Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
bartek2
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: bartek2 » pn wrz 22, 2008 14:14
Problem jest taki ze silnik jest niedogrzany, na budziku temperatura to ok. 80 stopni ale podłączam vaga i w grupie 007 na nagrzanym silniku temperatura to 51 stopni. Wiecej nie osiągnie za żadne skarby

. A i jeszcze gdy zgaszę silnik odczekam minute i tylko przekręcę zapłon wskazówka idealnie zatrzymuje się na temp. 90 stopni. Jak myślicie takie jaja czujnik może robić? Z góry Dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
-
bartek2
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: bartek2 » pn wrz 22, 2008 23:46
No i pojawił się problem jak w podanym linku

Wiem wszystko jest opisane w linku ale muszę się upewnić żeby wtopy nie zrobić, do serwisu mam daleko wiec kupiłem czujnik za 43zl (żółty) podłączyłem, odpaliłem samochód i gitara. Auto sie zagrzało na budziku 90 stopni gaszę silnik i przy odpaleniu obroty skaczą na 2000 obr/min

Już sam niewiem nowy czujnik i żeby takie cuda robił, wypiołem wtyczke i pali normalnie. Na nowym czujniku temp na vagu to 81 stopni. Niewiem co robić pasuje chyba reklamacje zgłosić i jechać do aso.
Ostatnio zmieniony pn wrz 22, 2008 23:47 przez
bartek2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » pn wrz 22, 2008 23:53
posiedź dłużej z vagiem i sprawdź czy temp. nie skacze
-
bartek2
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: bartek2 » wt wrz 23, 2008 00:08
Vag był tak podpięty z 20 minut no i trzymało 80, zgasiłem silnik i po kilku minutach zmierzyłem rezystancje wyszło 376 ohm. Dziwne jest to że jak silnik jest całkiem zimny to zapali normalnie a jak sie nagrzeje to te obroty skaczą, i przy nagrzaniu jak przekręcę zapłon przygasa podświetlanie i przy odpaleniu to już prawie całkiem zanika. Na ori czujniku było wszystko ok ale on trzymał 50 stopni nie wiadomo co by się działo jak by się lepiej nagrzał :/
-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » wt wrz 23, 2008 00:11
hehe Ty tam popatrz ogólnie na okablowanie

-
bartek2
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: bartek2 » wt wrz 23, 2008 00:19
Hmm w tym gąszczu przewodów to niewiem czy coś znajdzie moje oko

, przy samej wtyczce wygląda wszystko ok jutro sprawdzę te cztery kable co do niej dochodzą

a właśnie to chyba nie ma znaczenia w jakiej pozycji włoży się czujnik?
Dzięki za dotychczasową pomoc

-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » wt wrz 23, 2008 00:29
bartek2 pisze:Hmm w tym gąszczu przewodów to niewiem czy coś znajdzie moje oko

miernik w łapę i sprawdzaj ... masę też sprawdź
bartek2 pisze:a właśnie to chyba nie ma znaczenia w jakiej pozycji włoży się czujnik?

hehe nie powinno

-
bartek2
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: bartek2 » wt wrz 23, 2008 00:34
Nie dało mi poszedłem do garażu żeby sprawdzić błędy i pojawił się błąd zaworu N108, napisze jutro jak brzmi dokładnie ale z tego co zrozumiałem to chodzi o paliwo

. Rano sprawdzę wszystkie kable

-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » wt wrz 23, 2008 10:13
n108 to przestawiacz kąta wtrysku ... na prawdę posprawdzaj przewody i wtyczki pod maską
-
bartek2
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: bartek2 » wt wrz 23, 2008 10:29
no właśnie wróciłem z garażu i sytuacja wygląda tak: miernik ustawiony na piszczałkę jeden biegun przyłożyłem do pinu 3 i po kolei sprawdzam, na pinie 1 i 2 piszczy ładnie a na pinie 4 tak terkocze:/ Napięcie na pinach 1 i 2 to 5,04 a na pinie 4 to 4,87. Coś jest nie tak z tym pinem 4 i to pewnie przez to takie jaja

-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » wt wrz 23, 2008 10:38
tzn we wtyczce ? hmm dziwnie to sprawdzałeś

pinami

raczej powinieneś iść po kablu czyli przyłożyć przewód miernika do pinu 3 we wtyczce czujnika i 14 w ECU , następnie pin 1 we wtyczce czujnika i pin 7 we wtyczce nastawnika
[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 10:40 ]
ale kurcze dziwne to jest , skoro ECU widzi dobrze temp.
daj log z grupy 007
-
bartek2
- Mały gagatek

- Posty: 94
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 09:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Post
autor: bartek2 » wt wrz 23, 2008 11:54
logów jeszcze nie umiem tak ładnie zrobić nawet excela nie mam zainstalowanego:/ na nagrzanym silniku temp w grupie 007 to 81 stopni i więcej nie będzie napewno a na zegarach jest równe 90. Chyba jednak się poddam i albo kupie ori czujnik albo włożę stary bo teraz musze z wypięta wtyczka jeździć

Ostatnio zmieniony wt wrz 23, 2008 11:54 przez
bartek2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » wt wrz 23, 2008 11:58
wejdź w grupę 007, będziesz miał tam na dole "log" kliknij, wybierz ścieżkę zapisu i start/stop, później prześlij mi logi na
damcio1511@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości