Jak sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego czujnik obrot

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lucekw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 15:11
Lokalizacja: Katowice

Jak sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego czujnik obrot

Post autor: lucekw » pt paź 17, 2008 00:45

Jak sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego czujnik obrotów w VW Golfie III?


Golf III Variant 1,6 GT; 101 PS (74 KW); rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji); PB+LPG

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pt paź 17, 2008 06:25

lucekw pisze:...Jak sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego czujnik obrotów w VW Golfie III?...
Obrotów czego?
Jeśli to czujnik halla to masz tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152753
Jeśli czujnik indukcyjny to sprawdzasz oporność (Ω)

Reszta info w wyszukiwarce :grin:


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
lucekw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 15:11
Lokalizacja: Katowice

Post autor: lucekw » sob paź 18, 2008 10:22

Witam,

Chodzi mi o czujnik prędkości obrotowej silnika [z tego co wyczytałem na forum zarówno w Golfie III i IV jest on jednoczesnie czujnikiem położenia walu korbowego (G28) i powinien znajdować się w okolicach mocowania filtra oleju]?

Jakie zatem są wlaściwe parametry pomiarowe w tym przypadku?


Golf III Variant 1,6 GT; 101 PS (74 KW); rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji); PB+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 18, 2008 10:35

opoór około 0,5 koma między wtykiem 1 i 2. A dokładne sprawdzenie to oscyloskopem, raczej zbędne, a co się dzieje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lucekw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 15:11
Lokalizacja: Katowice

Post autor: lucekw » sob paź 18, 2008 13:11

Witam,

Raz na jakiś czas obroty spadną poniżej 750 obrotów na minutę (czasem nawet zgaśnie - na razie rzadko), dlatego też zastanawiam się nad sprawdzeniem czujnika prędkości obrotowej silnika w celu wyeliminowania ewentualnej usterki.


p.s. Panie Pawle Marku dziękuję za podanie właściwych parametrów.


Golf III Variant 1,6 GT; 101 PS (74 KW); rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji); PB+LPG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob paź 18, 2008 13:37

Takich niuansów jego ewentualnie złego działania metodą domową nie sprawdzisz. Podłącz VAG.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lucekw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 15:11
Lokalizacja: Katowice

Post autor: lucekw » wt paź 21, 2008 20:30

WItam,

Przed chwilą udało mi się podłączyć VAGa i VW Toola.

Wyniki w obu przypadkach są identyczne i następujące:



Dla VAGa:

Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 025 T
Component: SIMOS 4S2 2133
Coding: 00000
Shop #: WSC 01317
3 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
16-00 - Signal Outside Specifications
00537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
19-00 - Please Register/Activate
00525 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------


I to samo wychodzi VW Toolem Obrazek


Czy to oznacza, że muszę wymieniać czujnik Halla? Ale chyba gdyby Hull był uszkodzony to auto wogóle nie dało by się odpalić?

Czy to może być jeszcze jakaś inna przyczyna?

Dodam, że mam prawie nową sondę Lambda (niecałe pół roku).

Pozdrawiam,


Golf III Variant 1,6 GT; 101 PS (74 KW); rok produkcji: 1998 (końcówka produkcji); PB+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości