Wycieraczka dziala tylko na najszybszych obrotach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Rajtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 19, 2008 12:38
Lokalizacja: Beskidy

Wycieraczka dziala tylko na najszybszych obrotach

Post autor: Rajtek » sob lip 19, 2008 11:06

witam wszystkich

Temat wielokrotnie walkowany i przeczytanie postow zajelo mi troche czasu jednakze takiego problemu jak ja mam nie znalazlem. Nie jestem jednoznacznie stwierdzic czy winą jest elektryka czy tez mechanika wycieraczek.
Chodzi o wycieraczki w golfie działają obecnie tylko na najszybszych obrotach. Gdy pada deszcz i pochodza one dluzej na najwyzszych obrotach to czasami zaczynaja dzialac prawodlowo. Jednakze gdy jest nie pada dzialaja tylko najwyzsze obroty.


Proszę o pomoc ! pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 11:21 przez Rajtek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 12:17

Rajtek pisze:Chodzi o wycieraczki w golfie działają obecnie tylko na najszybszych obrotach
wszystko zależy z jaką szybkością one pracują na najwyższych obrotach;
jeśli pracują tak wolno jak na pierwszej ich szybkości lub wolniej to winny jest zatarty mechanizm (czyszczenie opisał fachowo greg w dziale FAQ) ale jeśli chodzą szybko - tak jak na najszybszych obrotach powinny a wolniejsze nie działają to winna temu będzie elektryka i trzeba będzie dostać się albo do styków przy manetce albo do styków przy samym silniczku (ta druga opcja jest bardziej prawdopodobna).


Obrazek

Rajtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 19, 2008 12:38
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: Rajtek » pn lip 21, 2008 17:07

Wyczyścilem dziś cały mechanizm oraz styki przy silniczku i wszystko działało prawidłowo. Jednak po południu gdy uruchomiłem samochód wycieraczki znow przestały działać prawidlowo. Działaja zawsze na najwyzszym biegu, jednak gdy szybko wylacze je na manetce nie wracaja do pierwotnej pozycji a zostaja w pozycji w ktorej zostały wylaczone. Czasami wracaja, jednakze wycieraczka nie przesuwa sie plynnie.
Przekaźnik winny temu problemowi?? Prosze o pomoc :)
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2008 17:20 przez Rajtek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 21, 2008 22:49

Rajtek pisze:Przekaźnik winny temu problemowi?? Prosze o pomoc
zatarte sworznie mechanizmu obrotu ramionami wycieraczek - greg zamieścił stosowną fotoporadę z naprawy w dziale FAQ, elektryka nie ma tu nic do rzeczy.


Obrazek

Awatar użytkownika
axel1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr maja 07, 2008 18:01
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: axel1989 » pn lip 21, 2008 23:05

w mk2 gdy wycieraczki pracowaly tylko na najszybszym biegu winny byl przekaźnik wycieraczek nr 72 lub 99 wymiana wszystko naprawiala. wiec sprobuj moze pomoze



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 21, 2008 23:09

axel1989 ale w Mk4 konstrukcja mechanizmu wycieraczek to tzw. "fabikfeller", dostaje się na sworzeń dużo wody i powoduje powstawanie rdzy, która skutecznie powoduje systematyczne zacieranie się sworznia.


Obrazek

Rajtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 19, 2008 12:38
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: Rajtek » wt lip 22, 2008 09:48

Sworznie czyscilem wg porad Greg'a, chodza lekko i bez klopotu jednak mimo to nie dzialaja wycieraczki prawidlowo ;/ Juz nic mi do glowy nie przychodzi co to moze byc...



greg

Post autor: greg » wt lip 22, 2008 10:08

przyczyny mogą być 2 :
1. przekaźnik wycieraczek
2. moduł przy silniczku



Rajtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 19, 2008 12:38
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: Rajtek » wt lip 22, 2008 20:34

W jaki sposob dostac sie do tego przekaznika czy moze lepiej oddac samochod do elektryka?
Podczas jazdy zauwazylem dzis ze gdy wycieraczki pracuja na najwyzszym biegu a nastepnie przelacza na wolniejszy to chwile dzialaja prawidlowo po czym przestaja dzialac tak jak powinny czesto nie wracajac na swoje miesjce. Jednak gdy wracaja na swe miejsce, robia to w sposob taki jakby juz silniczek nie mogl ich uciągnąc ;/



greg

Post autor: greg » wt lip 22, 2008 21:44

Rajtek, moliwe ze jednak zaciera się z tyłu - ja bym zaczął od rozebrania i przesmarowania osi wycieraczki, potem sprawdził ten przekaxnik
dostać się nie jest trudno



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 125 gości