Po jakim czasie powinien otworzyć się termostat w 1.6TD ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Po jakim czasie powinien otworzyć się termostat w 1.6TD ??

Post autor: Lukas-182 » wt lip 29, 2008 19:50

Po jakim czasie powinien otworzyć się termostat w silniku 1.6TD ?? Kurcze, bo znów mam problem z termostatem, robię 20Km staję, płyn pluje spod korka, a dolny wąż od chłodnicy wyraźnie chłodniejszy od górnego, czyli termostat nie otworzył się, stoję chwilkę na odpalonym silniku i się otwiera termostat, załącza wentylator. Kurcze, to już mój 3 termostat wciągu roku :(, ewidentnie to wina termostatu, w piątek jadę na urlop do Zakopca i jak wrócę chciałbym się tym zająć...

Jest może termostat do 1.6TD ale otwierający się przy niższej temperaturze niż 87 st C ??
Bo z tego co się dowiadywałem po sklepach to nie mają na niższą temperaturę, może pasuje od innych aut ??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 29, 2008 20:08

to może warto kupić jakiś lepszy , droższy termostat :bajer:



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » wt lip 29, 2008 20:13

Lukas-182 pisze: otwierający się przy niższej temperaturze niż 87 st C ??
niestety vw i audi maja od 87
Lukas-182 pisze:czyli termostat nie otworzył się, stoję chwilkę na odpalonym silniku i się otwiera termostat, załącza wentylator.
pytanko jak czujnik ?? bo umnie po wymianie na nowy po jakims czasie zrobił sie syf w chłodnicy i czujnik czasmi tylko zal wentylator :grrr:

myślałeś o zrobieniu małego otworu w termostacie ?



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » wt lip 29, 2008 20:14

dokładnie jak pisze damcio151, popytaj za konkretnej firmy sprzętem nie warto oszczędzać i ryzykować przegrzanie silniczka :crazy: , a swoja droga to dużo dałeś za ten który teraz masz ?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt lip 29, 2008 21:01

Kupuje tylko Wahlera, bo niby najlepsze, droższe od Bosch-owskiego ;) Z rabatem daję 25zł...

Czujnik w chłodnicy jest OK, jak już termostat się otworzy to wentylator śmiga jak głupi...

Jeśli zrobię dziurkę w termostacie to silnik nie będzie się gorzej dogrzewał ??Bo w końcu będzie minimalny obieg na chłodnice...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 29, 2008 21:04

Lukas-182 pisze:bo niby najlepsze
no widzisz ... jedni mówią , że są najlepsze , drudzy , że do niczego ;)



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » wt lip 29, 2008 21:05

Lukas-182, to coś mi sie zdaje ze ci pompa wody pada



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt lip 29, 2008 22:17

m.s pisze:Lukas-182, to coś mi sie zdaje ze ci pompa wody pada
Po czym poznać, że pompa wody pada ?? Jakieś dwa lata temu zmieniałem ją, co tam się psuje, bo w ostatniej to łożysko padło i wirnik miał luzy...



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » wt lip 29, 2008 23:19

umnie było podobnie miałem problem z termostatem kupiłem 2 inne i z kazdym to samo sprawdzone: korek ok czujnik wymieniony przepły płynu tez ok układ szczelny

po wywaleniu termostatu jakis czas było ok i teraz objawy sa jak u ciebie jak stoi to wentylator sie wł jak jade juz nie :grrr: :panna:



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt lip 29, 2008 23:48

m.s pisze:jak stoi to wentylator sie wł jak jade juz nie
Nie no, podczas jazdy to wentylator się chyba nie załączy, bo chłodnicę chłodzi powietrze przepływające przez chłodnicę, no a w korku, czy też postoju to zadanie ma spełniać wentylator, u mnie jest inny problem, bo termostat niby się otwiera, ale muszę jeździć spokojnie, a i tak termostat otworzy się dopiero po długiej jeździe, powyżej 20km. Jak już się otworzy to jest wszystko ok, mogę pałować auto, a płynu nie wyrzuci... Po urlopie kupię nowy termostat i powinno wrócić wszystko do normy...

A jeszcze dodam, że jak stoję w korku, to wskazówka od stanu temperatury idzie na 3/4 skali, czyli ewidentnie objaw zamkniętego termostatu.

Jakie jeszcze polecacie termostaty oprócz Wahlera ??



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » wt lip 29, 2008 23:52

Lukas-182 pisze:no, podczas jazdy to wentylator się chyba nie załączy, bo chłodnicę chłodzi powietrze przepływające przez chłodnicę
sorry za ot
wszystko sie zgadza ale przy ostrym bucie bucie potrafi mi sie zagrzac :grrr:

oby u ciebie był tylko termostat :bigok:



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr lip 30, 2008 06:57

Lukas-182, jeszcze są termostaty FEBI.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr lip 30, 2008 07:54

m.s pisze:
Lukas-182 pisze:no, podczas jazdy to wentylator się chyba nie załączy, bo chłodnicę chłodzi powietrze przepływające przez chłodnicę
sorry za ot
wszystko sie zgadza ale przy ostrym bucie bucie potrafi mi sie zagrzac :grrr:

oby u ciebie był tylko termostat :bigok:
Zgadzam się.W niedzielę jechałem prawie 170 to wskazówka wskoczyła trochę ponad połowę na trasie.Każdy samochód przy takim wysiłku nie nadąża z chłodzeniem.
Prawie miesiąc temu wymieniłem na Wahlera i jest OK.Normalnie trzyma w granicach tych 87 st.,bo kiedy się tylko otworzy to dalej nie chce iść na trasie wskazówka.Może to po prostu kwestia tego, że miał nową chłodnicę jak go kupiłem.
Jedna uwaga lukas 182 - jeżeli jest prawdą to co napisałeś i "dolny wąż jest wyraźnie chłodniejszy od górnego" to znaczy że termostat się otwiera i jest OK. Problemu należy szukać gdzie indziej.Koledzy tu proponowali pompę wody, ja myślę też o "zabitej" chłodnicy.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr lip 30, 2008 10:50

dominik7 pisze:dolny wąż jest wyraźnie chłodniejszy od górnego" to znaczy że termostat się otwiera i jest OK
Górny jest gorący, nie da się go złapać, a dolny, ten przy termostacie chłodny, normalnie mogę go trzymać, czyli termostat jeszcze się nie otworzył, jak już się otworzy to jest identycznie gorący jak górny. Przed otwarciem termostatu dolny wąż będzie zawsze chłodniejszy, ponieważ płyn który się w nim znajduję jest wychłodzony przez chłodnicę...

Jakbym miał padnięta chłodnicę, to silnik by się przegrzewał na otwartym termostacie, bo chłodnica by nie nadążała za chłodzeniem płynu, a u mnie "JAK JUŻ SIĘ OTWORZY" termostat to wszystko jest OK, mogę go butować i wskazówka na wskaźniku ani drgnie. Problem jest jak mi się wydaję po stronie za późno otwierającego się termostatu, to jest już mój 3 termostat Wahlera i najdłużej u mnie wytrzymał 6 miesięcy, dwa po prostu po jakimś czasie w ogóle się nie otwierały no i teraz ten za późno się otwierający :(
Lukas-182, jeszcze są termostaty FEBI.
Możesz podać mi namiary na ten termostat i przewidywalny koszt ?? Jakieś opinie o nim ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości