkości jest strasznie mulaste i nie ma już tego jadu. Na komputerze wyskakuje błąd 575 (Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania). Tak jak już było w paru postach sprawdziłem przewody podciśnienia i wyczyściłem zawór N75., lecz jednak ten błąd dalej się pojawia i nie wiem, co to może być. A na dodatek przy kontroli przewodów napotkałem mały problem. Odnośnie do turbiny dochodzi tylko jeden przewód od zaworu N75 a na turbinie istnieją dwa króćce. Na jeden przypada zawór N75 a na drugi? I tu jest problem? Orientuje się może ktoś co to może być? Może to jest spowodowane tym błędem. Proszę o pomoc :grin:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lis 24, 2008 11:44

shifty pisze:Odnośnie do turbiny dochodzi tylko jeden przewód od zaworu N75 a na turbinie istnieją dwa króćce.
pokaż foto tych 2 króćców na turbinie bo z tego co mi wiadomo to na turbinie nie ma żadnego - jest tylko jeden na gruszce sterowania sztangą zmiennej geometrii łopatek.

[ Dodano: 24 Lis 2008 10:47 ]
masz dokładnie taki silnik i taką turbinę jak na fotce poniżej

Obrazek


Obrazek

shifty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 17:56
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: shifty » wt lis 25, 2008 18:07

Sztomel, na tym zdjęciu nie widze dokładnie tego elementu. ale postaram się zrobić foto tego i wstawić . ale mam pytanie odnośnie tego zaznaczonego elementu na czerwono. do czego to jest podpięcie. bo wydaje mi się jak by to było w zbliżonym miejscu tak jak ten króciec.
Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 26, 2008 19:23

czy Tobie nie chodzi czasem o ten króciec spływu oleju z turbiny do silnika ?

Obrazek


Obrazek

shifty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 17:56
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: shifty » sob lis 29, 2008 12:41

Sztomel, to nie jest chyba konkretnie to o co mi chodzi ale nie mogę zrobić narazie zdjęcia bo auto jest w delegacji więc ciężko mi powiedzieć. a to odejście oleju z turbiny to gdzie się kończy? prawdopodobnie w misce olejowej?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz lis 30, 2008 19:29

na fotce powyżej widać, że spływ oleju wchodzi do bloku silnika ale jak słusznie podejrzewasz olej dalej spływa do miski gdzie ponownie przez pompę jest rozprowadzany po całym układzie smarowania;
poczekamy aż będziesz miał możliwość zrobienia fotki własnej turbiny ale swoją drogą trudno mi zajarzyć o jakie dodatkowe króćce przy turbinie chodzi - jak przejrzysz np. aukcje allegro to żadnych innych króćców przy turbo na fotkach nie znajdziesz poza tym znajdującym się na gruszce gdzie z niej idzie wężyk do N75.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości