Zamulony 1.6 Td SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Zamulony 1.6 Td SB

Post autor: karol26 » wt lip 01, 2008 21:44

Ostanio jezdzilem passatem ojca(silnik 1.6 td SB) i niestety okazalo sie że coś jest niedobrego z silnikiem.Zaczelo sie od trudności z zapalaniem gdy jest ciepły,(wymienione filtry paliwa i powietrze) póżniej doszedł brak mocy ,nie wkręca sie na obroty tak jak powinien tylko z opóżnieniem , zauwazyłem też ze po zapaleniu z dawka silnik pracuje równo ,ale po wyłączeniu dawki spadaja lekko obroty i praca silnika jest nierówna .Turbo OK sprawdzone ciśnienie na dolocie 0.65 bar.
Podejrzewam ze cos jest nie tak z pompą albo z wtryskami ( ojciec sporo jezdzi na opale :))
Jeśli ktoś ma jakies pomysły chetnie wysłucham
pozdr.
Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2008 10:42 przez karol26, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » wt lip 01, 2008 22:55

sprawa poruszana niejednokrotnie na forum-proponuje zacząć od sprawdzenia i wyregulowania kąta wtrysku u dobrego pompiarza...mam golfa z silnikiem SB i przebiegiem 412tyś...przerabiałem kąt wtrysku u siebie, dlatego piszę,że warto. Ostatnio zatankowałem bioestra na bliskiej w proporcji ok 50% bioester do 50%ON i układ wtryskowy chyba się przeczyścił, bo lepiej odpala i jedzie:)ciekawe tylko czy ten efekt pozostanie jak zatankuję czystego paliwa...co do opału to nie masz się czym przejmować:]



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » wt lip 01, 2008 23:05

Rozumiem ale czy to możliwe zeby kat wtrysku sie przestawił sam z siebie? Bo przecierz nic nei było ruszane przy pompie .

Ktoś zna może dobrego pompiarza w świetokrzyskim?
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 23:13 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » wt lip 01, 2008 23:16

starczy,że pasek rozrządu był wymieniany i już trzeba ustawiać kąt, nawet jeśli w czasie eksploatacji pasek się trochę ułoży to już może się pozmieniać...jeśli faktycznie turbo ok i ciśnienie w garach ma to można jeszcze potraktować go środkiem do czyszczenia układu wtryskowego...(LM diesel spullung)
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 23:24 przez vwlubek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » śr lip 02, 2008 11:42

Aha dzieki za info, teraz musze jeszcze ojca zmobilizować bo gdy widze jak sie tn sb marnuje to aż mi sie serce kraje :D heheheh


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr lip 02, 2008 12:50

Może być tak że problemy z odpaleniem na cieplym sa spowodowane końcżącą si ę pompą paliwa szczególnie jak na opale się jezdzi , dzieje sie to przy 260 tys mniej wioęcej i pompa do regeneracji


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » śr lip 02, 2008 19:07

hmm przebieg ma ok 260 tys - no ale i tak po regeneracji pompy trzeba kąt wyprzedzenia regulować :) .dzieki za pomoc

[ Dodano: 09 Lip 2008 10:25 ]
Jak się okazało winna jest pompa-niestety druga jaką mam tez jest w nienajlepszej kondycji, a za regeneracje powiedzieli ojcu 1300 PLN :shock: powiedzieli ze jest do wymiany jakas głowiczka czy cos takiego i to cos kosztuje tyle kasy, czy nie da sie tego narawić taniej? czy moze kupic inna pompę od 1.6 TD


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: jakubek » ndz lip 13, 2008 21:29

Poszukaj lepiej drugiej pompy z grzybkiem ;) tak bedzie chyba najlepiej, Zaoszczedzisz sporo kasy ;)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości