Silnik 1,6, rok 91, zegary na jedną kostkę z cyfrowym zegarkiem.
Usterka: nie działa wskaźnik temp.
Co sprawdziłem:
1. w miejsce czujnika umieściłem próbówkę podłączoną do masy - zero reakcji,
2. podstawiłem drugi czujnik - ZR,
3. zmierzyłem opór wskaźnika temp. - opór jest taki sam jak wskaźnik paliwa oraz wskaźnik temp. w zapasowych zegarach,
4. sprawdziłem kable czujnik - skrzynka bezpieczników/przekaźników oraz skrzynka przekaźników - zegary
Jedyne co zauważyłem to to że na wskaźnik paliwa prąd jest podawany natomiast na wskaźnik temp nie tzn masa jest + brak, lub odwrotnie.
Proszę o pomoc, dwa dni się męczę i nic, może jakiś przekaźnik ?
Kolejne spostrzeżenie: po podłączeniu żarówki w miejsce czujnika słychać jak zalącza się przekaźnik
Duży problem ze wskażnikiem temp i jego osprzętem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Duży problem ze wskażnikiem temp i jego osprzętem
Ostatnio zmieniony wt sie 05, 2008 22:16 przez kori, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Napisz jaki silnik i jaki rocznik auta. Zegary masz na 2 wtyczki czy jedną ?
[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 7:27 pm ]
Mało się wyznaję na silnikach mniejszych niz 1.8 a na tych z elektronicznym gaznikiem to juz w ogole prawie. Pamiętaj, że są stosowane zawsze 2 czujniki. Jeden - do dostarczania sygnału do sterownika, drugi - dostarczający sygnał do zegarów. Do zegarów sygnał z czujnika temperatury dociera na 23 pin kostki (piny masz opisane). Sprawdz jaka jest wartośc oporu na pinie 23 na zimnym silniku i na silniku nagrzanym. Na zimnym powinienes mieć powyżej 3 Kohm (wartość zależy od temperatury zewnętrznej wtedy), na cieplym od 0 do 300 ohmow. Jeśli miernik pokaże przerwę w obwodzie, to znaczy, że czujnik jest uszkodzony i daje przerwę w obwodzie, lub jest gdzieś przerwa elektryczna w obwodzie zegary-czujnik. Jeśli wszystko jest w porządku, to problemu należy szukać w zegarach.
[ Dodano: Nie Lip 13, 2008 7:27 pm ]
Mało się wyznaję na silnikach mniejszych niz 1.8 a na tych z elektronicznym gaznikiem to juz w ogole prawie. Pamiętaj, że są stosowane zawsze 2 czujniki. Jeden - do dostarczania sygnału do sterownika, drugi - dostarczający sygnał do zegarów. Do zegarów sygnał z czujnika temperatury dociera na 23 pin kostki (piny masz opisane). Sprawdz jaka jest wartośc oporu na pinie 23 na zimnym silniku i na silniku nagrzanym. Na zimnym powinienes mieć powyżej 3 Kohm (wartość zależy od temperatury zewnętrznej wtedy), na cieplym od 0 do 300 ohmow. Jeśli miernik pokaże przerwę w obwodzie, to znaczy, że czujnik jest uszkodzony i daje przerwę w obwodzie, lub jest gdzieś przerwa elektryczna w obwodzie zegary-czujnik. Jeśli wszystko jest w porządku, to problemu należy szukać w zegarach.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Już nie mam do tego siły.
Okazało się że w przewodzie z głowicy są trzy a nie jak ktoś pisał dwa czujniki temp, chodzi o mój silnik, trzeci czujnik jest od spodu (czarny), okazało sie że jak złącze dwa bieguny wtyczki czujnika to zegar idzie na ful, więc przyczyna ewidentnie jest czujniku, zakupiłem czujnik firmy MEYLE i teraz coś niby wskazówka pokazuje ale to nie sa odpowiedni wskazania bo wskazówka jak dotąd nie przekroczyła Białego pola a podczas jazdy znajduje się w jego połowie.
Dzisiaj po jeździe silnik był rozgrzany wentylator się załączył a czujnik pokazywał praktycznie tyle co na zimnym silniku, był na początku białego pola, czasami wskazówka się ruszy ale białego pola nie przekroczy. Co teraz ?
Okazało się że w przewodzie z głowicy są trzy a nie jak ktoś pisał dwa czujniki temp, chodzi o mój silnik, trzeci czujnik jest od spodu (czarny), okazało sie że jak złącze dwa bieguny wtyczki czujnika to zegar idzie na ful, więc przyczyna ewidentnie jest czujniku, zakupiłem czujnik firmy MEYLE i teraz coś niby wskazówka pokazuje ale to nie sa odpowiedni wskazania bo wskazówka jak dotąd nie przekroczyła Białego pola a podczas jazdy znajduje się w jego połowie.
Dzisiaj po jeździe silnik był rozgrzany wentylator się załączył a czujnik pokazywał praktycznie tyle co na zimnym silniku, był na początku białego pola, czasami wskazówka się ruszy ale białego pola nie przekroczy. Co teraz ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości