Termostat do wymiany?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Termostat do wymiany?

Post autor: Roggi » pn paź 20, 2008 19:10

1.9 1z.
Przeczytalem w kilku podobnych watkach,ze ludziskom na zalozonym Wahlerze silnik lapie 90 stopni po kilku kilometrach niezaleznie od tego,czy zima,czy lato.

U mnie po 5 km jest ~70 stopni na wskazniku,gorny waz od chlodnicy cieply,dolny zimny wiec termostat nie puszcza od razu na duzy obieg.
Po 10 km jest max 80 stopni i za cholere w trakcie jazdy nie moge dobic do temeratury otwarcia.Gdy ogrzewanie jest wlaczone na maxa to w srodku jest cieplutko,ale temp. spada do 70 paru stopni znow.Silnik rozgrzewa sie do 90 stopni dopiero gdy zatrzymam sie na postoju lub w korki sie wladuje.
Dlubac cos przy nim,czy jest to w dopuszczalnych granicach jeszcze?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn paź 20, 2008 19:14

trzeba sprawdzić temp. na vagu



Awatar użytkownika
niwdew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 28, 2006 20:38
Lokalizacja: Krakow/Starachowice

Post autor: niwdew » wt paź 21, 2008 10:19

U mnie identyczna sytuacja, temp na Vagu 72 stopnie na maxa udało mi sie osiągnąc 82, wskaźnik pokazuje troszke poniżej 90 albo 90. Spalanie raczej w normie,pomimo uszkodzonego G81 (wymiana niebawem), zresztą obstawiam termostat (wymiana next week)


[url=http://picasaweb.google.com/lh/searchbrowse?psc=G&filter=1&q=golfior#0+1]był golf[/url] =>[url=http://picasaweb.google.com/niwdew/Passat]teraz Passat[/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/217366.html][img]http://images.spritmonitor.de/217366.png[/img][/url]

przemik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 09, 2008 16:40
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » wt paź 21, 2008 11:54

Termostat do TDI powinno sie kupowac w ASO... ori to BTT temp otwarcia 87 *C.... i spokoj w kuchni :)

Pozdr


Golf II ...1V... jedyne 400 tysi na szafie...
A4 B5 TDi Avant ... AFN ...

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt paź 21, 2008 12:31

przemik, myślę że różnica między termostatem w sklepie i term z ASO to tylko różnica ceny ,.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

przemik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw paź 09, 2008 16:40
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » wt paź 21, 2008 14:51

twardy
tylko w tym watku widac, ze jednak cena to nie jedyna roznica pomiedzy Whalerem a ori ASO (BTT).
Wiele osob kupowalo termostat po raz drugi tylko dlatego ze zalowali tych 30 zl roznicy... :-)

Pozdrawiam


Golf II ...1V... jedyne 400 tysi na szafie...
A4 B5 TDi Avant ... AFN ...

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt paź 21, 2008 15:03

ja wymieniałem termostat dwa razy i dwa razy wahler okazał sie ok - to nie jest tylko moje zdanie , no ale nie bede sie sprzeczal bo to bez sensu - pozdrawiam. :bigok:

[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 15:03 ]
w dwóch autach :wink:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt paź 21, 2008 19:53

Jak termostat to tylko Wahlera, oszczędności można przypłacić przegrzaniem i kosztami liczonymi w tysiącach pln...
Co do głównego wątku, to jest to bardzo częste zjawisko w starych VW, że podczas jazdy wskazanie spada do 70 stopni, zaś w korku dochodzi max do 90. Jeżeli w korku nie osiągasz 95-100 stopni oznacza że, dane z czujnika są zaniżane (gdyż pierwszy bieg wentylatora włącza się przy 95 stopniach, a niepewność samego wskaźnika jest tak dobrana by nie zaniżał temperatury). Najczęstrzym powodem tego typu usterki jest starość a zatem więkrzy opór instalacji elektrycznej( czujnik temperatury działa tak że im temperatura jest wyższa, tym opór jest mniejszy). Dlatego też badanie na Vagu jest niemiarodajne. Przy zbyt wcześnie otwierającym się termostacie, temperatura pod czas jazdy jest niska zaś w korku wydaje sie być bardzo wysoka (np o 30 stopni wyższa niż podczas jazdy).



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » czw lis 27, 2008 02:35

damcio151, a jaka temperatura powinna byc na VAG? Idealne 90*C ?

U mnie w AFN jest tak, ze robie glownie krotkie dystanse po ~5km i wtedy auto rzadko osiaga 90*, jesli jade po miescie jakas dluzsza trase (czasowo i kilometrowo) to w korku osiaga ~90* na blacie (+/- 1mm w lewo/prawo od kreseczki 90* - jak sprawdzalem na VAGu, to mialem 92* na VAG, a wskazowka byla 1mm na lewo od 90*).
Gdy tylko wyjade gdzies z korku i lece sobie ~100km/h bez zadnego stania w korku, to temperatura spada - na oko jest to wskazanie ~80* na zegarach.

W ktorym momencie powinienem sprawdzac to czy weze sa cieple?
Powinienem nagrzac auto tak, aby wlaczyl sie wentylator i jesli od razu wtedy dotkne dolnego weza, to powinien jeszcze nie zdazyc sie wychlodzic?


Obrazek
Obrazek

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lis 27, 2008 07:40

zeby sporawdzic tremostat na vagu trzeba sprawdzic temperatury nie tylko na wskazniku



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » czw lis 27, 2008 08:29

A troche jasniej mozna?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw lis 27, 2008 10:54

Kri$ pisze:W ktorym momencie powinienem sprawdzac to czy weze sa cieple?
kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika.. powinny być przez dłuuugi czas zimne, a jeśli w krótkim czasie po odpaleniu oba węże zrobią się ciepłe, to znaczy że termostat otwiera duży obieg.. mimo że silnik nie jest jeszcze w pełni nagrzany



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lis 27, 2008 12:20

Kri$ pisze:damcio151, a jaka temperatura powinna byc na VAG? Idealne 90*C ?
taka sama jak na zegarach - w obu przypadkach około 90st.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » czw lis 27, 2008 12:42

Roggi pisze:1.9 1z.
Przeczytalem w kilku podobnych watkach,ze ludziskom na zalozonym Wahlerze silnik lapie 90 stopni po kilku kilometrach niezaleznie od tego,czy zima,czy lato.

U mnie po 5 km jest ~70 stopni na wskazniku,gorny waz od chlodnicy cieply,dolny zimny wiec termostat nie puszcza od razu na duzy obieg.
Po 10 km jest max 80 stopni i za cholere w trakcie jazdy nie moge dobic do temeratury otwarcia.Gdy ogrzewanie jest wlaczone na maxa to w srodku jest cieplutko,ale temp. spada do 70 paru stopni znow.Silnik rozgrzewa sie do 90 stopni dopiero gdy zatrzymam sie na postoju lub w korki sie wladuje.
Dlubac cos przy nim,czy jest to w dopuszczalnych granicach jeszcze?
Miałem podobny problem do Twojego. Też myślałem, że ma być ok70. Nie prawda! Ma być 90 po paru kilometrach i już. Wymieniłem termostat na Wahlera i mam od 2 lat spokój jest 90.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 114 gości