Wymiana uszczelniaczy przy półosiach i na wybieraku.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Wymiana uszczelniaczy przy półosiach i na wybieraku.

Post autor: kawowy19 » wt lip 08, 2008 19:52

Witam!
Szukałem tu na forum ale nie znalazłem nic konkretnego.
Prosze o pomoc. W moim golfie MK2 1.6 pojawiły sie wycieki oleju w okolicach półosi napedowych od strony skrzyni biegów. Tu moje pytanie, czy te uszczelniacze na półosiach wymienia sie normalnie-od zewnątrz? czy trzeba demontowac skrzynie. Bo mi sie wydawalo ze nie trzeba ale ktos mi gadał ze trzeba zwalic skrzynie-wiec sam juz nie wiem....
I drugie pytanie odnośnie uszczelniacza na wybieraku.
Jak to zrobic?bo tez mi sie tam poci dosyć mocno.
Prosiłbym o napisanie możliwie najbardziej zrozumiałym językiem i mysle ze sobie poradze.

czekam pilnie na odp bo chciałem wyjechac na wakacje i wolałbym mieć to zrobione;)
z góry dziekuje za pomoc.
pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lip 08, 2008 19:58

Poszukaj dokładnie na forum, bo gdzieś była porada, jak to zrobić. Autor porady nie wyciągał (o ile pamietam) skrzyni z auta.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lip 08, 2008 19:59




kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt lip 08, 2008 20:19

dzieki chłopaki a wie ktos moze jak wymienic uszczelniacz na wybieraku??



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt lip 08, 2008 20:26




kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt lip 08, 2008 21:35

dzieki dziejo, ale mam pytanie
odnośnie samego wyciągnięcia uszczelniacza. Nie wiem jak mam wyciągnąc ten cały wałek-wybierak który wchodzi do skrzyni który ten własnie simering uszczelnia....
czy wystarczy tylko odkrecic tylko ta śrubę z góry skrzyni??
nie wiem do konca jak sie włąsnie za to zabrac....



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lip 09, 2008 06:38

Nie wyciągaj wybieraka!!. Wystarczy, że wbijwsz tam śrubokręt mały i podwadzisz. Siemerring sam wyskoczy, a ty nasuniesz nowy i jakoś dobijesz. A jak już chcesz wyjmować wybierak to pamiętaj, że on wyjdzie tylko w pozycji luz. Odkręcasz śrubę tą dużą, pod nią jest sprężyna i odkręcasz tą śrubę u góry. Wysuwasz wybierak i gotowe.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw sie 27, 2009 23:45

/odświeżając temat/

czy w skrzyni V-biegowej o nr 085 (silnik 1.4 ABD) też tak się wymienia wałek ze skrzyni wybieraka? - Pytam ponieważ iu mnie wymiana simeringu wybieraka niewiele dała i olej dalej się sączy, na walku wybieraka wychodzącego ze skrzyni są wytarte rowki poprzeczne.

bardzo proszę o info - sprawa pilna, ponieważ zaraz wileci mi cały olej wlany dwa dni temu :(

wymiar oryginalnego simeringi wybieraka to 24x15x7, a czy produkują simeringi o wymiarach 24x14x7? chodzi mi o to, aby otwór simeringu był mniejszy i przez to ciaśniejszy, może wtedy nie będzie już olej leciał...

Pojawił się problem z nieszczelnością prawej flanszy.

Jutro znów będę dłubał, przy wymianie żadnych luzów flanszy góra-dół nie miałem... Rowka też nie było na flanszy w miejscu pracy simeringu.
Dla pewności kupię jeszcze jeden simering w Intercars, spróbuję z nowego simeringu zdjąć sprężynkę i lekko ją skręcić, aby ciaśniej trzymała, może to da zamierzony efekt...
A jak nie to benzyna i auto z dymem...

Oto fotki zrobione po wymianie:

Obrazek

Obrazek

Może ktroś coś doradzi w tej sprawie, bo już ręce opadają...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tomekh_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: pn lut 23, 2009 23:59
Lokalizacja: Konin/Poznań

Post autor: tomekh_1990 » ndz wrz 13, 2009 14:32

prezesso, uporałeś się z problemem?? mnie również czeka wymiana uszczelniacza na wybieraku i simmeringów (tam od strony przegubów wew.)... i tak się zastanawiam jak jest z robotą tego czy warto się brać czy oddać do warsztatu.. jak myślicie jaki jest koszt takiej naprawy (sama robocizna)


[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d89fd2dfbb4d546.html[/img]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz wrz 13, 2009 22:21

no ja jeszcze nie miałem czasu na wymianę.
Jak masz trochę pojęcia o mechanice to dasz radę.
Kosztów robocizny nie znam.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn wrz 14, 2009 11:03

prezesso pisze:czy produkują simeringi o wymiarach 24x14x7
Produkują http://www.google.pl/#hl=pl&safe=off&q= ... 350df5af21



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 14, 2009 11:07

prezesso pisze:Może ktroś coś doradzi w tej sprawie, bo już ręce opadają...
prezesso pisze:A jak nie to benzyna i auto z dymem...
:bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 452 gości