Grzeje się lewe przednie koło, drży kierownica. Ale od początku. Kupiłem golfika rok temu drżała mu kierowniaca po kilku kosztownych wizytach w różnych warsztatach powymieniałem tulejki, sworznie, przegub itd. Na lwym przednim kole brakowało ciężarka więc wywarzyłem koła. Kierownica wciąż drżała - w warsztacie stwierdzili że oni zrobili wszystko co można i zwalili winę na rzekomo wadliwe opony. Wymieniłem opony i felgi efekt wciąż ten sam. Wymieniłem więc sam tarcze hamulcowe (brembo) i klocki kierownica wciąż drży. Po kilku miesiącach ponownie spadł ciężarek z lewego przedniego koła. Na wiosnę zmieniałem opony na letnie i ponownie wyważyłem koła po miesiącu ciężarka na lewym przednim kole znowu brakuje. Ponadto po przejechaniu ok 50km koło to jest wyraźnie cieplejsze od pozostałych. Kierownica drży wyraźnie mocniej przy hamowaniu, na pedale hamulca drgań nie zauważyłem. Jak zmieniałem tarcze i klocki to wewnętrzny klocek na przednim lewym był zużyty znacznie bardziej niż prawym.
Moje wnioski są takie:
- Kierownica drży podczas jazdy ponieważ spada ciężarek z koła.
- Ciężarek spada ponieważ drży koło.
- Kierownica drży przy hamowaniu ponieważ tarcza uległa skrzywieniu. Z tego samego powodu drży koło.
- Tarcza uległa skrzywieniu ponieważ coś jest nie tak z zaciskiem i cały czas trze wewnętrzny klocek co powoduje nierównomierne nagrzewanie się tarczy.
- Klocek trze ponieważ zacinają się prowadnice lub tłoczek.
Druga wersja to jest to problem z łożyskiem koła, ale wydaje mi się mało prawdopodobna (na kole nie wyczuwam żadnych luzów).
Macie jakieś inne pomysły? Jak zweryfikować czy tłoczek pracuje poprawnie?
Pzdr
Grzeje się lewe przednie koło, drży kierownica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Grzeje się lewe przednie koło, drży kierownica
Ostatnio zmieniony ndz cze 22, 2008 22:29 przez GT III, łącznie zmieniany 1 raz.
GT III
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem w tym że teraz jest mi to trudno ustalić. Tydzień po tarczach wymieniałem jeszcze przegub który bił i teraz nie wiem czy to drżenie kiery narastające przy hamowaniu było bezpośrednio po wymianie tarcz czy nie.Paweł Marek pisze:ja mam taki: wymień piastę koła o ile drżenie utrzymywało się od razu po zmianie tarcz na noweGT III pisze:Macie jakieś inne pomysły?
Pzdr
GT III
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
No cóż, są serwisy gdzie można zmierzyć czy tarcza ma bicie bez jej ściągania z auta, chyba warto to zrobić bo inaczej koszta rosną i rosną a efektu niema
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
U mnie na wsi takich cudów nie ma . Znalazłem zaledwie jeden serwis który zaoferował sprawdzenie tarcz na tokarce w czasie < 2h. Sprawdzili przetoczyli i przy hamowaniu nie trzęsie . Niestety podczas jazdy wciąż drży delikatnie kierownica jak ją puszcze. Jak trzymam pewnie ręce na kierownicy to drgań nie czuje. Wyważenie kół sprawdzili na aucie i stwierdzili że są dobrze wyważone. Nie wiem co powoduje te drgania, są od początku od kąd mam auto. Nie wymieniłem jeszcze tylko gum stabilizatora. Jak to nie będą te gumy to chyba sobie odpuszcze. Co ciekawe te drgania na kierownicy czasami zanikają, tak jakby cos znajdowało swoje miejsce.Paweł Marek pisze:No cóż, są serwisy gdzie można zmierzyć czy tarcza ma bicie bez jej ściągania z auta, chyba warto to zrobić bo inaczej koszta rosną i rosną a efektu niema
Pzdr
GT III
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 375 gości