Witam wszystkich grupowiczów.
Mam pare pytań do znawców tematu.
Do tej pory nie jeździłem samochodem z silnikiem diesla w związku tym chciałbym popytać o pare rzeczy.
W golfie IV 1,9TDi (90KM) przy zmianie biegów powyżej 2000 obrótow i więcej słyszę charakterystyczny świst, domyślam się, że to słychać turbinę, czy to jest normalna sprawa czy coś jest nie tak??
Poza tym w przewodzie paliwowym pomiędzy filtrem paliwa a silnikiem czasami pojawiają się malutkie, bardzo malutkie bąbelki powietrza. Mechanik powiedział, że te samochody tak mają i to jest dopuszczalna sytuacja, co możecie na ten temat powiedzieć??
Jeszcze jedna sprawa: w momencie gdy dojeżdzam do skrzyżowania i zatrzymuję się silnik zaczyna wpadać w delikatne aczkolwiek wyczuwalne drgania, coś jakby w rezonans wchodził. Trwa to chwile do momentu jak się całkiewicie zatrzymam lub gdy dodam troszkę gazu. O co chodzi z tymi drganiami??
Pozdrawiam
Golf IV TDi pare pytań natury eksploatacyjnej??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Eksploatacja TDI
Cześć. Mam też TDI w swoim aucie i nie masz się czym przejmować. Wibracje to raczej norma w dieselach. Przyczyną może być łącznik elastyczny (plecionka) na wydechu, poduszka silnika ale jeśli te drgania są niewielkie to po prostu musisz się przyzwyczaić. Malutkie pęcherzyki powietrza to też norma i też je zauważyłem u siebie. Świst turbo zawsze lekko słychać, gorzej jeśli głośno gwiżdże przy ostrej jeżdzie. Ogólnie co do eksploatacji to przede wszystkim:
1. Nie pałuj zimnego silnika.
2. Wymieniaj olej na czas co (10k km).
3. Po dłuższej lub szybkiej jeździe musisz ostudzić turbinę (nie wyłączaj odrazu silnika tylko odczekaj ok. 60 sekund), wyłączając silnik ustaje przepływ oleju który pozostaje w kanałach olelejowych mocno rozgrzanej turbiny. Olej ten zapieka się wtedy powodując powolne uszkodzenia łożysk ośki wirnika turbo.
4. Nie pałuj mocno silnika z obrotów niższych niż 2000. Powyżej dawaj mu zdrowo, te silniki to lubią
5. Pilnuj w jakim stanie jest filtr powietrza.
6. Uważaj co lejesz do zbiornika, teraz ciężko o dobrą ropę.
Wogóle to pomyśl o chipie. Dobry soft na 115KM da ci dużo większą satysfakcję z jazdy. Obudzisz potencjał który drzemie w tym silniku
Powinieneś być zadowolony z tego silnika. Ja też planuję zakup MK IV TDI (130PS) ale ciężko mi się rozstać z moim autem bo już trochę kasy w niego włożyłem. Golfy 4 są fest zajebi... Dobry materiał do dalszego rzeźbienia.
1. Nie pałuj zimnego silnika.
2. Wymieniaj olej na czas co (10k km).
3. Po dłuższej lub szybkiej jeździe musisz ostudzić turbinę (nie wyłączaj odrazu silnika tylko odczekaj ok. 60 sekund), wyłączając silnik ustaje przepływ oleju który pozostaje w kanałach olelejowych mocno rozgrzanej turbiny. Olej ten zapieka się wtedy powodując powolne uszkodzenia łożysk ośki wirnika turbo.
4. Nie pałuj mocno silnika z obrotów niższych niż 2000. Powyżej dawaj mu zdrowo, te silniki to lubią
5. Pilnuj w jakim stanie jest filtr powietrza.
6. Uważaj co lejesz do zbiornika, teraz ciężko o dobrą ropę.
Wogóle to pomyśl o chipie. Dobry soft na 115KM da ci dużo większą satysfakcję z jazdy. Obudzisz potencjał który drzemie w tym silniku
Powinieneś być zadowolony z tego silnika. Ja też planuję zakup MK IV TDI (130PS) ale ciężko mi się rozstać z moim autem bo już trochę kasy w niego włożyłem. Golfy 4 są fest zajebi... Dobry materiał do dalszego rzeźbienia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości