[ mk 3 ] sonda lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

machu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt mar 29, 2005 21:37

[ mk 3 ] sonda lambda

Post autor: machu » ndz cze 26, 2005 11:53

Wczoraj zrobiłem pomiary sondy lambda i okazało się, że napięcie z sondy wynosi 0,5 V z bardzo małymi wahnięciami. Czy to jest prawidłowa praca tego urządzenia na biegu jałowym ?



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » ndz cze 26, 2005 13:50

do wymiany


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Skygge » pn cze 27, 2005 08:45

A jak ma być?



Awatar użytkownika
4maly
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: wt gru 14, 2004 01:45
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: 4maly » pn cze 27, 2005 09:04

wogole jak sprawdzic napiecie na sondzie, bo ja tez ja podejzewam ze jest do kapy. Moze jest jakas porada on-line



twister

Post autor: twister » pn cze 27, 2005 12:40

Ja podlaczylem interfejs i wtedy na zywca mozna podgladac wspolczynnik tlen/spaliny zmierzone przez sonde...okazalo sie ze u mnie na ssaniu i gazie wspolczynnik zatrzymuje sie na 1,254 podczas gdy musi on caly czas sie zmieniac...



twister

Post autor: twister » pn cze 27, 2005 12:46

inny sposob to podlaczenie oscyloskopu do przewodow sygnalowych, nie wiem jak u Ciebie, u mnie sa 4 przewody - 2 przewody do podgrzewania (sonda dziala od 300 stopni) i 2 sygnalowe - na ktorych wlasnie powinno byc wahajace sie napiecie...mozna jeszcze sprobowac z miernikiem wychylkowym bo cyfrowy podejrzewam za wolno reaguje...sygnalowe mozna poznac po pozlacanych stykach na wtyczce...



Pitt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:28
Lokalizacja: 100 km do Wawy

Post autor: Pitt » czw cze 30, 2005 14:59

Witam
Najprosciej to podłączyć woltomierz do przewodu "sygnałowego" z sondy. Jego kolor to fiolet w cienkiej wiazce od ECU do sondy, lub prościej także fiolet przy sterowniku LPG Bingo.
Woltomierz jeśli cyfrowy to w miarę szybki a analogowy to chyba każdy pokaże zmiany. Zakres napicia na sondzie to 0 - 1 V, a na mierniku lepiej ciut wiecej np 0 - 1.5 V lub 0 - 2 V i wszystko widać.
Na elektroda.pl można znaleźć schemat testera do sondy na linijce z LEDów. Proste acz pomocne urządzonko.
Pozdrawiam, Pitt


Dobre auto to doinwestowane auto

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 153 gości