Problem zawieszenie!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bartik3

Problem zawieszenie!!!

Post autor: Bartik3 » ndz lip 31, 2005 13:38

Prosze o porade.Mam problem z przednim zawieszeniem.W aucia mam sportowe zawieszenie z tyłu sztywne a z przodu na gwincie.Po wymianie skrzyni,gdzie trzeba było wyciągać półośki,przednie koła stoją teraz koslawo tzn są pochylonen dołem na zewnątrz-dosyć sporo.Dodam ze zawieszenie przednie było wczesniej mocno podkrecone na dół i autko było pochylone do przodu.Zawieszenie składało sie z dwóch sprezyn jedniej dolnej mniejszej miekkiej i sztywnej.Mechanik podkrecił mi gwint wyżej,i wyjął dolną sprezyne bo nie szło by skrecić razem całego amotyzatora i gwint do montażu byłby za krótki.Prosze o porade co zrobić,czy to wina zle skreconych półosi,czy amortyzatorów,jak rozwiazać ten problem-moze obciąć te miekkie sprezyny na pół-te miekkie które zostały zdemontowane,wtedy by szło moze skrecic te amortyzatory,bo autko nie moze być tak niskie jak miałem wczesniej.Jak rozwiazac ten problem.Czy poprostu udac sie do stacji i mi ustawiż zbieżność,geometrie -z opcją bez dolnych sprężyn-bedzie to możliwe?



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » ndz lip 31, 2005 15:53

nie no te dolne krótkie sprężynki muszą być.....dlaczego mówisz ze nie da sie tego skręcic.....normalnie podkręcasz do góry, sprężyny się ścisną i będzie okej.....nie stosuj żadnego obcinania.....:/

musisz pojechać na ustawienie geometrii......to wszystko Ci ustawią tak jak powinno być.....tylko załóż spowrotem tą krótką sprężynkę.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz lip 31, 2005 16:40

Jeżeli po przełożeniu sprężyn nie była robiona geometria, tj. nie było rozłączone i skorygowane połączenie zwrotnica-amortyzator, to tylko geo, bo przy zmianie wysokości zmieniają się kąty. Nie znam dokładnie konstrukcji u Ciebie, a nie mam teraz czasu na szukanie po knidze, ale o ile mi wiadomo to do większej zmiany może być konieczne użycie specjalnych śrub lub powrót do śrub zwykłych jeśli już masz specjalne (różnica w grubości chyba 1 mm, zależnie od potrzeby wymienia sie 1 lub obie z każdej strony).

Dobry spec od geometrii załatwi wszystko na cacy, i zrób porządek najpierw z tymi sprężynami, dobrze radzi poprzednik.



Bartik3

Post autor: Bartik3 » ndz lip 31, 2005 21:47

Wielkie dzieki za porade,spróbuje skrecic razem te sprezyny-bo jednak powinny być obie i skocze na ustawienie geometrii.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości