Mrugająca kontrolka oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- robertto84
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Mrugająca kontrolka oleju
Witam. Mam taki problem:
Jeżeli silnik jest zimny to wszystko jest ok. Jeżeli natomiast silnik nagrzeje się do swojej temperatury to na wolnych "swoich" obrotach zaczyna mrugać kontrolka oleju (bez brzęczka) i silnik się grzeje (wskazówka temperatury płynu przechyla się w prawo). Zauważyłem też, że jeżdżąc po mieście silnik się szybciej grzeje (wcześniej też się grzał ale nie aż tak szybko). Podczas jazdy nie ma problemu z kontrolką. Dodam także, że poziom oleju jest mniej więcej na 3/4 czyli blisko max.
W najbliższych dniach postaram się wymienić olej. Moje pytanie czy ta wymiana pomoże czy po pewnym czasie znów będę miał ten sam problem.
Mam także problem z zaworem. Gdy go zapalałem przez parę sekund było go dość głośno słychać i chodził jak diesel. Obecnie nawet podczas jazdy cały czas stuka. Podejrzewam, że olej już jest kiepskiej jakości i to jest powód ale wolałem zapytać na forum, żeby mieć pewność.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jeżeli silnik jest zimny to wszystko jest ok. Jeżeli natomiast silnik nagrzeje się do swojej temperatury to na wolnych "swoich" obrotach zaczyna mrugać kontrolka oleju (bez brzęczka) i silnik się grzeje (wskazówka temperatury płynu przechyla się w prawo). Zauważyłem też, że jeżdżąc po mieście silnik się szybciej grzeje (wcześniej też się grzał ale nie aż tak szybko). Podczas jazdy nie ma problemu z kontrolką. Dodam także, że poziom oleju jest mniej więcej na 3/4 czyli blisko max.
W najbliższych dniach postaram się wymienić olej. Moje pytanie czy ta wymiana pomoże czy po pewnym czasie znów będę miał ten sam problem.
Mam także problem z zaworem. Gdy go zapalałem przez parę sekund było go dość głośno słychać i chodził jak diesel. Obecnie nawet podczas jazdy cały czas stuka. Podejrzewam, że olej już jest kiepskiej jakości i to jest powód ale wolałem zapytać na forum, żeby mieć pewność.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Moja dwójeczka ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533
-
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
- Lokalizacja: Malanow
- Kontakt:
dokladnie, pierwsze co zrob to zdejmij miche i wyjmij pompe oleju i tam jest w niej zaworek na takiej sprezynce, wyciagnij i rozciagnij ta sprezynke zeby ten zawor nie upuszczal cisnienia oleju, w golfach w benzynie czesto sie tak psuja pompy oleju, oczywiscie na dluga mete to nie jest rozwiazanie ale pojezdzisz jeszcze na niej. A jak to nie pomoze to trzeba szukac dalej.topsped pisze:Motor się kończy. Sprawdź ciśnienie oleju. Ale z tego co piszesz to nie masz ciśnienia. Dlatego też zawory stukaj samo regulatory nie mają wystarczającego ciśnienia. Wymiana oleju tu nic nie pomoże
- robertto84
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
A więc sprawdziłem okazało się, że na czujniku oleju pod gumową osłoną zbierał się na kablu olej. Wyczyściłem to i problem z kontrolką zniknął. Co do zaworów to też nie zawsze stuka, czasami tak czasami nie i to konkretnie jeden, np. czasami postuka chwile, z 20 sekund przerwy i znów i tak z przerwami. Konkretnie jest to jeden zawór. Dzieje się tak od czasu, gdy musiałem większego passata holować jakieś 20 km po górkach i wtedy w "tyłem" dostał golfik
Tak pisałem jakiś czas temu. Teraz okazało się, że przez czujnik wycieka olej - dokładniej przez wsuwkę na której zamontowany jest kabelek. Poszedłem do sklepu i kupiłem nowy ale po założeniu mam nowy problem. Otóż. Przekręcam kluczyk w stacyjce, kontrolka oleju się zapala i gaśnie a po odpaleniu automatycznie zaczyna mrugać.
Co może być przyczyną? Złe ciśnienie oleju ? Odłączyłem kabel od czujnika i na razie jest spokój ale moje pytanie: czy mogę tak jeździć z odłączonym czujnikiem i co oznaczają te mrugania.
Tak pisałem jakiś czas temu. Teraz okazało się, że przez czujnik wycieka olej - dokładniej przez wsuwkę na której zamontowany jest kabelek. Poszedłem do sklepu i kupiłem nowy ale po założeniu mam nowy problem. Otóż. Przekręcam kluczyk w stacyjce, kontrolka oleju się zapala i gaśnie a po odpaleniu automatycznie zaczyna mrugać.
Co może być przyczyną? Złe ciśnienie oleju ? Odłączyłem kabel od czujnika i na razie jest spokój ale moje pytanie: czy mogę tak jeździć z odłączonym czujnikiem i co oznaczają te mrugania.
Moja dwójeczka ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164533
-
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
- Lokalizacja: Malanow
- Kontakt:
slabe cisnienie oleju. Nie radzil bym tak jezdzic, bo ktoregos pieknego dnia staniesz i juz nie pojedziesz i bedzie cie czekal remont silnika.robertto84 pisze:A więc sprawdziłem okazało się, że na czujniku oleju pod gumową osłoną zbierał się na kablu olej. Wyczyściłem to i problem z kontrolką zniknął. Co do zaworów to też nie zawsze stuka, czasami tak czasami nie i to konkretnie jeden, np. czasami postuka chwile, z 20 sekund przerwy i znów i tak z przerwami. Konkretnie jest to jeden zawór. Dzieje się tak od czasu, gdy musiałem większego passata holować jakieś 20 km po górkach i wtedy w "tyłem" dostał golfik
Tak pisałem jakiś czas temu. Teraz okazało się, że przez czujnik wycieka olej - dokładniej przez wsuwkę na której zamontowany jest kabelek. Poszedłem do sklepu i kupiłem nowy ale po założeniu mam nowy problem. Otóż. Przekręcam kluczyk w stacyjce, kontrolka oleju się zapala i gaśnie a po odpaleniu automatycznie zaczyna mrugać.
Co może być przyczyną? Złe ciśnienie oleju ? Odłączyłem kabel od czujnika i na razie jest spokój ale moje pytanie: czy mogę tak jeździć z odłączonym czujnikiem i co oznaczają te mrugania.
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 20:36 przez przemooo8905, łącznie zmieniany 1 raz.
- CZARNY_SKC
- Mały gagatek
- Posty: 102
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 22:12
- Lokalizacja: SKIERNIEWICE
- Kontakt:
- robertto84
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
tzn ze dziala wlasciwie bo w mk2 wlasnie jest miezone cisnienie powyzej 2000 obrotów, zajzyj na miske olejową czy nie jest powgniatana, u mnie tak bylo ze byla wgnieciona do samego smoka i wtedy on nie mogł zaciagnac oleju do pompy i brzeczało i mrugało i zawory grały, a na zimnym bylo ok po wyklepaniu miski jak reka odjol, nic nie mruga a zawory ucichłyrobertto84 pisze:to do około 2000 obrotów kontrolka nie mruga
http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165
- robertto84
- Mały gagatek
- Posty: 78
- Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:40
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ehh znow mnostwo wypowiedzi a żadnego konkretu.... porażka.
Czujniki ciśnienia oleju masz dwa. Pierwszy w głowicy a drugi w podstawce filtra oleju. Każdy z nich zachowuje się inaczej. Ten z głowicy przy braku cisnienia oleju daje zwarcie do masy. Jak cisnienie się pojawi, to rozwiera obwód. Ten przy filtrze oleju działa dokładnie odwrotnie. Zwiera do masy jak jest cisnienie a rozwiera gdy cisnienia nie ma. Po tym co napisałeś to kupiłeś niewłaściwy czujnik.
Po zachowaniu kontrolki wnioskuję, że wymieniałeś tylko czujnik w głowicy i do tego na niewłaściwy (czyli prawdopodobnie w głowicę wkręciłeś czujnik, który powinien znajdować się w podstawce filtra oleju). Kup właściwy czujnik, wymień i sprawdz co będzie działo sie dalej.
Klepiące zawory wskazują wyraźnie na utratę cisnienia oleju (o ile nie było tego wcześniej). Jeśli zabawa z czujnikami nie pomoże, zacząłbym od pompy (może być dobra używka). Jeśli zmiania pompy nie pomoże to motor na śmietnik i szukać drugiego trzeba.
Czujniki ciśnienia oleju masz dwa. Pierwszy w głowicy a drugi w podstawce filtra oleju. Każdy z nich zachowuje się inaczej. Ten z głowicy przy braku cisnienia oleju daje zwarcie do masy. Jak cisnienie się pojawi, to rozwiera obwód. Ten przy filtrze oleju działa dokładnie odwrotnie. Zwiera do masy jak jest cisnienie a rozwiera gdy cisnienia nie ma. Po tym co napisałeś to kupiłeś niewłaściwy czujnik.
Po zachowaniu kontrolki wnioskuję, że wymieniałeś tylko czujnik w głowicy i do tego na niewłaściwy (czyli prawdopodobnie w głowicę wkręciłeś czujnik, który powinien znajdować się w podstawce filtra oleju). Kup właściwy czujnik, wymień i sprawdz co będzie działo sie dalej.
Klepiące zawory wskazują wyraźnie na utratę cisnienia oleju (o ile nie było tego wcześniej). Jeśli zabawa z czujnikami nie pomoże, zacząłbym od pompy (może być dobra używka). Jeśli zmiania pompy nie pomoże to motor na śmietnik i szukać drugiego trzeba.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 376 gości