Jaki olej i gdzie jest filtr oleju?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Jaki olej i gdzie jest filtr oleju?

Post autor: cylinder » pt lip 18, 2008 20:45

Panowie, mój tata stał sie szczesliwym (narazie, pozyjemy zobaczymy co w nim siedzi) posiadaczem golfa 4 generacji z silnikiem 1.9 TDi 110KM o oznaczeniu AHF. Samochód został sprowadzony z niemiec bez ksiazki serwisowej, ma przejechane 250.000(sprawdzone w ASO) Kłopot w tym ze niewiemy na jakim oleju jezdził do tej pory, dodatkowo jestem laikiem co do TDików i nawet nie wiem gdzie jest filtr oleju w tej "besti".
Powiedzcie mi jakim olejem go zalac i gdzie jest filtr oleju. Ile oleju wchodzi do tego silnika?
A i jeszcze jedno, przygladajac sie akumulatorowi zauwazyłem ze on ma nie dwa a cztery miejsca na klemy, poprostu dwie klemy + i - sa z jednej strony załozone, a z drugiej sa dwa puste, po co one sa i czy mozna w jakis sposób sprawdzic stan akumulatora.
Ostatnio zmieniony pt lip 18, 2008 20:45 przez cylinder, łącznie zmieniany 1 raz.



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » pt lip 18, 2008 21:44

Odnośnie klem ,to masz tzw akumulator uniwersalny do montażu w różnych samochodach.Np większość zachodnich ma tzw prawy plus ,natomiast niektóre mają lewy plus.Co do filtra ,to masz już zapewne wymienny wkład,a nie metalową puszkę jak kiedyś.Ale gdzie on jest i w sprawie pozostałych kwestii wypowiedzą się koledzy którzy znają te silniki.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pt lip 18, 2008 21:58

Filtra nie masz, jest wkładka. Ściągnij sobie plastik z góry silnika( 3 śruby ), i zobaczysz przy silniku od strony chłodnicy taką plastikową czarną puszke zakręcana na górze. Srednicy jakieś 10cm. Odkręcasz to z góry i wyjmiesz razem z wkładką ( filtrem ).

Co do oleju to mam ten sam przebieg i wlałbym na twoim miejscu Mobila 10W40. Bo 5W40 to juz troche ryzyko a 15W40 raczej napewno nie byl zalany także to bedzie najlepsza opcja.



Awatar użytkownika
subt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: wt sie 12, 2008 16:48
Lokalizacja: P-w / W-wa

Post autor: subt » pt lis 14, 2008 17:08

:bajer: w AHF wlałem 4L Castrolu i stan był w połowie wskaźnika min.-max., więc dokupiłem jeszcze litr, wrazie gdyby była potrzeba uzupełnienia przed kolejną wymianą



Alvargo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt lut 26, 2008 14:36
Lokalizacja: LIPSKO

Post autor: Alvargo » śr cze 17, 2009 19:03

tez m mam AHF. I tez mam dylemat czy zalac syntetyk czy polsyntetyk.

Moje pytanie brzmi. Czy stanie sie cos zlego jesli wleje syntetyk a powinien byc polsyntetyk??
Lub Zaleje polsyntetyk a powinien byc syntetyk???

Prosze o pomoc

Edit:

nie wiem jaki mial lany wczesniej
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 19:03 przez Alvargo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » śr cze 17, 2009 20:27

Alvargo pisze:tez m mam AHF. I tez mam dylemat czy zalac syntetyk czy polsyntetyk.

Moje pytanie brzmi. Czy stanie sie cos zlego jesli wleje syntetyk a powinien byc polsyntetyk??
Lub Zaleje polsyntetyk a powinien byc syntetyk???

Prosze o pomoc

Edit:

nie wiem jaki mial lany wczesniej
Jesli nie wiesz jaki olej lany byl wczesniej,a przebieg masz duzy(powyzej 200tys) to lej polsyntetyk i nic sie nie będzie dzialo. Ja na Twoim miejscu syntetykiem bym nie ryzykowal.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości