podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

greg

podgrzewacz odmy - silnik 1,4 - instrukcja montażu

Post autor: greg » ndz wrz 28, 2008 17:00

Ponieważ idzie zima i znowu będą pytania co zrobić bo olej wywala z odmy albo jak zrobić podgrzewacz odmy to wyprzedzam pytania.
Najpierw udajemy się do ASO z numerkami w łapce i zamawiamy elementy niezbędne do montażu
036 103 474C
1J0 971 371E
1J0 971 260E
N 020 902.2
i tu uwaga- gdyby w ASO mówili że ten numer to są np. chlapacze - nie przejmować się tylko zamawiać - błąd w ETKA jest - cena kompletu ok 200zł.
Załóżmy że mamy ten komplecik - możemy przystąpić do montażu - potrzebne bedą:
1. śrubokręt krzyżowy
2. klucz nasadowy 10
3. klucz nasadowy 13
4. cienki śrubokręcik przydatny do wpięcia pinu
Otwieramy maskę, odkręcamy po zdjęciu zaślepek nakrętki mocujące ramiona wycieraczek, zdejmujemy ramiona. Odkręcamy śrubokrętem 4 wkręty mocujące osłonę filtra p.pyłkowego i zdejmujemy osłonę filtra. Zdejmujemy osłonę podszybia wypinając ją od brzegu od strony pasażera. Kluczem nasadowym 10 odkręcamy 3 śruby mocujące silniczek wycieraczek - wypinamy wtyczkę, wyjmujemy silniczek. Zdejmujemy rurę odmy.
Obrazek
Obrazek
Mamy teraz dostęp do pracy.
Zdejmujemy wąż odmy - w jego miejsce zakładamy wąż z podgrzewaczem.
Odchylamy 5 zapinek - otwieramy klapkę z wtyczkami łączącymi wiązkę silnika z wiązka centralną. Wypinamy wtyczkę koloru beżowego i wpinamy do pinu nr 6 kabelek od podgrzewacza odmy. Wpinamy wtyczkę s powrotem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Drugi kabelek od podgrzewacza odmy przykręcamy do grodzi obok filtra p.pyłkowego.
Obrazek
Obrazek
Ciągniemy dalej kabelek i przez zagłębienie dla kabla
Obrazek
Obrazek
wychodzimy w kierunku silnika - wpinamy
kabelek z wtyczką do podgrzewacza odmy. Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Składamy wszystko i możemy się cieszyć z wykonanego montażu.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 17:12 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn wrz 29, 2008 21:01

Świetna porada na mroźną zimę.
Rozumiem że MK3 ona też dotyczy ???


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Robsson79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 03, 2008 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Robsson79 » pt paź 03, 2008 21:08

Witam.Wszystko fajnie gdyby to tylko zdawalo egzamin.Sam mam zainstalowany podgrzewacz odmy a mimo wszystko potrafi zamarznac.Problem polega ze odma zamarza nie na rurce tylko w samym "pudelku odmy". p.s lepszym rozwiazanie mjest przed zima przeczyszczenie odmy od syfu jaki tam sie zbiera.
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 21:10 przez Robsson79, łącznie zmieniany 1 raz.



cobreti7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 23:18
Lokalizacja: Łuków, Gdańsk

Post autor: cobreti7 » sob gru 27, 2008 02:13

greg, mam pytanie w jaki sposób zdjełeś dolny koniec odmy bo mi nie chce on zejść a siłą nie chce prubować? Czy tam jest jakaś obejma która trzyma ten wąż?



jo55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 14:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: jo55 » pt sty 09, 2009 21:04

cobreti7 pisze:greg, mam pytanie w jaki sposób zdjełeś dolny koniec odmy bo mi nie chce on zejść a siłą nie chce prubować? Czy tam jest jakaś obejma która trzyma ten wąż?
Zamieniłem MK2 na MK4 i Q..a znów odma?!!!
Świeży olej mi wywaliło bagnetem. Znów robię doktorat z odmy.
Na dole gumowej rury odmy jest plastykowy kielich z dwoma zatrzaskami zakładanymi na dwa zaczepy króćca wystającego z puszki filtra. Łatwo się te zaczepy łamią. Podważać ostrożnie dwoma klinami (ze spinacza od bielizny może?). Wtedy rurę z kielichem obróć na króćcu puszki. Radzę raczej odkręcić 3 śruby torxowe i zdjąć całą puszkę z rurą z silnika. Prosta robota. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 09-01-2009 ]
greg pisze:Składamy wszystko i możemy się cieszyć z wykonanego montażu.
Wczoraj serwis w Olsztynie mi wyliczył.
200 odma, do tego 350 ! montaż, bo to oni muszą, albowiem w sterowniku silnika uzupełniają oprogramowanie i aktywują obsługę grzałki.
Prawda azaliż czy walą klientów w rogi i portfel?
To by wyjaśniało czemu olej wywala i w MK4 samodzielnie wypasionych w VW grzałkę. W dwie godziny zrobiłem z warsztatowych śmieci swoją grzałkę znacznie skuteczniejszą od fabrycznej i bezkosztową. Testuję i udoskonalam. Mam pytanie: ile mocy ew. oporności ma fabryczna grzałka VW?

[ Dodano: 09-01-2009 ]
Robsson79 pisze:Problem polega ze odma zamarza nie na rurce tylko w samym "pudelku odmy"
Właśnie.
Tu wrzuciłem opis jak puszkę odmy wyczyściłem skutecznie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2479613#2479613
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 00:17 przez jo55, łącznie zmieniany 4 razy.


MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)

tomsg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 22:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: tomsg » sob sty 10, 2009 16:31

Chciałbym dostać się do odmy aby ją wyczyścić.
W jaki sposób zdjąć plastikowy element w którym leży filtr powietrza? Poza torksami w lewym górnym rogu jest takie kółko które trzyma- jest jakis knif na to???
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 17:09 przez tomsg, łącznie zmieniany 1 raz.



jo55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 14:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: jo55 » sob sty 10, 2009 21:05

tomsg pisze:Chciałbym dostać się do odmy aby ją wyczyścić.
Jak wyżej pisałem. 3 torksy na bloku silnika i zdejmujesz puszkę odmy z rurą i czyścisz.
A filtr powietrza ma pod taką dużą zaślepką plastykową głęboko jeszcze jedną śrubę tak bardziej po stronie kierowcy. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
tomsg pisze:kółko które trzyma- jest jakis knif na to???
A obejrzałem zdjęcia ze swoich robót. Knif = pociągnij w górę tam gdzie to kółko zdejmiesz bez szkód gumowy amortyzator.

[ Dodano: 11-01-2009 ]
greg pisze:i znowu będą pytania co zrobić bo olej wywala z odmy albo jak zrobić podgrzewacz odmy
Zrobiłem sobie podgrzewacz odmy - oceńcie/skrytykujcie. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2482976#2482976
Czy ktoś ma VW schemat podłączenia grzałki odmy? Swoją grzałkę chciałbym podłączyć do oryginalnej instalacji, żeby się nie bawić wyłącznikiem. Złącza opisane w super foto instrukcji są interesującym namiarem, ale co z tym sterowaniem z programu silnika? czy potwierdzacie?
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 10:08 przez jo55, łącznie zmieniany 3 razy.


MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)

tomsg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 22:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: tomsg » ndz sty 11, 2009 17:42

jo55 pisze: Knif = pociągnij w górę tam gdzie to kółko zdejmiesz bez szkód gumowy amortyzator.
Żebym dobrze zrozumiał, chodzi mi o to "w kółku", mam to wyszarpać? :

Obrazek

Odma jest zaraz pod tym plastikiem???

Pozdrawiam, Tomek
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 17:43 przez tomsg, łącznie zmieniany 1 raz.



jo55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 14:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: jo55 » ndz sty 11, 2009 18:29

tomsg pisze:to "w kółku"
Właśnie to jest gumowy amortyzator nadziany na kołek pod spodem. Pociągniesz w górę i schodzi. Zobacz pierwsze zdjęcie. Pokazałem puszkę do góry nogami. Tam zobaczysz ten amortyzator i metalowe tulejki w miejscach śrub mocujących. Najpierw zdejmij z filtra rurę odmy, a z zaczepów na tyle puszki linkę gazu (chyba że jej nie masz), potem śruby wykręcasz i wtedy dopiero ten amortyzator ściągasz.
Powodzenia
tomsg pisze:Odma jest zaraz pod tym plastikiem???
[ Dodano: 11-01-2009 ]Koledzy oblatani mi wybaczą, ew uzupełnią instrukcję dla niedoświadczonego kolegi.
Prosta sprawa jest na wolny weekend. Pooglądaj dokładnie zdjęcia jakie zamieściłem. Zorientujesz się jak są zrobione i mocowane poszczególne części.

1. Z puszki filtra powietrza pociągnięciem zdejmujesz koniec gumowej rury co w dół biegnie.
2. Od spodu auta lub z prawego zakola (po zdjęciu koła) sięgasz do plastykowej puszki odmy. DOKŁADNIE CZYŚCISZ PUSZKĘ I JEJ OKOLICE bo zasyfisz olej przy zdejmowaniu. Ja kończę szczoteczką do zębów- wolno mi ;) 3 śruby torx odkręcasz. Z dużego otworu w bloku silnika wyciągasz puszkę z gumową rurą. Rurę potem warto odłączyć. Czyścisz je z majonezu. W puszce ostrożnie bebechów nie połam (nakrętki, ropa, szejker).
3. Zdejmujesz górną pokrywę filtra powietrza. Czyścisz rurkę z majonezu (rozbieralna). Ostrożnie nie połam zaworka z membraną w rurce.
4. Pucujesz dolną puszkę filtra powietrza. Filtr zaolejony wymieniasz.
5. Masz okazję jeszcze wyczyścić gardziel (gdzie styka się z zamkniętą przepustnicą) i obrzeże przepustnicy. DELIKATNIE benzyną extrakcyjną, pałeczką kosmetyczną (żadne druty, śrubokręty). Potem jak poskładasz wszystko dziwaczą obroty (to normalne) i potrzebna adaptacja programem serwisowym (elektryk przyzwoity potrafi).
6. Masz więcej wiedzy i powód do satysfakcji ;)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 11, 2009 22:13 przez jo55, łącznie zmieniany 2 razy.


MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)

tomsg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 22:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: tomsg » pn sty 12, 2009 16:16

jo55 pisze:potrzebna adaptacja programem serwisowym (elektryk przyzwoity potrafi).
Pozdrawiam
Mam kabel i VAG-COM 409-1, jak przeprowadzić taka adaptacje?

Wielkie dzięki za pomoc!



jo55
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 14:09
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: jo55 » pn sty 12, 2009 19:38

tomsg pisze:Mam kabel i VAG-COM 409-1
znajdziesz w necie np. http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm Coś takiego robiłem w moim AHW 1,4 z linką gazu i przepustnicą na krokowym. Jakoś jeździ.
Daj znać co zdziałałeś. Skorzystam z doświadczeń.


MIŁEGO DNIA ew NOCY ;)

bulon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: wt lut 24, 2009 10:47
Lokalizacja: Myszków

Post autor: bulon1 » wt maja 26, 2009 10:52

greg, greg, Czy należy przeprowadzić adaptację tego podgrzewacza VAG-Com ?? a drugie pytanie odnośnie podłączenia przewodu od podgrzewacza odmy - czy w skrzynce są oznaczone piny ?? jeśli nie to czy możesz zaznaczyć na zdjęciu gdzie prowadzony i podłączony jest przewód ??



greg

Post autor: greg » wt maja 26, 2009 16:14

bulon1 pisze:Czy należy przeprowadzić adaptację tego podgrzewacza VAG-Com ??
pogięło cię? Jaką adaptację podgrzewacza? Nie dajcie się nabierać serwisantom. Wpinasz w elektrykę - w przewód z bezpiecznika jaka k... adaptacja. To tak jakbyś adaptację robił foteli podgrzewanych :bigok:

[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 4:17 pm ]
mylicie adapatację przepustnicy z montażem podgrzewacza odmy



Awatar użytkownika
Makio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt maja 25, 2007 20:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Makio » ndz gru 20, 2009 18:51

no i wczoraj spotkała mnie przyjemność czyszczenia odmy - domowy sposób aby pozbyć się syfu - 500ml kreta w granulkach i masa wrzątku - odma jak nowa po 20min.

PS idzie odkręcić odmę od góry ze strony silnika - info dla tych, którzy nie mają kanału a muszą walczyć



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 45 gości