Czy uszkodzony przeplywomierz zamula silnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Czy uszkodzony przeplywomierz zamula silnik?

Post autor: BazaMKII » wt sie 26, 2008 23:51

Witam
Mam w golfa 2 1.8 PF z LPG i własnie rozwaliła mi sie klapka w przepływomierzu czy ta usterka spowodowała to ze auto nie ciągnie na wyzszych obrotach tak jak powinno i terz troche zamula na wolnych i czy ktoś wie jak zregenerować przepływomierz jak jest tylko skrzywiona klapka
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 13:38 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 2 razy.


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sie 27, 2008 00:11

sprawa jest prosta. Klapa zgięła sie w taki sposób że nie odchyla się o tyle ile powinna pod wpływem napierającego na nią powietrza. Gdy silnik zasysa maksymalnie duzo powietrza czyli przy wysoich obrotach to klapka stawia mnijeszy opór niż założono i potencjometr mierzy nieprawidłowe (za małe) odchylenie oszukując w ten spośób ECU które "mysli" ze silnik dostaje mniej powietrza niz faktycznie dostaje i daje mu za mało paliwa. mieszanka spala sie źle a silnik nie rozwija pełnej mocy. To samo moze być na jałowych obrotach. pzdr



Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: BazaMKII » śr sie 27, 2008 23:50

Obrazek

i mam pytanie w sprawie przepływomierza na tym zdjęciu mam zaznaczone 2 styki i płytke
i własnie niewiem czy te 2 styki powinny dotykać płytke czy tylko 2 styk bo jak rozbrałem przepływke to dotykał tylko 2 styk a 1 był w powietrzy tak 2 milimetry nad płytką i własnie niewiem czy mam go podgiąć ten 1 styk zeby dotykał do płytki


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sie 28, 2008 00:15

chopie nie trzeba rozbierać przepływki, wystarczy ją pomierzyć, Nawet nie wiem czy odp brzmi tak czy nie bo nigdy nie potrzebowałem tego sprawdzać. Zmierz rezystancje na stykach ostanim i przedprzedostanim, jak sie plynnie zmienia w zaleznosci od polozenia klapki to ok. Bez skoków i falowania. Poza tym pamiętaj o tym ze masz chyba zgiętą klapkę i niezlażnie co z nim zrobisz to ze zgiętą klapką działać nie będzie. Masz foto tej klapki zgietej?
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 00:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: BazaMKII » czw sie 28, 2008 00:28

klapka tak wyglądała
Obrazek

ALe juz ją wyprostowałem i podpiłowałem i nie ociera juz mi i auto troszke lepiej chodzi ale własnie musze zmierzyć rezystancję omomierzem bo chyba trzeba przesunąć płytke o 1milimetr bo juz jest troszke wytarta w tym miejscu co chodzą styki i moze dlatego falować napiecie
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 00:30 przez BazaMKII, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sie 28, 2008 10:39

jesli mam byc szczery to mysle ze tego nie da sie naprawić. Przeplywka jest bardzo precyzyjnym urządzeniem a na tym foto widac ze nadal jest krzywa klapka.



Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: BazaMKII » czw sie 28, 2008 11:05

sas_gti pisze:jesli mam byc szczery to mysle ze tego nie da sie naprawić. Przeplywka jest bardzo precyzyjnym urządzeniem a na tym foto widac ze nadal jest krzywa klapka.
Bo to jest fotka pokazana jak był skrzywiony a teraz jest prosty


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 28, 2008 13:52

Oba styki mają dotykać ścieżki potencjometru
BazaMKII, klapka w sprawnym potencjometrze właśnie jest po takim lekkim skosie, może trochę mniejszym niż na fotce. Jak wyprostowałeś całkowicie to przegiąłłeś i teraz sporo powietrza leci koło klapki bokiem, a przepływka wysyła nieprawidłowe sygnały (może to powodować zubożenie mieszanki i silnik słabszy nieelastyczny się robi oraz może gasnąć na wolnych). Radzę ci podejrzyj kąt tej klaki w sprawnej przepływce. I na pewno da się naprawić jeśli potencjometr jest sprawny

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 1:55 pm ]
Zresztą machnę ci fotki jak klapka ma być tylko pod wieczór
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 13:53 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: BazaMKII » czw sie 28, 2008 14:13

Paweł Marek pisze:[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 1:55 pm ]
Zresztą machnę ci fotki jak klapka ma być tylko pod wieczór
Ok to bym bardzo prosił o takie fotki jak powinna wyglądać sprawna klapka


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 28, 2008 16:30

Tak to wygląda w moim Vento
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 4:33 pm ]
I nie martw się że to Vento, budwa ogólnie ta sama co w twoim


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw sie 28, 2008 17:09

Paweł Marek, z tego co wysłałęs to mam tak samo jak ty tyle ze mi trze o obudowe od góry ale choleera nie moge sie do tego dostac, zdarłem tą gume wkoł, spilowałem wszytskie nity i pupa. Bede chyba je musiał całkowicie rozwiercic :/


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sie 28, 2008 17:13

chosen pisze:Bede chyba je musiał całkowicie rozwiercic :/
no własnie, sam tego nie miałem potrzeby robić, ale o ile dobrze pamiętam to właśnie ktoś na forum pisał ty że trzeba te aluminiowe nity wywiercać. A dużo trze? Może wystarczy ciut papierem ściernym przejechać?

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 5:13 pm ]
I potem na śróbki dziurki nagwintować


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
BazaMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sie 28, 2007 21:26
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: BazaMKII » czw sie 28, 2008 22:56

Paweł Marek pisze:I potem na śróbki dziurki nagwintować
ja tam nie skręcałem tego na śrubki tylko skleiłem na sylikon i się trzyma a nity trzeba rozwiercać bo się nie ściągnie tej pokrywy i jak nie ściągniesz jej to ciężko jest to podszlifować bo niema dojścia prawie wcale


Mój MK2 GTI WOLFSBURG EDITION ONE & CORRADO USA zapraszam do oceny:
viewtopic.php?f=91&t=363063
Obrazek

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw sie 28, 2008 23:00

kurcze własnie udalo mi się otworzyc obudowe z tym ze ta klapka tak jakby chodzi w górę i w dół ma ze tak powiem maly luz i nie jestem pewien czy spilowanie klapki od ggóry da mi zamierzony efekt, tzn czy nie bedzie znowu sprezynowało w stronę gdzie brzeg klapki trze o obudowę ..


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 282 gości