Nie zapala, bledy z VAGa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nie zapala, bledy z VAGa
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. W dniu wczorajszym podłączałem komputer do VAG-a. jednym z błędów było
1237 Zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Jednakże do tej pory samochód NIGDY mi nie zgasł. Pomimo tego wykręciłem ten zaworek przy pompie (N109) i przeczyściłem zgodnie z fotoporadą na forum, tzn przepłukałem w benzynie ekstrakcyjnej. Potem wszystko skręciłem i samochód mi nie zapalił. Ściągnąłem kabelek i podłączyłem +12 do zaworka i zaworek "styka"czyli wszystko OK. Przy włączonej stacyjce zmierzyłem napięcie na kablu do zaworka i wyszło mi ok. 0,60 V - czyli prawie nic.
[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 10:37 ]
Czy tez zaworej jest napewno sterowany +12. Jeśli tak, to zaraz tymczasowo podłączę go pod stacyjkę innym kablem. Chociaż na razie.
1237 Zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Jednakże do tej pory samochód NIGDY mi nie zgasł. Pomimo tego wykręciłem ten zaworek przy pompie (N109) i przeczyściłem zgodnie z fotoporadą na forum, tzn przepłukałem w benzynie ekstrakcyjnej. Potem wszystko skręciłem i samochód mi nie zapalił. Ściągnąłem kabelek i podłączyłem +12 do zaworka i zaworek "styka"czyli wszystko OK. Przy włączonej stacyjce zmierzyłem napięcie na kablu do zaworka i wyszło mi ok. 0,60 V - czyli prawie nic.
[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 10:37 ]
Czy tez zaworej jest napewno sterowany +12. Jeśli tak, to zaraz tymczasowo podłączę go pod stacyjkę innym kablem. Chociaż na razie.
Ostatnio zmieniony ndz cze 19, 2011 23:23 przez akm97, łącznie zmieniany 3 razy.
- Turbonalepa
- Ma gadane
- Posty: 153
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
- Lokalizacja: Gubin
- Kontakt:
Witam.
Zawór na pompie jest sterowany +12 V. Możesz tymczasowo sobie podać tam 12 V i decydować włącznikiem kiedy ma być podane napięcie (pamietaj, że będziesz gasił auto tym przełączniekim). Ostatno robiłem golfa (jest nawet temat tutaj), który ciężko odpalał (tylko z dodaniem gazu) i miał też sporadyczny błąd zaworu odcinającego paliwo. W moim przypadku winna była kostka stacyjki - u cieie nie musi tak być - ale nie zaszkodzi jej sprawdzić.
Pozdraiwam
Zawór na pompie jest sterowany +12 V. Możesz tymczasowo sobie podać tam 12 V i decydować włącznikiem kiedy ma być podane napięcie (pamietaj, że będziesz gasił auto tym przełączniekim). Ostatno robiłem golfa (jest nawet temat tutaj), który ciężko odpalał (tylko z dodaniem gazu) i miał też sporadyczny błąd zaworu odcinającego paliwo. W moim przypadku winna była kostka stacyjki - u cieie nie musi tak być - ale nie zaszkodzi jej sprawdzić.
Pozdraiwam
Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145
akm97 sprawdź przekaźnik 109 w swoim aucie a w tym temacie w jednym z moich postów masz foto gdzie go szukać, wystarczy go rozebrać i przelutować styki :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186556
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186556
Dziękuję za radę, ale problem jest chyba poważniejszy, bo gdy podłączyłem napięcie +12 do zaworka przy pompie, to i tak nie zapala. Czyli oprócz tego, że w kableku sterującym pompą, nie ma prądu, to i tak coś jest nie tak.Sztomel pisze:akm97 sprawdź przekaźnik 109 w swoim aucie a w tym temacie w jednym z moich postów masz foto gdzie go szukać, wystarczy go rozebrać i przelutować styki :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186556
Jak pisałem, wczoraj po raz pierwszy podpiąłęm samochód pod VAG i pokazał takie błędy:
1237 Zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1269 Wtrysk - zawór startowy-N108
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
765 Czujnik położenia zaworu suwakoworegulacyjnego-G149
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1268 Nastawnik objętości-N146
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1268 Nastawnik objętości-N146
nieprawidłowy sygnał
Jednak do tej pory samochód nigdy mi nie zgasł, ani nie miałem problemów z zapalaniem. Po odpieciu VAG-a samochód napewno zapalił, tak, że ja nic nie uszkodziłem. Później rozebrałem i wypłukałem zaworek n109 i po ponownym założeniu kaplica. Dzisiaj ponownie podpiąłem VAg-a błędy takie same jak wczoraj. Wykasowałem i nie pojawiły się więcej. Po kilku próbach z kręceniem rozrusznikiem ponownie VAG i taki wynik:
237 Zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy
668 Za niskie napięcie na zacisku 30
Nieprawidłowy sygnał
ale błędy mogły wyniknąć z kręcenia rozrusznikiem raz przy podłączeniu oryginalnego kabelka pod n109, a po chwili z napięcięm +12 z akumulatora.
Pomocy. czy już jechac do elektronika?
[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 16:52 ]
Zrobiłem jak powiedziałeś Sztomel, faktycznie jeden ze styków był jakby nie przylutowany, przelutowałem wszystkie, ale nic to nie dało.Sztomel pisze:akm97 sprawdź przekaźnik 109 (...), wystarczy go rozebrać i przelutować styki
Czy mogłem w jakiś sposób uszkodzić komputer albo pompę? VAG nie pokzuje żadnych błędów. Ruszałem jeszcze kostką stacyjki i nic. Od rana samochód naewt sie nie odezwał. Juz akumulator ledwo "zipie". Nie ma napięcia na kabelku od zaworka n109, ale kolega powiedział mi, że pojawia się dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem. Nie wiem czy ma rację, ale to nieistotne ponieważ, przy napięciu z akumulatora także nic.
H E L P
napięcie pojawia się na n109 już w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon czyli jak zapalą się kontrolki na zegarach - charakterystyczne jest to, że jak zawór n109 nie zaskoczy to nie zaświeci się na sekundę kontrolka świec żarowych i wtedy silnika nie uruchomisz, jak konrolka mrugnie przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon to zawór jest wysterowany i pompa poda paliwo do wtrysków.akm97 pisze:Nie ma napięcia na kabelku od zaworka n109, ale kolega powiedział mi, że pojawia się dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem. Nie wiem czy ma rację, ale to nieistotne ponieważ, przy napięciu z akumulatora także nic.
A w pompie słychać tyknięcie przy odpięciu kabla od n109 ale pytanie czy po odpięciu kabla dodanego na krótko z "+" akumulatora i kabla oryginalnego idącego od przekaźnika 109, bo jeśli kabel oryginalny nie był odpinany to wychodzi na to, że jednak n109 tyka.
Jeśli chodzi o nastawnik pompy to ja koledze Adamm nie będę wchodził w paradę bo widzę, że na nich to już "zęby zjadł"
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
akm97, czy jak poluzujesz nakretki na wtryskach i krecisz chwile to widac tryskajace paliwo? jesli nie to n109 blokuje
jesli tak to trzeba szukac dalej
[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 7:40 pm ]
ahaa to tykniecie w pompie to kalibrujacy sie nastawnik. prawidlowy objaw
jesli tak to trzeba szukac dalej
[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 7:40 pm ]
ahaa to tykniecie w pompie to kalibrujacy sie nastawnik. prawidlowy objaw
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Dziękuje forumowiczom Adamm i Sztomel. Nie sprwdzę rzeczy opisanych przez Was, bo właśnie wróciłem do domu, a samochód już oddany do elektromechanika.
[ Dodano: Sro Wrz 10, 2008 18:08 ]
Witam ponownie. Samochód wrócił od mechanika - naprawiony. Jak się okazało problemem był nie rozbierany zaworek n109 tylko fakt, że wcześniej samochód podpiąłem pod VAG-a. MEchanik oczywiście motał i nie chciał powiedzieć o co chodziło. Wyłapałem tylko, że coś rozkodowałem, domyślam się, że chodziło o immobiliser, chociaż wprost mi tego nie powiedział.
[ Dodano: Sro Wrz 10, 2008 18:08 ]
Witam ponownie. Samochód wrócił od mechanika - naprawiony. Jak się okazało problemem był nie rozbierany zaworek n109 tylko fakt, że wcześniej samochód podpiąłem pod VAG-a. MEchanik oczywiście motał i nie chciał powiedzieć o co chodziło. Wyłapałem tylko, że coś rozkodowałem, domyślam się, że chodziło o immobiliser, chociaż wprost mi tego nie powiedział.
Ostatnio zmieniony ndz cze 19, 2011 23:25 przez akm97, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam mam podobny problem i nie wiem co dalej ....... Dziś po odpaleniu autka i przejechaniu ok. 100 m zgasło i już nie dało rady odpalić przyjechał kolega z kompem i w wag mam błąd N146 nastawnik objętości Dodam jeszcze że po przekręceniu stacyjki nie mam prądu na styku 109 ale podłączenie na krótko też nic nie daje co do przekaźnika 109 to wydaje mi się dobry ponieważ zapala się kontrolka świec....... Nadmienie jeszcze że mam założony alarm czy on może coś blokować ?? Nigdy wcześniej nie miałem problemów z autkiem Wszystko tak nagle.........
Wtyczki sprawdzone a waga nie mam kolega mi sprawdzał........A czy tym logiem moge do czegoś dojść ?? No z kolegą nie da rady dziś ale powiedz mi co mi da ten log.... co do alarmu to mam jakiś silicon........
Ostatnio zmieniony czw paź 02, 2008 18:09 przez Markus236, łącznie zmieniany 2 razy.
Może jeszcze jakieś podpowiedzi
[ Dodano: 04 Paź 2008 11:42 ]
ok. Auto odstawione do mechanika który twierdzi że w pompie paliwa jest straszny syf i pompa do wymiany.... Moje pytanie jest takie czy można jakoś wyczyścić ten syf z pompy i czy jak ewentualnie to pompa padła pokazuje błąd z vag N 149 Nastawnik objętości to czy wtedy nie ma zasilania na zawór 109 na pompie Bo u mnie nie ma ??
[ Dodano: 04 Paź 2008 14:06 ]
damcio151, witam ponownie teraz wyskakuje mi błąd N146 nastawnik objętości górne położenie błąd sporadyczny......
[ Dodano: 04 Paź 2008 11:42 ]
ok. Auto odstawione do mechanika który twierdzi że w pompie paliwa jest straszny syf i pompa do wymiany.... Moje pytanie jest takie czy można jakoś wyczyścić ten syf z pompy i czy jak ewentualnie to pompa padła pokazuje błąd z vag N 149 Nastawnik objętości to czy wtedy nie ma zasilania na zawór 109 na pompie Bo u mnie nie ma ??
[ Dodano: 04 Paź 2008 14:06 ]
damcio151, witam ponownie teraz wyskakuje mi błąd N146 nastawnik objętości górne położenie błąd sporadyczny......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości