Jak przyciemnic/okleic szyby FOTO PORADA by Fahoo
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Jak przyciemnic/okleic szyby FOTO PORADA by Fahoo
1.Kupujemy folie najlepiej termo kurczliwa ja akurat nie miałem takiej pod ręka wiec zastosowałem jedną z tańszych foli za 20zł - 50cm/300cm
2.Musimy mieć auto czyścimy szybe z zewnątrz ze wszelkich zabrudzeń
3.Spryskujemy wodą z płynem do naczyń szyba tak aby folia po połozeniu trzymała się szyby.
Docinamy folie na długosci na zewnętrznej stronie szyby narazie "na oko"
4.Teraz umieszczamy wewnątrz auta źródło światła tak aby było widać linię cięcia ...to ten kropkowany paseczek na szybie"margines"
5.Zaczynamy cięcie po lini
Ja akurat wyciąłem sobie folię w taki sposób aby 3cie światło stopu było widoczne
6.Folia docięta po obwodzie
7.Teraz folię już ze zdjętą częscią ochronna na wczesniej spryskaną szybe wodą z płynem do naczyń umieszczamy od strony wewnętrznej.Oczywiście szyby myjemy dokładnie od środka.
wszystko to narazie kiepsko wygląda ale nie ma co się zrażać
bierzemy packe i wyciskamy wode spod foli
Jak widać powoli powoli folia zaczyna równiutko przylegać do szyby
8.W pełni wyciśnięta woda spod foli
9.Z boczną wklejaną szybą robimy dokładnie to samo co z tylna klapą
czyli moczymy szybe na zewnętrznej części docinamy i na koniec wklejamy od środka auta,wyciskamy wode itd.
10.Tak wygląda auto po oklejaniu
2.Musimy mieć auto czyścimy szybe z zewnątrz ze wszelkich zabrudzeń
3.Spryskujemy wodą z płynem do naczyń szyba tak aby folia po połozeniu trzymała się szyby.
Docinamy folie na długosci na zewnętrznej stronie szyby narazie "na oko"
4.Teraz umieszczamy wewnątrz auta źródło światła tak aby było widać linię cięcia ...to ten kropkowany paseczek na szybie"margines"
5.Zaczynamy cięcie po lini
Ja akurat wyciąłem sobie folię w taki sposób aby 3cie światło stopu było widoczne
6.Folia docięta po obwodzie
7.Teraz folię już ze zdjętą częscią ochronna na wczesniej spryskaną szybe wodą z płynem do naczyń umieszczamy od strony wewnętrznej.Oczywiście szyby myjemy dokładnie od środka.
wszystko to narazie kiepsko wygląda ale nie ma co się zrażać
bierzemy packe i wyciskamy wode spod foli
Jak widać powoli powoli folia zaczyna równiutko przylegać do szyby
8.W pełni wyciśnięta woda spod foli
9.Z boczną wklejaną szybą robimy dokładnie to samo co z tylna klapą
czyli moczymy szybe na zewnętrznej części docinamy i na koniec wklejamy od środka auta,wyciskamy wode itd.
10.Tak wygląda auto po oklejaniu
- tomek507
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn kwie 28, 2008 10:48
- Lokalizacja: Małopolska okl.Gorlic
- Kontakt:
Mam pytanka, czy kupując taka folie w sklepie jest z nia jakas homologacja, czy moze od polowy w tył auta mozna dawac co sie chce i policja sie nie bedzie czepiac?.
Kolejne pytanie to nie za bardzo zrozumialem na zewnatrz auta moczymy sobie szybe zeby do ciecia sie trzymala ale zakladajac ja juz od srodka to pryskamy szybe czyta woda czy woda z plynem?
Oraz jeszcze jedno czy zakładajac juz na tylna szybe golf3 siądzie w calosci bez problemu czy trzeba w dwóch kawałkach nakładać?
Pytam bo nie wiem czy sie samemu za to nie zabrac bo koles za taka robote w warsztacie wydaje mi sie ze 350 za 3 szyby to za duzo.
Kolejne pytanie to nie za bardzo zrozumialem na zewnatrz auta moczymy sobie szybe zeby do ciecia sie trzymala ale zakladajac ja juz od srodka to pryskamy szybe czyta woda czy woda z plynem?
Oraz jeszcze jedno czy zakładajac juz na tylna szybe golf3 siądzie w calosci bez problemu czy trzeba w dwóch kawałkach nakładać?
Pytam bo nie wiem czy sie samemu za to nie zabrac bo koles za taka robote w warsztacie wydaje mi sie ze 350 za 3 szyby to za duzo.
Mam pytanie czy taka folia jest dobra http://allegro.pl/item578925055_wysokie ... tl_35.html lepiej kupic ta termo??
Mam pytania:
1. Czy nie proysowałeś folii? Widziąłem że na szpachelkę dawałeś kawałek szmatki, też tak robiłem.
2. Jak mocno spryskiwałeś folię i szybę na ostatecznym montażu? Ja miałem problemy, że za mało spryskałem i wogóle zamiast wyciskac wodę to wyciskałem też powietrze, w związku z tym
3. Jak przykładałeś folię do szyby przy ostatecznym montażu żeby ją równo ułożyć na całej szybie
4. ile płynu do mycia naczyć na ile wody, słyszałem że szampon też jest dobry
Pozdrawiam
1. Czy nie proysowałeś folii? Widziąłem że na szpachelkę dawałeś kawałek szmatki, też tak robiłem.
2. Jak mocno spryskiwałeś folię i szybę na ostatecznym montażu? Ja miałem problemy, że za mało spryskałem i wogóle zamiast wyciskac wodę to wyciskałem też powietrze, w związku z tym
3. Jak przykładałeś folię do szyby przy ostatecznym montażu żeby ją równo ułożyć na całej szybie
4. ile płynu do mycia naczyć na ile wody, słyszałem że szampon też jest dobry
Pozdrawiam
WOW trochę się nazbierało tych pytań a powiadomienie na mail zawiodło sory chłopaki ,że dopiero teraz odpisuję.
Więc roztwór woda-płyn/szampon robimy na oko.Tak żeby pod palcami było czuć poślizg,to umożliwi nam przesuwanie foli na szybie podczas finalnego montażu.
Sprawdziłem na opakowanie po window plus czyli 250ML dałem 1 zakrętke płynu do naczyn czyli ok 15gr .
A więc gdy mamy już dociętą folię,spryskujemy szybę od wewnątrz bardzo obficie,odklejamy folie ochronna i od razu obficie spryskujemy folię naszym roztworem.
Zdejmujemy folię ze strony zewnętrznej szyby-tam gdzie ją docinaliśmy i wklejamy od wewnątrz.Ustawiamy ją tak jak cieliśmy po lini tych ktopeczek na szybie.Likwidujemy fałdki foli ręka ,dopasowujemy jeszcze dokładniej i ponownie spryskujemy "wklejoną"folie na szybie żeby packa mogła się ślizgać przy wyciskaniu wody między szybą a folią.
Minusem taniej foli za 20zł jest to iz packa niestety rysuje nam minimalnie folie.Dlatego przy nowym aucie zastosowałem droższą folie termo która się nie rysuje i daje sie profilować opalarka na wypukłych szybach.
[ Dodano: 19 Maj 2009 19:37 ]
Baran12
brałem u tego chłopa własnie termo i ta z aukcji to właśnie to
Więc roztwór woda-płyn/szampon robimy na oko.Tak żeby pod palcami było czuć poślizg,to umożliwi nam przesuwanie foli na szybie podczas finalnego montażu.
Sprawdziłem na opakowanie po window plus czyli 250ML dałem 1 zakrętke płynu do naczyn czyli ok 15gr .
A więc gdy mamy już dociętą folię,spryskujemy szybę od wewnątrz bardzo obficie,odklejamy folie ochronna i od razu obficie spryskujemy folię naszym roztworem.
Zdejmujemy folię ze strony zewnętrznej szyby-tam gdzie ją docinaliśmy i wklejamy od wewnątrz.Ustawiamy ją tak jak cieliśmy po lini tych ktopeczek na szybie.Likwidujemy fałdki foli ręka ,dopasowujemy jeszcze dokładniej i ponownie spryskujemy "wklejoną"folie na szybie żeby packa mogła się ślizgać przy wyciskaniu wody między szybą a folią.
Minusem taniej foli za 20zł jest to iz packa niestety rysuje nam minimalnie folie.Dlatego przy nowym aucie zastosowałem droższą folie termo która się nie rysuje i daje sie profilować opalarka na wypukłych szybach.
[ Dodano: 19 Maj 2009 19:37 ]
Baran12
brałem u tego chłopa własnie termo i ta z aukcji to właśnie to
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 09:32 przez Fahoo, łącznie zmieniany 2 razy.
- maateuszeq
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 17:37
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
ale widze Ty w aucie masz takie czarne obwódki na szybach wiec nie musisz dokładnie tego ciąć bo od zewnątrz nie bedzie tego widać... a napisz prosze jak to zrobić jak ja nie mam takiej obwódki w mk2 czy musze idealnie wyciąć to tak jak jest szyba ? bo coś czuje ze i tak były by minimalne przeswity... bo słyszałem ze lepiej je wyjąć i wtedy nakleić ... wtedy aż pod gumami będzie folia i wszelkie luki ona zakryje ?
[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r9.fodey.com/2088/8774d89931a74de599d9ec8f895603b3.0.gif[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270918 <-- moja golfinka :D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270918 <-- moja golfinka :D
jakubek,
potem jak dotniesz to masz takie fałdki więc opalarka w dłon i grzejesz fałdki dociskając pacą ale delikatnie bo folia jest prawie płynna i mozesz ją uszkodzić zadrzeć i cała praca psu w dupe.
maateuszeq,
ps w mkII bez wyciagania szyb nie okleisz dokładnie
[ Dodano: 08 Paź 2009 08:06 ]
wesoł^1, sory przegapiłem twoj post od środka czyli?
przepuszczalnosć światła czy co?
robisz wszystkie punkty tak jak na poczatku w poradzie ...docinasz folie na zewnatrz 1-2mm za kropeczkami na szybie w strone uszczelki czyli na zewnątrzA powiedz mi jak wlasnie dopasowac ta folie termo na tylniej szybie (mkIV) zeby bylo ok ??
potem jak dotniesz to masz takie fałdki więc opalarka w dłon i grzejesz fałdki dociskając pacą ale delikatnie bo folia jest prawie płynna i mozesz ją uszkodzić zadrzeć i cała praca psu w dupe.
maateuszeq,
ale od wewnątrz bedzie widać i efekt bedzie garażowy a my robimy tylko profi.... :green_fuck:ale widze Ty w aucie masz takie czarne obwódki na szybach wiec nie musisz dokładnie tego ciąć bo od zewnątrz nie bedzie tego widać...
ty masz szybki na uszczelce i musisz wyjąc...bedzie szybciej o wygodniej oklejaca napisz prosze jak to zrobić jak ja nie mam takiej obwódki w mk2 czy musze idealnie wyciąć to tak jak jest szyba ?
ps w mkII bez wyciagania szyb nie okleisz dokładnie
[ Dodano: 08 Paź 2009 08:06 ]
wesoł^1, sory przegapiłem twoj post od środka czyli?
przepuszczalnosć światła czy co?
- maateuszeq
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: sob maja 16, 2009 17:37
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Ja robilem szybki w moim golfie mk2 wyciagajac szyby . Bardzo prosta sprawa:
przy pomocy gwozdzi podwazamy uszczelke od wewnatrz, podkladamy gwozdzie w odleglosci kilku centymetrow nastepnie wypychamy szybe ( ktos musi ja zlapac )
Warto jest w tym momencie obejzec stan blachy wokolo okna tam gdzie siedzi szyba i zrobic ewentualne zaprawki gdyz pod uszczelkami w mk2 lubi zbierac sie woda i brud co jest przyczyna korozji.
Szybe wyklejalem wstepnie przycietym kawalkiem foli, a nastepnie dociolem ja zostawiajac kilkumilimetrowa przerwe golej szyby by przy zakladaniu uszczelki folia niewstala.
Dobrae wyklejona szybe zostawiamy na jakies 12 godzin by sie dobrze skleiło bo wczesniejsza proba montarzu moze spowodowac podniesienie sie foli.
Szybe zakladamu na sznurek lekko namoczony olejem lub lepiej (smarem sylikonowym (obojetny dla gumowych uszczelek)).
Szyby okleilem super tania folia po 7.50 za opakowanie a efekt super
przy pomocy gwozdzi podwazamy uszczelke od wewnatrz, podkladamy gwozdzie w odleglosci kilku centymetrow nastepnie wypychamy szybe ( ktos musi ja zlapac )
Warto jest w tym momencie obejzec stan blachy wokolo okna tam gdzie siedzi szyba i zrobic ewentualne zaprawki gdyz pod uszczelkami w mk2 lubi zbierac sie woda i brud co jest przyczyna korozji.
Szybe wyklejalem wstepnie przycietym kawalkiem foli, a nastepnie dociolem ja zostawiajac kilkumilimetrowa przerwe golej szyby by przy zakladaniu uszczelki folia niewstala.
Dobrae wyklejona szybe zostawiamy na jakies 12 godzin by sie dobrze skleiło bo wczesniejsza proba montarzu moze spowodowac podniesienie sie foli.
Szybe zakladamu na sznurek lekko namoczony olejem lub lepiej (smarem sylikonowym (obojetny dla gumowych uszczelek)).
Szyby okleilem super tania folia po 7.50 za opakowanie a efekt super
Ostatnio zmieniony sob kwie 03, 2010 20:02 przez Wiktor71, łącznie zmieniany 1 raz.
Było crx 2 gen, audi 80 b3, uno, vectra a, volvo 440, civic v gen, trampek z motorem vw KOZAK, nissan micra, Ale nic nie sprawilo mi tyle frajdy co VW no poza Trabim oczywiscie :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości