Dusi sie przy gazowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darktom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 29, 2007 21:14
Lokalizacja: kr

Dusi sie przy gazowaniu

Post autor: darktom » wt maja 06, 2008 16:43

Witam
mam problem z moim mk2
jest to silnik 1.3 na pelnym wtrysku i co sie dzieje....
moze ktos juz mial taki problem a dokladnie
przy gwaltownym dodaniu gazu zdusi go na chwile a potem obroty sie podnosza
juz nie mam pojecia co to jest
wymienilem filtr paliwa swiece kable.
I wie ktos moze jakie cisnienie ma robic pompka paliwa bo jak sprawdzalem to mi robila jakies 1.8 bara.
Wiec moze ktos mial taki problem to niech napisze jak sobie z nim poradzil
a jak ktos nie mial a wie to niech tez napisze:D
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 20:05 przez darktom, łącznie zmieniany 1 raz.


A-Tom

Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » wt maja 06, 2008 16:55

wychodzi na to ze zła miszanka powietrzno paliwowa- jak było przed wymianą?


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

darktom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 29, 2007 21:14
Lokalizacja: kr

Post autor: darktom » wt maja 06, 2008 18:45

przed wymiana bylo tak samo
a moze to byc spowodowane zlym ustawieniem zaplonu???


A-Tom

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » wt maja 06, 2008 20:43

darktom pisze:a moze to byc spowodowane zlym ustawieniem zaplonu???
tak, prawdopodobnie problem z przyspieszeniem zaplonu. Odopowiada za to silownik podcisnieniowy jak i odsrodkowy w aparacie zaplonowym. (zalezy jaki masz silnik) Na poczatek sprawdz czy jest zaplon poprawnie ustawiony, a nastepnie te silowniki



darktom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 29, 2007 21:14
Lokalizacja: kr

Post autor: darktom » śr maja 07, 2008 13:45

no ok tylko czy mozna jakos domowymi sposobami sprawdzic czy zaplon jest dobrze ustawiony bo slyszalem ze do ustawienia zaplonu potrzebna jest jakas lampa
a silnik to 1.3 pelny wtrysk oznaczenie to chyba nz


A-Tom

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr maja 07, 2008 14:22

darktom pisze:no ok tylko czy mozna jakos domowymi sposobami sprawdzic czy zaplon jest dobrze ustawiony
jest możliwość awaryjnego ustawienia zapłonu (niedotyczy to układów bezstykowych tranzystorowych), można tego dokonać na wyłączonym silniku, znaczniki do ustawienia sa takie same jak przy ustawieniu z lampą stroboskopową, potrzebna do tego ustawienia jest żarówka z dwoma przewodami lub próbnik
-tak pokrecić wałem korbowym silnika aż znaczniki zapłonu znajdą się na przeciwko siebie
Obrazek

-ponownie obrócić wałem do tyłu
-włączyć zapłon i przyłączyć żarówkę lub próbnik do zacisku 1 cewki zapłonowej i do masy
-obrócić wałem aż znaczniki znów znajdą sie na przeciw siebie, jeżeli zapłon jest właściwie ustawiony to żarówka sie zapali
-gdy lampka sie nie zapali to należy obrócić wałem do tyłu o pół obr.
-ponownie pokręcić wałem do przodu aż znaczniki będą na przeciw siebie
-poluzować śrubę mocującą rozdzielacz zapłonu

Obrazek

-silnik z popychaczami zaworowymi - obrócić wałem rozdzielacza w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
- silnik z popychaczami kielichowymi - obrócić wałek rozdzielacza w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara
-- lampka powinna zgasnąć
-ostatnia czynność to powolne obracanie aparatem do momentu aż lampka sie zapali - to jest moment zapłonu
bezwzględnie zaleca sie jak najszybsze ustawienie zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej

[ Dodano: 08-05-07, 22:45 ]
darktom udało się????


:-k ...

adamk1990
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:49
Lokalizacja: Budno/Goleniów
Kontakt:

Post autor: adamk1990 » czw lip 01, 2010 19:46

Witam, ciśnienie paliwa w 1.3 NZ przy listwie wtryskowej ma być 3BAR. pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości