Witam mam golfika 4 2001rok i wraz z pierwszym lodem na drodze pojawił sie problem.
Przy spokojnej jezdzie nacisne troche mocniej pedał hamulca(do zblokowania koł) i nagle na pedale wyczywalne sa drgania i ze tak napisze"trykania" chyba to swiedczy ze ABS działa ale czy nie powinna sie pokazac w tym czasie kontrolka? Jednoczesnie przy takim hamowaniu najpierw słuchac delikatny stuk i gdy juz zwolnie hamulec i dodam gaz słusze jeszcze raz ten sam stuk... co do reakcji samochodu to wydaje mi sie ze jest delikatne opóźnienie ktoregos koła... co robić? Moze takie myszkowanie jest spowodowane oponami? a mam 205/55/16 w niezłym stanie... całoś hamowania nie wyszła rewelacyjnie a co bedzie przy np 80km/h?
Dziwne zachowanie na lodzie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Wszystko jest OK.
1. kontrolka nigdy się nie zapala w czasie, gdy ABI zadziała w czasie hamowania.
2. Każde auto z ABS w czasie ostrego hamowania na lodzie "myszkuje", to nie jest negatywny objaw, lecz wręcz przeciwnie.
System kontroli poślizgu przy hamowaniu tak dobiera siłę hamowania dla każdego, koła aby auto nie wpadło w poślizg a jechało prosto i maksymalnie w danym momencie wykorzystało przyczepność do podłoża.
Lód na drodze, 1.5-tonowe auto, maksymalne hamowanie → nic nie pojedzie prosto jak po szynach.
3. Odgłos pracy ABS-u to właśnie takie tykanie i praca pompy, oraz drżenie pedału hamulca.
1. kontrolka nigdy się nie zapala w czasie, gdy ABI zadziała w czasie hamowania.
2. Każde auto z ABS w czasie ostrego hamowania na lodzie "myszkuje", to nie jest negatywny objaw, lecz wręcz przeciwnie.
System kontroli poślizgu przy hamowaniu tak dobiera siłę hamowania dla każdego, koła aby auto nie wpadło w poślizg a jechało prosto i maksymalnie w danym momencie wykorzystało przyczepność do podłoża.
Lód na drodze, 1.5-tonowe auto, maksymalne hamowanie → nic nie pojedzie prosto jak po szynach.
3. Odgłos pracy ABS-u to właśnie takie tykanie i praca pompy, oraz drżenie pedału hamulca.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10567
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Dziwne zachowanie na lodzie
kontrolka ABS w takim przypadku się nie pojawia, moim zdaniem to normalne zachowanie przy działającym ABS-ie, osobiście na lodzie wolałbym, żeby była możliwość rozłączenia ABS-u guziczkiem jak jest to w przypadku ESP - no ale niestety nia ma guziczkasoosey pisze: ....chyba to swiedczy ze ABS działa ale czy nie powinna sie pokazac w tym czasie kontrolka? Jednoczesnie przy takim hamowaniu najpierw słuchac delikatny stuk i gdy juz zwolnie hamulec i dodam gaz słusze jeszcze raz ten sam stuk... co do reakcji samochodu to wydaje mi sie ze jest delikatne opóźnienie ktoregos koła... co robić? Moze takie myszkowanie jest spowodowane oponami? a mam 205/55/16 w niezłym stanie... całoś hamowania nie wyszła rewelacyjnie a co bedzie przy np 80km/h?
tak na marginesie patrząc na czas odpowiedzi na w/w post to reakcja prawie że zsynchronizowana
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 03:28 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 276 gości