Rozpiska ECU potrzebna. Jak sprawdzic sonde?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
- Lokalizacja: okolice Włocławka
- Kontakt:
Rozpiska ECU potrzebna. Jak sprawdzic sonde?
Ma ktoś może rozpiske pinów ECU
jeśli nie to może ktoś wie pin 42 to masa od sondy a 43 gdzie powinien być podłączny idzie on do bezpieczników?
jak sprawdzić czy sonda działa, bo na rozgrzanym silniku szarpie na wolnych obrotach i po dłuższym czsie gaśnie jak sie doda gazu i gwałtownie puści pedał to skoczy do 500 obr i powróci na 900 obr zaraz po odpaleniu trzyma 1tys obr ale tylko przez 5 sekund
jeśli nie to może ktoś wie pin 42 to masa od sondy a 43 gdzie powinien być podłączny idzie on do bezpieczników?
jak sprawdzić czy sonda działa, bo na rozgrzanym silniku szarpie na wolnych obrotach i po dłuższym czsie gaśnie jak sie doda gazu i gwałtownie puści pedał to skoczy do 500 obr i powróci na 900 obr zaraz po odpaleniu trzyma 1tys obr ale tylko przez 5 sekund
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 01:28 przez rafał1988, łącznie zmieniany 4 razy.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Z Sundą 4 przewodową jest sporo roboty. Opisałem dokładnie co zrobić by zmierzyć odpowiednią wartość:
Napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V
Opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów
Kabel sygnału: czarny
Przewody elementu grzewczego: biały
Sprawdź złącze, w razie potrzeby oczyść je aby zapewnić dobre podłączenie.
Co do elementu grzewczego:
Sprawdzenie oporu:
Wyłącz zapłon.
Zmierz opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównaj z podanym oporem.
Sprawdzanie napięcia zasilania:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z elementu grzewczego(sondy). Uruchom silnik. Zmierz napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzanie uziemienia(masy):
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z sondy. Sprawdź na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Czujnik tlenu:
Sprawdź podłączenie do ECU:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie.
Sprawdź sygnał czujnika tlenu:
Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe.
Pamiętaj by mierzyć oscyloskopem, miernikiem analogowym-jedynie wtedy otrzymasz poprawny wynik. Cyfrowe mierniki są za wolne.
Napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V
Opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów
Kabel sygnału: czarny
Przewody elementu grzewczego: biały
Sprawdź złącze, w razie potrzeby oczyść je aby zapewnić dobre podłączenie.
Co do elementu grzewczego:
Sprawdzenie oporu:
Wyłącz zapłon.
Zmierz opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównaj z podanym oporem.
Sprawdzanie napięcia zasilania:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z elementu grzewczego(sondy). Uruchom silnik. Zmierz napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzanie uziemienia(masy):
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z sondy. Sprawdź na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Czujnik tlenu:
Sprawdź podłączenie do ECU:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie.
Sprawdź sygnał czujnika tlenu:
Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe.
Pamiętaj by mierzyć oscyloskopem, miernikiem analogowym-jedynie wtedy otrzymasz poprawny wynik. Cyfrowe mierniki są za wolne.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 309 gości