Obroty spadaja, drgania silnika, brak mocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

intejwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 19:46
Lokalizacja: Polska

Obroty spadaja, drgania silnika, brak mocy

Post autor: intejwis » śr sie 27, 2008 01:04

Witam, posiadam Golfa Mk2 1,6 PN Rok 1991 Benzyna bez gazu ( gaźnik Pierburg 2EE ) być może owy problem był już poruszony jednak nie mogę wyszukać zadawalającej mnie odpowiedzi. Jeśli jesteście wstanie pomóc to dziękuje z góry.
Główne problemy: 1) Po odpaleniu silnika obroty spadają, silnik cały "lata" przenosząc drgania na całą karoserie, po kilkusekundowym "gazowaniu" obroty się stabilizują. 2) Zauważalny brak mocy silnika, w czasie np. wyprzedzania i wciśnięciu pedału gazu do oporu obroty nagle wzrastają jednak moc, prędkość bez zmian problem z wyprzedzeniem czegokolwiek - zazwyczaj występuje to na biegu 3 i 4. 3) W czasie jazdy po zdjęciu nogi z pedału gazu w celu uzyskania "hamowania silnikiem" obroty zamiast maleć wzrastają co prawda delikatnie, prędkość również.
Problem 1 i 2 zauważony po wyjeździe na wczasy 3 tygodnie temu czyli po przejechaniu około 500 km
Jeśli znacie przyczyny , oraz jak zaradzić czekam na odpowiedź, być może wasze porady pomogą mi i innym użytkownikom tych aut
Nastawnik (potencjometr) przepustnicy sprawny wymieniony rok temu, uszczelka pod gaźnikiem ok, przewody podciśnienia ok, spawana rura przy końcu tłumika delikatnie przepuszcza na łączeniu w silniku nic nie wymieniane od kupna tzn od 4 lat z wyjątkiem świec i pasków, świece chyba sprawne, komputer chyba sprawny chociaż zalany przez deszcz 2 lata temu, stan oleju ok bez ubytków wymieniany co roku, co do innych czujników powiązanych z gaźnikiem nie wiem czy są sprawne, spalanie benzyny w normie 7 na trasie 10 w mieście
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2008 14:31 przez intejwis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sie 27, 2008 02:06

kopólka palec? w jakim stanie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » śr sie 27, 2008 07:14

znajomy ma identyczny sprzęt i wiem że walczył z ustawieniem zapłonu i miał problemy takie jak twoje 1 i 2, tak podpowiem.

Masz tam komputer?!



intejwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 19:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: intejwis » śr sie 27, 2008 23:18

Kopółka palec ??? Przykro mi ale az tak zaawansowany nie jestem :-) i nie wiem o co chodzi? ale stan pewnie nie znany, przynajmniej nic takiego nie bylo wymieniane czy naprawiane od wyprodukowania tego auta, A "komputer" jest na podszybiu z prawej strony.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » czw sie 28, 2008 14:22

kopolka to jest taka okragla puszka tam wychodza wszystkie przewody od swiec a z boku ona ma takie zatrzaski, odpinasz je i masz w srodku taki palec i sprawdz czy blaszka na nim nie jest peknieta lub zabrudzona i czy nie jest popekany to chyba nie jest komputer na potrzybiu chodz nie znam tego golfika


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

Awatar użytkownika
jazdownica
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 14:07
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: jazdownica » pt sie 29, 2008 08:01

Kolego miałem podobny problem, kup dobre swiece nfk i dobre przewody tylko nie JANMOR, zobacz palec rozdzielacza czy nie jest popolony. u mnie to byl klucz do sukcesu bo auto zachowywalo sie podobnie.



Awatar użytkownika
MarCons
Świdnica
Świdnica
Posty: 168
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:28
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: MarCons » pt sie 29, 2008 09:34

u mnie było podobnie jak u jazdownica, po wymianie świec i przewodów autko zmieniło się na lepsze :)
szopek87, w mk2 PN to jest komputer na podszybiu :) czasami warto go tez rozłączyć na kilka minut, żeby go zresetować. u niektórych też pomagało.


IV VAG Meeting Bielawa 12-13.05.2012 viewtopic.php?f=53&t=435930&start=14#p5281815
Obrazek

kchpl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob cze 02, 2007 11:51
Lokalizacja: Chorzów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: kchpl » pt sie 29, 2008 12:48

Ewentualnie mozesz sprobowac odczytac kody blyskowe, ktore ci wmiare powiedza czy jakis czujnik nie jest zepsuty.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
http://vw2.info/vwforum/kody/
marcinmarszalek pisze:czasami warto go tez rozłączyć na kilka minut, żeby go zresetować. u niektórych też pomagało.
Pomaga ale jak jest cos walniete to niestety tylko na jakis czas :helm:
Ostatnio zmieniony pt sie 29, 2008 12:50 przez kchpl, łącznie zmieniany 1 raz.



intejwis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 19:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: intejwis » sob sie 30, 2008 13:52

Dziękuje wam za powyższe sugestie... postaram się sprawdzić te rzeczy, w razie potrzeby wymienię i zobaczymy.... pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 237 gości