chyba nadszedł czas na mnie ! Zakładam temat, ponieważ chce wszystko tu opisać oraz będę potrzebował pomocy z różnymi rzeczami !
Może na początek plany jakie mi się wymyśliły

1. Końcówki bosch 216 (zaliczony)
2. kolektor dolotowy ASZ (zaliczony)
3. FMIC (zaliczony)
4. mocniejsza Turbinka
5. pompa 11 (czasowo zrezygnowałem)
6. skrzynia 6 (całkiem zrezygnowałem)
7. sprzęgło (zaliczony)
8. map sensor
9. wydech (zaliczony)
10. virus
Wszystko to są pieniążki, więc będzie to trochę trwało ! ale mam zamiar sukcesywnie do tego dążyć !
1. bosch 216
zakupiłem 216 od kolesia z allegro:
http://www.allegro.pl/item356480570_kon ... v_afn.html
- Po czym mogę poznać, czy naprawdę są 216-stki ? bo na opak. nigdzie nie jest to uwzględnione (na opakowaniu jest France, a na końcówkach Brasil) numer katalogowy: 2 437 010 060
- Gdzie w poznaniu (lub okolicy) jest dobry pompiarz ? słyszałem o kostrzynie, ale nie mam niamiarów
- przedwtrysk na 220 barów ? bo sprzedający mówił na 210.... ?
2. kolektor dolotowy
Będę zaślepiał EGR-a i przy okazji stwierdziłem, że jak mam czyścić stary dolot to sobie kupie z szerszymi kanałami (jak pisał Cowboy - bedzie lepiej dotleniony) więc zakupiłem od silnika 130-konnego ASZ - aby wyjście było na lewą stronę do EGR, jak w moim oryginale.
http://photos01.allegro.pl/photos/orygi ... /357640172
(będzie fotorelacja co i jak)
3.FMIC
mam zamiar kupić uniwersalny z allegro:
http://www.allegro.pl/item353496253_uni ... fmic_.html
i upchnąć go w oryginalny zderzak (będzie fotorelacja)
4. Turbinka
Nie wiem kompletnie na co się porwać - coś czytałem o GT18, ale ona ma zmienną geometrię... koleś z allegro:
http://www.allegro.pl/item354786219_tur ... _gt18.html
mówi mi, że to nie za bardzo przejdzie i, że jak już to wysłać mu swoją i przerobi łopatki od jakiegoś 2.0 HDI
Co mówicie ? bo wolał bym zakupić jakąś i oddać moją w rozliczenie jak da rade...
albo będę się wzorował na jaro4444 turbina Garett GT1749VB z silnika TDI ARL cio ?
5. Pompa 11
Przeróbka u kolegi Trochima !
6. Skrzynia 6
Skoro autko ma pomiatać to na 5 za dużo nie zdziałam ! więc 6-teczka albo DRW, albo FMH
pytanie - czy przy MKIV jest to samo co w leonie jaro4444 ? czyli potrzebuje:
- skrzynia 6 z górną łapą,
- półosie,
- rozrusznik od skrzyń 6,
- sprzęgło z dwumasem 240 mm,
- wysprzęgnik hydrauliczny z łożyskiem oporowym, przewód metalowo-gumowy od przegrody czołowej do skrzyni,
- wspornik trzymający linki wybieraka na skrzyni biegów,
- gałka 6
- kilka śrub od skrzyni 6 - do łapy górnej, od rozrusznika 2 szt, 3 czy 4 od połączenia obudowa - skrzynia bo są dłuższe w 6 jak w 5 (najlepiej wszystkie śruby od tego połączenia gdzieś dorwać),
- śruby do przykręcnia półosi 12 szt. Są grubsze w 6 jak w 5.
myśle, że w 2000 zł się zamknie....
7. sprzęgło
do zwykłej skrzyni 5 to już wiem, że jednomas i VR6, ale do 6 240mm to już nie wiem jak wzmocnić - jakaś porada ?
8. Map sensor
taki oto o może być ?
http://www.allegro.pl/item360097828_map ... _nowy.html
9. Wydech
wywale Katalizator i założe jakieś ładne końcówki...
10. virus
pytałem się, rozglądałem, ale chyba jednak porwę się do Stolicy - jako, że mam do wawki 300 km-ów, więc stwierdziłem, że polece tylko raz pod koniec grzebania i albo się rozczaruje, albo nie

ktoś coś może powiedzieć o owych modach ? z czymś przesadzam ? coś niepotrzebnie ? ile mogę liczyć przy takim tuningu ?