wentylator chlodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wentylator chlodnicy
nie dziala mi wentylator chlodnicy obraca sie w miare lekko, czytalem ze cos tam sie zaciera i sie nie kreca, no to umnie dziala lekko, bezpiecznik, z tego co sie zorientowalem jest caly, jesli dobrze sprawdzilem to jest 13 razem z klaksonem, klakson oczywiscie dziala, moje pytanie jest takie: jaki, gdzie i ile mniej wiecej kosztuje taki wentylatorek dodam ze do silnika 1.8l wiem tez ze ciezko sie go wymienia, prosze zeby ktos kto kupowal i wymienial, doradzil co kupic i jak zalozyc
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 00:32 przez 2ass, łącznie zmieniany 1 raz.
2ass, najpierw zdejmij wtyczkę z włącznika termicznego w chłodnicy, są trzy przewody - jeden to zasilanie (+12V) ,pozostałe idą do wentylatora (I i II bieg)
weź miernik napięcia lub jakąkolwiek żarówkę 12V z kawałkiem przewodu - jeden styk żarówki do masy a drugim pokolei dotykaj do przewodów we wtyczce włącznika termicznego - na jednym z nich powinno być napięcie..
jeśli nie ma to jest albo bezpiecznik walnięty albo przerwany gdzieś przewód..
jeśli jest napięcie to zewrzyj ten przewód z pozostałymi dwoma we wtyczce - powinien zakręcić wentylator - jeśli zakręcił, a normalnie nie kręci (temp załączenia 95'C/102'C) to jest walnięty włącznik termiczny
jeśli na krótko też nie zakręcił tzn. że jest albo uszkodzony wentylator albo przewody między włącznikiem term. ,a wentylatorem..
ewentualnie sprawdź czy przy zagrzanym silniku termostat otwiera obieg na chłodnicę (pow. 87'C) - bo jeśli termostat by nie otwierał to i włącznik termiczny w chłodnicy nie zadziała..
wymiana wentylatora w razie czego nie jest specjalnie trudna tyle ,że pracochłonna..
weź miernik napięcia lub jakąkolwiek żarówkę 12V z kawałkiem przewodu - jeden styk żarówki do masy a drugim pokolei dotykaj do przewodów we wtyczce włącznika termicznego - na jednym z nich powinno być napięcie..
jeśli nie ma to jest albo bezpiecznik walnięty albo przerwany gdzieś przewód..
jeśli jest napięcie to zewrzyj ten przewód z pozostałymi dwoma we wtyczce - powinien zakręcić wentylator - jeśli zakręcił, a normalnie nie kręci (temp załączenia 95'C/102'C) to jest walnięty włącznik termiczny
jeśli na krótko też nie zakręcił tzn. że jest albo uszkodzony wentylator albo przewody między włącznikiem term. ,a wentylatorem..
ewentualnie sprawdź czy przy zagrzanym silniku termostat otwiera obieg na chłodnicę (pow. 87'C) - bo jeśli termostat by nie otwierał to i włącznik termiczny w chłodnicy nie zadziała..
wymiana wentylatora w razie czego nie jest specjalnie trudna tyle ,że pracochłonna..
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 09:54 przez Matador, łącznie zmieniany 1 raz.
albo wentylator - możesz zewrzeć we wtyczce od włącznika termicznego wszystkie trzy przewody ,zdjąć wtyczkę z wentylatora i w niej na dwóch przewodach powinno być napięcie - jeśli jest to wentylator walnięty..2ass pisze:jak podlacze tzn zwieram to tylko te szybkie obroty sa, kabel uszkodzony czy jak????
jeśli nie to coś z przewodem, ale obstawiam raczej wentylator
jeśli okaże się że wentylator nie kręci na I prędkości , a na II jest ok, a nie chcesz go wymieniać na razie ,można zrobić drobny myk..
można zamienić przewody między włącznikiem termicznym a wentylatorem załączające I i II bieg tak ,żeby przy 95'C załączał się od razu szybszy bieg - przynajmniej silnik nie będzie się grzał i szybciej będzie się schładzał..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 463 gości