Rozładowany aku + zablokowany alarm - jak to rozwiązać??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Rozładowany aku + zablokowany alarm - jak to rozwiązać??

Post autor: Mike_D » wt wrz 16, 2008 19:37

Jak się dzisiaj przekonałem, zostawienie świateł na noc wiąże się z większym problemem niż tylko rozładowany akumulator.. Rano próbuję otworzyć Golfa z pilota - nic. Zdziwiony (myślałem że może bateria w pilocie padła) otwieram go ręcznie - otwarły się tylko jedne drzwi, centralny nie zadziałał.

Spojrzałem na włącznik świateł - fu**.. Zamknąłem brykę (jedne drzwi przez ręczne wduszenie rygli, ostatnie kluczem) i pojechałem tramwajem do pracy.. (dodam że wtedy alarn się nie odpalił)

Uprosiłem kumpla żeby podjechał ze mną swoim samochodem i odpalił ze swojego. Otwieram kluczem drzwi, i nagle zaczyna wyć alarm - dlaczego rano tak nie było? Oczywiście nie dało się go (alarmu) wyłączyć, ucichł po jakiejś chwili (nie pamietam czy sam z siebie czy po podłaczeniu drugiego akumulatora).

Próbuję odpalić - po włączeniu zapłonu wszystko działa, szyby chodzą, kontolki świecą jasno - przekręcam kluczyk, rozrusznik keci może pól obrotu, jedno piknięcie alarmu z syreny w komorze silnika, po chwili rozrusznik kolejne pół i tak dalej..

Poomyslałem że to może jakies odcięcie zapłonu, pozamykałem wszystkie drzwi, przycisnąłem czujnik otwarcia maski, zamknąłem pilotem, otworzyłem - i znowu to samo.

Po lekturze kilku watków traktujacych o problemach z alarmem doszedłem do wniosku że aku kumpla mógł być za słaby (co prawda odpalalismy na pracującym silniku ale to był benzyniak, z akumulatorem o sporo mniejszej pojemności niz mój).

Stwierdziłem że będę musiał wyjąć akumulator i dokładnie przeczyścić klemy, bo może to jest problemem - no i po otwarciu maski wyje tak że nie da się wytrzymać. Czy jest jakiś sposób żeby ten alarm wyłączyć - no i czy faktycznie jest jakieś odcięcie tego zapłonu czy tez niemoznośc odpalenia wynikała tylko ze zbyt słabej mocy aku kumpla?

Pomożcie proszę, auto stoi pod blokiem i nie mam nawet jak dojechac do jakiegos elektryka :/
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 19:39 przez Mike_D, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt wrz 16, 2008 19:44

odepnij aku i podładuj wstaw odpal i bedzie wszystko ok

[ Dodano: 16 Wrz 2008 19:46 ]
syrenka powinna miec wyłącznik


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt wrz 16, 2008 19:48

Mike_D pisze:czy tez niemoznośc odpalenia wynikała tylko ze zbyt słabej mocy aku kumpla?
to napewno, kiedyś próbowałem odpalić kolegi T4 diesla swoim 45Ah akumulatorem - niestety silnik tylko sie zająknął... odpal od kogoś, kto ma diesla.
Mike_D pisze:no i po otwarciu maski wyje tak że nie da się wytrzymać. Czy jest jakiś sposób żeby ten alarm wyłączyć
za pewnie alarm ma syrenę z własnym zasilaniem. Syrena powinna mieć wejście na kluczyk, który wkładasz i przekręcasz, aby nie wyło.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » wt wrz 16, 2008 19:59

norek111 pisze: odepnij aku i podładuj wstaw odpal i bedzie wszystko ok
Nie mam niestety prostownika :/ Liczyłem na to że uda mi sie go odpalić a potem podładowac alternatorem
norek111 pisze: syrenka powinna miec wyłącznik
Znaczy fizycznie na samej syrenie przy aku -

prezesso pisze:to napewno, kiedyś próbowałem odpalić kolegi T4 diesla swoim 45Ah akumulatorem - niestety silnik tylko sie zająknął... odpal od kogoś, kto ma diesla.
no to jest nadzieja ;)
prezesso pisze:za pewnie alarm ma syrenę z własnym zasilaniem. Syrena powinna mieć wejście na kluczyk, który wkładasz i przekręcasz, aby nie wyło.
Pytanie jaki to kluczyk ;). W komplecie z kluczami do samochodu dosytałem od poprzedniego właściciela tylko taki kluczyk.. Wygląda tak prosto jak to tylko mozliwe - mozliwe że to ten?
Obrazek



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt wrz 16, 2008 20:00

mi 10 razy padl aku,zawsze alarm sie zresetowalo sciagajac kleme na chwile.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt wrz 16, 2008 20:00

Tak, to ten kluczyk.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt wrz 16, 2008 20:01

umnie taki kluczyk sluzy do wylanczania alarmu(calkiem)



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » wt wrz 16, 2008 20:03

Mike_D pisze:Wygląda tak prosto jak to tylko mozliwe - mozliwe że to ten?
Dokładnie, to jest kluczyk od syrenki. Gdzieś na syrence powinieneś mieć "stacyjkę" którą przekręcasz i wyłączasz zasilanie syrenki.

Co do alarmu to możesz mieć odcięcie zapłonu (najczęściej z centralki wychodzą dwa grupe kable odcinające jakiś obwód). Ale na początek raczej bym spróbował odpalić na dobrym akumulatorze. Nie ma sensu "odcinać" odcięcia :-)


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » wt wrz 16, 2008 21:18

Dzięki wielkie wszystkim, jutro sprawdzę czy uda mi się wydostać aku bez budzenia połowy osiedla :)



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt wrz 16, 2008 21:24

wyłącznik jest odkryty albo zaslepiony gumową osłonką na syrence


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Mike_D
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 24, 2008 13:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mike_D » śr wrz 17, 2008 20:48

"Stacyjkę" w syrenie znalazłem - ale tu mega zonk, bo wypustki na kluczu przy próbie delikatnego przekręcenia po porstu sie odłamały - nie wiem z czego ten klucz jest zrobiony ale wytrzymałość ma suchej plasteliny - trzeba będzie nowy kupić, bo przydatna rzecz (zdaje się że uniwersalny??).

Aku wymontowałem chcąc podładować prostownikiem, oczywiście syrena zawyła - ale jak wróciłem do auta po kilku godzinach to słychać ją już było tylko po otwarciu maski - nie powiem, miła satysfakcja że draństwo zdychało :D.

Namówiłem kumpla z dieslem żeby pomógł odpalić - tym razem poszło bez problemów, żadnej blokady zapłonu ani innych problemów. Dzięki jeszcze raz wszystkim za sugestie :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 619 gości